Ny rättegång startar mot The Pirate Bay

Permalänk
Skrivet av facedark:

Så om IKEA går med hög vinst på en specifik vara i år - då är det ren BS eftersom dom tjänar för mycket.

Det är lite svårt att jämföra en möbelbutik kedja med filmbolag eftersom man kan inte göra en digital kopia av möbler som är till någon nytta xD

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

oskyldiga

Skrivet av Campaigner:

Få se nu....

De driver en hemsida som visar material för nerladdning
De driver en server som har ovanstående hemsida men framförallt kopplar den samman folk som laddar upp o ner av varandra
De tjänar grova pengar på det!

SOLKLART skyldiga! *BAM* (Domstolsklubban i bordet)

Sen bryr jag mig inte så mycket om det finns lagtext angående detta då de dem håller på med helt klart ska vara olagligt.

dom har inte gjort sig skyldiga till ett enda skit enligt svensk lag allt annat är efterkonstruktioner för att kunna få dem dömda . rent vansinne då har vi inte ens börjatt prata om alla avgifter vi får betala för tomma cd eller dvd skivor som vi köper för att bränna ner egna filmer eller samla foton på som vi tagit själva snacka om vilka som e kriminella jävla lobbyister är va vi skulle sätta skott pengar på !

Permalänk
Medlem

Idiotfilmbolag

Med tanke på hur många som laddar ner film och musik från TPB så skulle ju filmbolagen dealat med dem att TPB hade reklambanners för skiv och filmindustrin på sin sida och i gengäld låter de TPB tillhandahålla film o musikrippar på sin sida. Om man verkligen gillar en film/musik cd så brukar man väl ändå köpa den förr eller senare om ekonomin tillåter och om ekonomin inte tillåter hade man ju inte köpt den ändå.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cawi:

Lite överdrift på tiden där tror jag. Det tar nog inte mer än 30 sek in på en film att se om den är rippad eller inte

Den ska laddas ner innan du kan se den, det tar knappast 30 s

Skrivet av Tempel:

Uppsåt måste bevisas. Att bygga upp en tjänst som gör att folk kan fildela är inte uppsåt. Att dom skapat sidan med syfte att tjäna pengar är väl uppenbart för de flesta men det per say är inget brott. Men uppsåtet finns fortfarande inte. Fildelning är inget brott och tjänsten är skapad för fildelning. Att folk lägger upp upphovsrättsskyddat material så faller ansvaret på den som laddat upp, ingen annan. Sidan innehåller trots allt inget upphovsrättskyddat material till skillnad från tex youtube. Där är det yputube som sprider om det finns upphovsrättsskyddat material och då måste dom oxå ta bort det materialet. Finns inget material på servern så finns inget brott heller. Det finns redan praxis på området att peka på en fil inte är olagligt även om den pekat på nått som är upphovsrättsskyddat.

Roswall nämnde något om att 1 person blivit dömd för att ha lagt upp länkar i sin egen hemsida som länkat till upphovsrättsskyddat material i HD. Går förmodligen att hitta om man är väldigt intresserad. Nilsson (advokat TPB) anser att siten ska ses enl e-handelsdirektivet (som typ e-post) och inte kunna dömas för vad olika användare har för sig. Då får TPB inte heller gå in och ändra i meddelanden eller ha längre lagringstider än vad som krävs för att få fram meddelandet.

Skrivet av Bewise:

Vet inte om jag kan kategorisera mig själv som en som kommer från "den gamla skolan" men jag köpte mycke skivor och filmer när nedladdning var ej så bred och att jag gillade ha det i fysisk forn. Men jag skulle aldrig vara så gammalmodig och säga att det ska bara finnas i fysisk form. Digital form är här för att stanna och fysisk som digital samexisterar, även om jag tror att digitalt kommer bli större och större. Skulle bli tokig att behöva gå eller jogga med en gammal freestyle, nä ni, min mp3-spelare är mitt sätt att överleva motion.

Skulle bara vilja lägga in med att få sagt att tack vare nedladdning så har jag fått se filmer, serier och spel som har verkligen har tyckt bra om och har därefter köpt dom, för att ha det som en samling fysiskt men också för att stödja.

Men jag säger det, finns inte en chans i världen att jag köper mig en serie, film eller ett spel som jag inte har sett eller provat och tycker det är bra. Jag kastar inte bara ut pengar om jag inte vet om jag tycker bra om produkten.

