Permalänk

Laptop till sjysst pris

Hejsan alla där ute!
Jag letar efter en laptop som max ska gå på 8000 kr, mitt ända önskemål är att den ska klara world of warcraft samt den kommande expansionen cataclysm utan att det laggar och med ändå skön grafik! spelar inget annat och skiter i alla andra spel!

ngn som har ett tips på en sådan laptop??

mvh oskar

Permalänk

Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC hos netonnet.se
6790 kr, mycket spelprestanda för pengarna.

* 15,6-tums LED-skärm
* AMD Phenom II X3 N830
* 4 GB DDR3 RAM
* 640 GB hårddisk
* ATI HD 5650 1024 MB
* HDMI-anslutning

Packard Bell EasyNote TM82-SB-942NC 15,6-tums laptop med tre-kärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

kommer den hålla i mängden bra då?

MSI CX623-025 - Elgiganten

Komplett.se - HP Pavilion dv7-4031 17,3" HD+

Hittade även dessa 2, just nu har har jag en gaming data stationär men ska sälja den för är inte i behov av den då jag endast spelar wow och skulle vara skönt att kunna flytta min data till olika ställen utan några som helst problem. Men är dock osäker på om en laptop för runt 8000 kommer klara wow utan lagg. Kommer man tex till Dalarna (till er som vet ngt om wow) där nästan alla på realmen håller till laggar det typ inget för mig och vill försöka undvika det på en ny laptop med..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Yoshiliciouse:

Kommer man tex till Dalarna (till er som vet ngt om wow) där nästan alla på realmen håller till laggar det typ inget för mig och vill försöka undvika det på en ny laptop med..

Ja, där borta i Dalarna kan det vara laggigt har jag hört... Dem har så mycket konstigheter för sig.

OnT: Asus U35JC, kanske?

U35JC hos Inet

En laptop jag själv funderat på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Den verkar ju vara ett bra val, tror du den kommer hålla till wow's grafik och till cataclysm? vill kunna köra wow på högsta grafik!

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Ja, där borta i Dalarna kan det vara laggigt har jag hört... Dem har så mycket konstigheter för sig.

Humor!

Yoshiliciouse: Staden heter Dalaran inte Dalarna...

Skrivet av Yoshiliciouse:

Den verkar ju vara ett bra val, tror du den kommer hålla till wow's grafik och till cataclysm? vill kunna köra wow på högsta grafik!

WOW kommer inte att kunna köras i Ultra settings med full skuggeffekt om det är det du menar med högsta grafik. Jo, kanske när du är själv "ute i skogen" Men inte i städer eller i 25-manna raider.

Tveksamt om det räcker till för att köra WOW som du vill. Googla gärna på grafikkortet + WOW.

Permalänk

Haha, såg att jag stavat fel på det men orka inte ändra!
Jao, får leta vidare då (?)

Permalänk

Intel Core i7 4käärnig 1,6ghz (Turbo boost)

DDR3 Ramminnen 6gig

640 hårddisk 5400rmp

Geforce 230m 1gig

skulle det kunna räcka för full grafe då?

Permalänk
Medlem

Om det är NVIDIA GeForce GT 230M du menar så verkar det vara en enorm flaskhals i den datorn

NVIDIA GeForce GT 230M - Notebookcheck.net Tech

Permalänk

verkar den inte bra då eller missuppfatta jag dig?

Permalänk
Skrivet av Yoshiliciouse:

verkar den inte bra då eller missuppfatta jag dig?

Den är inte snabb, nej.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50