Scythe visar ljuddämpade datorlådan Gekkou

Permalänk
Melding Plague

Scythe visar ljuddämpade datorlådan Gekkou

Japanska Scythe breddar sortimentet med datorlådan Gekkou i två version, den ena med ljuddämpning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Till skillnad från den Thermaltake presenterade var ju denna hyffsat snygg. Inressant med USB och ljud på sidan

Permalänk
Medlem

Snålt att inte erbjuda kabeldragning, hoppas chassit är billigt för jag tycker Fenriswolf ser mycket bättre ut. Bra med hårddiskarna dock.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Fractal Design Define?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Fractal-ripoff!

Permalänk
Musikälskare

Gillade designen men som någon nämnde saknar det en del

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ser väldigt moddvänligt ut. Hamnar priset lågt kan det bli mycket intressant.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Fleh. Medelmåttigt. 5/10, såvida det inte visar sig ha exceptionella egenskaper. Tvivlar starkt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gillar inte grått Dock fin i övrigt Fractal host! Ripoff host!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Ser lite trist och lite billigt ut. Lite som en extrabudget fractal define som nämnts. (eller en budget budget P180)

Halvplastig och rejält restriktiv front (både gallren på sidorna av fronten, samt gallret direkt framför frontfläkten) och som nämnts inte nån hjälp för kabeldragning alls.
Standard har istället två enorma hål för fläktar på sidan, så där lär ju allt ljud läcka ut istället.

Måste bli rejält billig för att sälja IMHO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Fractal Design Define?

Skrivet av Rymdvanilj:

Fractal-ripoff!

Skrivet av Woods:

Gillar inte grått Dock fin i övrigt Fractal host! Ripoff host!

Då är Fractals Define serie en ripoff på Antec's P180-P192 serie så börja inte lipa.

De ENDA jag ser som är lika är att de är en dämpad dörr i fronten.

Men de hade Lian li LÅNGT innan Fractal och Antec så då borde de va en Lian li ripoff.

För på insidan så är ju detta inte de minsta likt R2/3 eller nått Antec chassi. MEN de finns STORA likheter med flera Lian li Chassin.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Fenris wolf var hemsk, och denna ser ut som ett billigt OEM-chassi från t.ex Dell eller HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Fenris wolf var hemsk, och denna ser ut som ett billigt OEM-chassi från t.ex Dell eller HP

Vad var hemskt med fenriswolf?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Vad var hemskt med fenriswolf?

För 1k så är det en otroligt simpel låda dvs agg i toppen, nedersta PCI-plats så gott som mot chassibotten och hela fronten upptagen av en HDD-bur ser för mycket ut som nått man förväntar sig när man öppnar en OEM-burk.

Permalänk

Riktigt snyggt om man upside-down moddar den och lackar svart?

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk

Kostar det mer än 400-500kr så är det inte värt pengarna!

Permalänk
Medlem

800kr för detta? fail.. xD

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

För 1k så är det en otroligt simpel låda dvs agg i toppen, nedersta PCI-plats så gott som mot chassibotten och hela fronten upptagen av en HDD-bur ser för mycket ut som nått man förväntar sig när man öppnar en OEM-burk.

Jasså, jag skulle vilja veta vilken OEM som skickar med 5.25 till 3.25 converters med 120 mm fläktar, det har jag då aldrig sett, hittar jag detta kommer jag köpa flera stycken ex av chassit för enbart 5.25 enheter är definitivt inte vanligt i de budgetchassin jag sett.

Nätagg i toppen har fortfarande många av de mest påkostade lådorna exempelvis TYR PC-X2000 så det har inget med hur påkostad lådan är att göra. Ett billigt chassi som Nexus Caterpillar har haft nätagget i botten i åratal och är ändå enligt de flesta en av de mest billiga lådorna som finns i utförande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Jasså, jag skulle vilja veta vilken OEM som skickar med 5.25 till 3.25 converters med 120 mm fläktar, det har jag då aldrig sett, hittar jag detta kommer jag köpa flera stycken ex av chassit för enbart 5.25 enheter är definitivt inte vanligt i de budgetchassin jag sett.

Nätagg i toppen har fortfarande många av de mest påkostade lådorna exempelvis TYR PC-X2000 så det har inget med hur påkostad lådan är att göra. Ett billigt chassi som Nexus Caterpillar har haft nätagget i botten i åratal och är ändå enligt de flesta en av de mest billiga lådorna som finns i utförande.

Hur man än försöker se på det så har Scythe's nu två lådor fortfarande ett väldigt utdaterat och begränsat upplägg.
Att jämnföra Lian-Li's nyaste serie(TYR) med detta är ett skämt då ett av TYR chassina har agget i toppen och då i en separat kammare med eget "golv" och den X2000 TYR är en ren server låda.
Om du någonsin kollat eller reparerat OEM datorer så skulle du dra samma liknelse som jag, layout'en på detta och fenris wolf's intreör är väldigt och då menar jag väldigt lik den hos de flesta eller alla OEM-chassin på marknaden är byggd på. Sen om man får med några fläktar av "prestanda" storlek är irrelevant då man får det för alla chassin nuförtiden. Detta ska kosta ca 800 och fenris wolf kostar ca 1k, ett CM 690 II kostar under 1k det gör även ett FD R3 och tillochmed CM storm scout, så vad är vitsen med Scythe's lådor ?

Permalänk
Medlem

Enbart svart skulle vara snyggare IMO.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Såg bra ut men vart besviken när jag kollade dom andra bilderna, bra att dom inte har något laserfräst fläktgaller bak men det är väll det enda som är riktigt positivt, i övrigt plastigt och onödigt med 5.25" platser då 2x120mm i fronten och en ut är bra ut dammsynpunkt med positivt luftflöde.