När det gäller musik finns det ett bra sätt att kunna pejla in vad som finns på marknaden, lagligt. Skaffa en elektronisk bandspelare som spelar in dina radiokanaler och sorterar låtarna per artist och tar bort dubletter. Har själv lyckats samla ihop drygt 40k låtar inom genren pop, rock, hip-hop samt några ströisar i övrigt.

Skrivet av Valiumballong:

A)Mininova klarade av det. Det handlar inte om att sitta och gå igenom varje torrent, det handlar om att ha program som letar reda på torrent-filer med vissa sökord och sedan tar bort dessa. TPB tar redan bort "döda" torrent-filer, så uppenbarligen tummar de lite på regeln om att inget tas bort.

)B
Nej, det beror på att de är just rebeller. De sätter sig upp mot etablissemanget. Det är tydliga krav som ställts och TPB har valt att håna dessa istället för att gå dem till mötes. Uppsåt, som jag skrivit så många gånger tidigare, är det som kommer att fälla TPB.

C)
Varför skulle jag göra det? Var finns logiken i det resonemanget egentligen? TPB är ansvariga för innehållet på deras sajt, i det här fallet är innehållet till stor del torrent-filer som pekar på upphovsrättsskyddat material.

Jag tror inte att en fällande dom kommer göra något stort avtryck på fildelningen - det behövs bra, fungerande legala tjänster.

A)
Minnova fick ultimatum av motsvarande tingsrätten enl eu-direktiv(vet inte vilket) men den vägen har inte tingsrätten gått och förmodligen inte hovrätten heller.
Skulle TPB börja med att plocka bort torrenter(börjar normalt utan någon fil bakom) så kommer de inte heller att kunna klassas som en överföringstjänst vilket de vill göra idag. Det skulle bli samma läge som t.ex. youtube eller google och bli ansvariga och skadeståndsskyldiga för vad som finns på siten.

B)
Det får stå för dina personliga åsikter och de har inga större betydelse. Om du inte tror på vad TPB säger så får du tro precis vad du vill.

C)
TPB bygger till stor del på frivilligt arbete av folk som är villiga att göra något. Det finns en moderatorfunktion som du skulle kunna anmäla ditt intresse för, vet inte säkert hur man når dit men börja med att registrera dig.
En fällande dom skull mest vara ett hån, kan förstå att det blev så med den domare som var utsedd i tingsrätten men vet inte hur det är i hovrätten. Det enda som går att få fram är ett förbud inom Sverige men det finns servrar i andra länder och alla har lite olika lagar och intressen och vi är inte så intresserade av att leva isolerat heller.

Skrivet av Valiumballong:

A)
Var skriver jag det?

B)
De menar, med rätta, att de ska ha betalt för det som används. Även om 99% av det du laddar ner aldrig skulle blivit ett köp så är det fortfarande en principfråga. Låt bli de 99 procenten då, om det inte är värt att betala för.

C)
Som jag skrev.

D)
Förtryck? Förtryck? Snälla.

A)
Nä du skrev inte det. Men mediabolagen har nyligen visa att de kan påverka lagarna, t.ex. utökad upphovsrätt som inte har något stöd bland medborgarna men genom deras starka resurser har de påverkat lagstiftarna.
I hemliga ACTA har de som enda yttre grupp lyckats komma med, en helt felaktig grupp som borde kastas ut.

B)
I allt elände som har följt med internettekniken så har allmänt fler artister blivit mer kända, utbudet av artister har ökat. Möjligheten att tjäna pengar på cd-skivor har minskat (trots att t.ex. rättigheterna till beatles upphovsrättsskydd ger ca 500 miljoner årligen än idag, deras skydd borde egentligen ha utgått) men artisterna får ut mer pengar på framträdanden i stället.
C)
Jo mediaindustrin har fått för mycket.

D)
no comment

Skrivet av Igelkott:

Jag har inte läst tråden men jag måste ändå säga att jag är väldigt fundersam på varför denna rättegång aktualiseras lagom (precis) efter valet.

På grund av att piratpartiet tog sig in i EU förra gången och det får inte hända att de tar sig in i riksdagen.
Vilka påtryckningsmedel man använt sig av för att ta ner informationen vet jag inte men har enbart hittat SvD som skriver något om rättegången, DN är helt tysta och SVT har i princip inget(förra journalisten kanske har blivit omplacerad). Det har hänt förr t.ex. sjöfartsverket har placerat obekväma(läckande) personer som fyrvaktare. De blir åtminstone inte sparkade men...

