Vad har ni för frukostvanor - Käkar ni frukost över huvudtaget ?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för frukostvanor - Käkar ni frukost över huvudtaget ?

Lite nyfiket, vad har ni för frukostvanor igentligen ? Käkar ni "frukost" eller blir det bara något som ni tar i farten på väg till plugget eller jobbet.

Personligen så är jag inte mycket för det här med just frukost. Jag är nöjd om jag får några koppar kaffe när man kommer till liv på dagarna. Men när man var yngre så slog man verkligen på stort med både ägg, flingor, juice och kaffe. Så det lite som att ju äldre man blir, ju sämmre blir det med riktig frukost. Man får inte riktigt i sig något, man är inte direkt hungrig längre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Två koppar kaffe & tre cigg - det är fan sorgligt. Min sambo käkar däremot gröt.

Permalänk
Medlem

Blandat, ibland blir det mackor o yoghurt men ibland blir det lunch direkt.

Permalänk
Medlem

Omväxlande. Ibland kör jag bacon, ägg och vita bönor. Andra gånger blir det mer traditionella frukostar med gröt, yoghurt eller mackor. Ibland – som idag – häller jag bara i mig en proteinshake för att jag har bråttom till jobbet

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Svart kaffe brukar vara de man hinner med.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Brukar bli två rostade mackor och en kopp kaffe.

Permalänk
Medlem

2 rostade mackor med ett stekt ägg i mellan och ett stort glas apelsinjuice till det. Kört så i princip varje vardag sen jag flyttade hemifrån. På helgerna kan man lyxa och gå till bageriet och köpa färskt bröd osv.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Äter inget till frukost

Permalänk
Avstängd

Äter endast mat mellan 12.00 - 20.00. Så någon frukost blir det inte för min del.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Är väldigt dåligt nu när jag bara går hemma och inte gör nått.

Tex idag gick jag på lunchen med en gång.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

En kopp kaffe och två skivor bröd med kalkon/skinka + skivad grönsak på.

Permalänk
Medlem

Gröt + gainer

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Spyr om jag äter direkt när man stiger upp, dom dagar när man jobbar förmiddag så äter jag frukost på första rasten

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

4 stora tallrikar cornflakes med mjölk. Jag är inte kontaktbar förrän efter frukost.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

2 koppar kaffe och snus, ibland någon macka vid 10 rasten.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Oftast så blir det gröt, det är simpelt och går snabbt annars en rågmacka och en kopp kaffe.

Permalänk
Medlem

På helgen äts det lunch direkt eller brunch. På vardagar är det smörgåsar med bröd från bageriet och yoghurt, när jag jobbar äter jag frukost på jobbet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Beror lite på. Ibland kan det bli en deluxe-frukost på mcdonalds, ibland blir det ett äpple i lastbilen. Allt beror på hur trafikledaren lagt upp mina dagar. Hade inte tackat nä till lite matrutiner...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

The, rostade med ost på, nåt ägg då och då.:)^^ Riktiga män äter frukost.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

En fet tallrik med fiberberikad havregrynsgröt med lite socker i och en skivad banan. Helgjutet!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Ett glas berocca.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Gröt + mos + proteindrink

Permalänk
Medlem

Ca 5dl Youghurt, det är min frukost. Snabb, relativt billig (5-7 kr/måltid) och det är gott.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk

Äter inte frukost, dock är man alltid vrålhungrig lagom till lunch

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Äter inte frukost, dock är man alltid vrålhungrig lagom till lunch

Samma här oftast. Sjukt onyttigt men klarar inte av frukost.

Permalänk
Medlem

Tar ett glas mjölk eller juice direkt på morgonen sen brer jag två smörgåsar och lägger ihop och käkar under tiden jag kör till jobbet. Jag käkar inte heller direkt utan börjar käka efter att jag har kört förbi en viss vägskylt, låter rätt stört men har bara blivit så. Skulle vara helt otänkbart att äta innan jag kört förbi just den där vägskylten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Samma här oftast. Sjukt onyttigt men klarar inte av frukost.

Varför skulle det vara automatiskt onyttigt att inte äta frukost?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Jag äter alltid frukost, eller ja brunch om det blir till att sova länge.

På jobb och praktik äter jag helst frulle 2ggr, en gång innan jag drar hemifrån (6.30) och sen igen runt 9

Min handledare på praktiken äter skummaste frukosten ever btw: Smörgåspålägg utan smörgås.
Ett ägg, en bit smörgåsskinka och några bitar paprika. I bland piffar han till det med en avokado också.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En stor tallrik yoghurt med massor av Eldorados Special K flingor
Ibland slinker det ner någon macka. Föräldrarna tjatar dock på att jag måste börja äta mackor men ju längre jag sover desto mindre frukost äter jag. Kliver upp en timme senare nu än förra året och nu får jag bara i mig yoghurten och ingen macka :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Just nu brukar det bli detta, det är ungefärligt ska jag väl tillägga:
2dl yoghurt
1dl osötad müsli
1 banan
2 skivor mörkt bröd varav på den ena har jag ost och på den andra har jag leverpastej
Ett glas apelsinjuice

Sitter riktigt fint efter träningspasset på morgonen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."