Frågan om vem som från början laddat upp de skyddade verken i samtliga/något fall har ännu inte behandlats.
Om det skulle vara rättighetshavaren så har verket spridits lagligt.
Det är vad advokat Nilsson frågade efter redan i tingsrätten, var har huvudbrottet tagit vägen. Hela domen tidigare byggde på enbart antaganden om hur det antagligen är.
Med det resonemanget är det egentligen helt onödigt att hålla förhandlingar i rätten, de anklagade är dömda innan.

Permalänk
Skrivet av nektar:

lägger in lite text från FB där en snubbe hade tagit hem polisens förundersökning där man kan läsa olika mail som skickats mellan dom inblandade

Exempel på märkliga mail:

[Massa skumma="skumma" mail="mail"]

Jag ser inte problemet med att de som skapat TPB tjänar pengar?
Sedan om de har bedrivit skum verksamhet eller inte har ju ingenting med upphovsrätt att göra.

Andra saker jag reagerar på:

  1. Många som är emot TPB verkar tycka att det är bättre med censur vilket jag tycker är hemskt. (obs: jag pratar inte om vad som är lagligt/inte lagligt)

  2. Det finns en mentalitet som säger att "om vi gör det svårare på sätt x", så kommer färre att vara pirater. DRM är ett exempel på detta, det som DRM-förespråkare inte förstår är att om en fildelare har knäckt DRMen så har alla gjort det.
    Denna mentalitet är närvarande även i denna diskussion; "om vi tar bort TPB så kommer färre att ladda ned!". Nej, vi skulle förmodligen se en stor tillfällig nedgång av nedladdning med torrents om TPB lades ned, men i det stora hela skulle förmodligen inte särskilt många sluta ladda ned bara för det.

    Skrivet av Valiumballong:

    TPB har ca 20.000.000 unika användare. Anta att väldigt, väldigt många av dessa laddar ner torrents som pekar på upphovsrättsskyddat material. TPB är källan till en stor del av nedladdningen av upphovsrättsskyddade verk. Anta dessutom att de som ligger bakom TBP vet att det finns sådana här torrents. Anta att de vägrar att ta bort de som pekar på upphovsrättsskyddat material.

Permalänk
Medlem

Finns det några bättre ljudupptagningar än dem på sveriges radios hemsida?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

fick uppfattningen att rättegången mot grundarna i tingsrätten snarare handlade om att få de dömda snarare än att utreda om de hade gjort sig skyldiga till brott.

tycker att 30 000 000 kr i skadestånd är helt orimligt för den delen med. jag undrar om musik/film industrin hade ett finger med i spelet, VAD TROR NI?, man vet aldrig

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Skrivet av adolf512:

tycker att 30 000 000 kr i skadestånd är helt orimligt för den delen med. jag undrar om musik/film industrin hade ett finger med i spelet, VAD TROR NI?, man vet aldrig

Faktum är att just den industrin står för åtalen;

Skrivet av wikipedia:

De som står bakom åtalspunkterna är:

* IFPI som företrädare för
o Sony BMG Music Entertainment Sweden AB
o Universal Music AB
o Playground Music Scandinavia AB
o Bonnier Amigo Music Group AB
o EMI Music Sweden AB
o Warner Music Sweden AB

* Antipiratbyrån som företrädare för
o Yellow Bird Films AB
o Nordisk Film
o Henrik Danstrup

* MAQS Law Firm Advokatbyrå KB som företrädare för
o Warner Bros. Entertainment Inc
o MGM Pictures Inc
o Columbia Pictures Industries Inc
o 20th Century Fox Films Co
o Mars Media Beteiligungs GmbH & Co Filmproduktions
o Blizzard Entertainment Inc
o Sierra Entertainment Inc
o Activision Publishing Inc

(från wikipedia)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej, men det borde de göra. De är ansvariga för materialet på hemsidan, oavsett om det är de själva som laddat upp det eller inte.

Det här är väl inte alldeles sant? Lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor har väl alltid sagt att den som publicerar material, är ansvarig för detsamma? Det som du och jag skriver här på Sweclockers är något som vi får stå för, inte de som tillhandahåller diskussionsforumet (Sweclockers i det här fallet).
Detsamma borde vara tillämpningsbart på The Pirate Bay.

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk

Det är så himla mycket skitsnack! Allt för att skrämma bort svensken från att downloada.

Precis samma metodik som mot wikileaks-killen. Så himla patetiskt av sveriges myndigheter. Pinsamt agerat. Verkligen!

De har erbjudit en tjänst - de är inte de som uploadar.. Låt pojkarna gå.

Problemet ligger inte att folk bryter mot lagen, problemen ligger i att skivbolagen ska ha 180 kronor för 12 låtar (som dessutom inte är 12 valfria utan är 12 förbestämda)

Och att pengarna går till skivbolaget. Inte till artisten och låtskrivaren, musikerna och ljudteknikern.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Jag förstår inte att gemene svensken/staten kan tillåta det här att fortgå. På grund av påtryckningar från ett annat land blir det stora skattekostnader på en domstol och åklagan på något som inte är olagligt enligt svensk lag. Lyssnade på radiosändningen första dagen och tycker det är patetiskt att de skall behöva spendera en hel dag med att förklara hur torrenter fungerar. Det handlar ju inte om något litet straff eller små summor direkt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

När det gäller musik finns det ett bra sätt att kunna pejla in vad som finns på marknaden, lagligt. Skaffa en elektronisk bandspelare som spelar in dina radiokanaler och sorterar låtarna per artist och tar bort dubletter. Har själv lyckats samla ihop drygt 40k låtar inom genren pop, rock, hip-hop samt några ströisar i övrigt.

Okej, det var ju ett bra tips. Elektronisk bandspelare? Jag måste säga att jag är rätt så ouppdaterad när det kommer till musik, serier och filmer eftersom jag inte laddar hem nå speciellt mycke. Ny musik brukar jag höra lite sådär när jag jobbar och lyssnar på bland annat P3 och av kompisar och nätet. Samma gäller det filmer och serier.
Brukar också se anime men har blivit lat på dom senaste 4 åren så jag har som bara blivit passiv och ser dom 3 stora shounen serierna Bleach, Naruto och One Piece. Ja, även läser "mangorna" också.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Google indexerar internet. TPB indexerar torrent-filer och hostar även dessa torrent-filer. Det går inte att jämföra Google och TPB (och många har redan sagt det, ändå vägrar du att förstå). Uppsåt, uppsåt, uppsåt, uppsåt.

När det t.ex. gäller bilder så har Google cash där bilder alltid går att få upp även om hemsidan inte finns kvar.
Det är att kopiera och lämna ut till allmänheten och är ett klart brott mot upphovsrätten, alltså ingen medhjälp.

Skrivet av nektar:

Realtid.se TMT - Pirate Bays pengar till skatteparadis

Google som även äger Youtube visar upphovsrättskyddat material MEN dessa tas bort när bolagen säger till google och det märker man mest på youtube när olika musikvideo eller div tv-program försvinner.

piratebay tar inte bort nåt även efter att div bolag/advokater hör av sig --> thepiratebay.org/legal

(we used to have a nice graph here, but it's simpler to just say: 0 torrents has been removed, and 0 torrents will ever be removed.)

Så snälla sluta dra upp google jämförelsen

You tube lagrar filerna i sin helhet och det är inte tillåtet vare sig de tar bort dom eller inte. Det skulle bli mer liv om de inte tog bort dom.

Skrivet av Valiumballong:

Jag skrev tidigare att skadeståndskravet var absurt.

Det handlar om uppsåt. För TPB vore det inte särskilt svårt att ta bort de torrent-filer som pekar på upphovsrättsskyddat material. Detta har man vägrat göra. Som jag skrev för många sidor sedan så hade det här inte hänt om TPB valt att filtrera bort torrent-filer som pekar på just upphovsrättssskyddat material. Som jag också skrev tidigare så är TPB en stor källa till illegal fildelning, att stänga ner den sajten har större påverkan än att jaga enskilda fildelare. Det kallas för prioritering. TPB först, sedan börjar man kanske röra sig neråt i kedjan.

Skulle bli ett ganska komplicerat filter.
Det skulle inte heller vara så svårt att krypa igenom men skulle för det stora flertalet som lägger upp lagligt material ge många omskrivningar innan det går igenom.

EDIT, korrigerat stavfel

Skrivet av joelsvantesson:

Problemet ligger inte att folk bryter mot lagen, problemen ligger i att skivbolagen ska ha 180 kronor för 12 låtar (som dessutom inte är 12 valfria utan är 12 förbestämda)

Och att pengarna går till skivbolaget. Inte till artisten och låtskrivaren, musikerna och ljudteknikern.

I samband med M Jackssons död så kom det fram (frånsett stora skulder) att han köpt beatles rättigheter. De inbringade ca 500 miljoner årligen trots att det är många år sedan gruppen upplöstes. De hade då på slutet skapat ett eget skivbolag då de tyckte att skivbolagen tog alldeles för mycket. Tror att deras försäljning dessutom har passerat Elvis idag.

Permalänk

Oj, det finns 1 band som är annorlunda.. Det är inte vad mitt inlägg handlar om? läs om läs rätt

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkevin:

Det här är väl inte alldeles sant? Lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor har väl alltid sagt att den som publicerar material, är ansvarig för detsamma? Det som du och jag skriver här på Sweclockers är något som vi får stå för, inte de som tillhandahåller diskussionsforumet (Sweclockers i det här fallet).
Detsamma borde vara tillämpningsbart på The Pirate Bay.

Den faller inte under den del av e-handelsdirektivet som TPB vill åberopa. Sen om det skulle bli aktuellt med åtal vet jag inte hur rätten kommer att resonera, om det ska vara någon form av specialundantag. Det beror även till stor del på vem som skriver och var personen bor.
I övriga sammhället brukar det vara den som sprider som blir skyldig och inte budbäraren(om vi inte går långt tillbaka i tiden).

Permalänk
Medlem

Av någon anledning fick hovrätten ett sjukintyg den 7:e, visserligen på ett svårbegripligt språk. Efter översättning godkände hovrätten intyget. De hade förmodligen räknat med att det inte skulle hinna fram. Postgången därifrån är normalt ca 1 vecka. Utifrån den satta tidsgränsen skulle jag tro att hovrätten innan bestämt sig för hur målet ska dömas

Permalänk

Därför har jag i flera år kringgått låtarna. Sitter och rippar ett tiotal radiokanaler. bara sätta in så den sorterar bort dubletter och radiosnack.

Så nu får de jävlarna inte några pengar från mig iaf
Helt lagligt är det som sagt! Lite komiskt ändå Det är ju ändå samma princip att jag kollar låtarna och tar hem det jag vill ha. resten struntar jag i ^^

Kräver dock sjukt mycket hårddiskutrymme för att klara av så mycket då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Därför har jag i flera år kringgått låtarna. Sitter och rippar ett tiotal radiokanaler. bara sätta in så den sorterar bort dubletter och radiosnack.

Så nu får de jävlarna inte några pengar från mig iaf
Helt lagligt är det som sagt! Lite komiskt ändå Det är ju ändå samma princip att jag kollar låtarna och tar hem det jag vill ha. resten struntar jag i ^^

Kräver dock sjukt mycket hårddiskutrymme för att klara av så mycket då

Varför inte bara köra spotify och fixa de få grejerna du inte hittar där på det sättet? Tråkigt är dock att bonusmaterial osv från CDna inte brukar finnas på spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Varför inte bara köra spotify och fixa de få grejerna du inte hittar där på det sättet? Tråkigt är dock att bonusmaterial osv från CDna inte brukar finnas på spotify.

Nackdelen med spotify är att du aktivt måste välja vad du vill ha ner.
Med elektronisk bandspelare så drunknar du efter ett tag i allsköns musik som du aldrig skulle kunna drömma om.
Har t.ex. lyckats få hem en del experimentell musik om ca 1 timme styck. Då de trots allt tar ganska mycket plats på disken så hittade den vägen till papperskorgen efter ett tag. Den skule jag inte ens försöka att lyssna på via spotify eller ens tänka tanken på att köpa.

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört nått om hur det har gått?

Har dem påbörjat sina straff? Eller har de skickat in en överklagan till EU-domstolen som det var påtal om ett tag?
googlade lite snabbt bara och hittade inget som var up to date.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Åtminstone Carl Lundström skulle överklaga. Hur det är med övriga vet jag inte.
DN publicerade nästan inget från hovrätten, antar att någon satt munkavle på dom.
SvD har en del men inte så mycket.
Risken är att HD också sätts samman med fackidioter som bara kan upphovsrättslagen och då blir domsluten också därefter.

http://www.svd.se/naringsliv/pirate-bay-dom-overklagas-till-h...