Nvidias grafikkort endast begränsad kampanj

Permalänk
Melding Plague

Nvidias grafikkort endast begränsad kampanj

Nvidias grafikkort under eget varumärke ska bara säljas på Best Buy i USA, det hävdar företaget i ett officiellt uttalande till SweClockers.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bra.

Allt jag har att säga om den saken

Permalänk

Puh, tack o lov

Permalänk
Medlem

Smart

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Det är väl igentligen inte konstigare än att Intel säljer egen tillverkade moderkort.

Permalänk

Där ser man

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Det hade verkligen inte varit smart av dem att göra asus, msi, gigabyte, xfx osv till ovänner i stället för gratis reklam osv.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det hade verkligen inte varit smart av dem att göra asus, msi, gigabyte, xfx osv till ovänner i stället för gratis reklam osv.

XFX är redan ovän. Nvidia hade aldrig klarat sig ensamt.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det hade verkligen inte varit smart av dem att göra asus, msi, gigabyte, xfx osv till ovänner i stället för gratis reklam osv.

Har inte sett några nya GeForce från XFX på ett tag, dock så missade du nog EVGA som inte ens gör ATI kort och nog är den största nVIDIA/Intel fan-boy'en på marknaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det är väl igentligen inte konstigare än att Intel säljer egen tillverkade moderkort.

Nja inte direkt samma grej eftersom att de säljer CPUer med.

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Nja inte direkt samma grej eftersom att de säljer CPUer med.

nVIDIA säljer väl GPU'er ? eller är det ASUS osv som gör dem med ? vill gjärna veta

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Nja inte direkt samma grej eftersom att de säljer CPUer med.

Hur menar du då? nyfiken bara..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, LE ska det visst bli

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Hittar ingenting på bestbuy om detta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

nVIDIA säljer väl GPU'er ? eller är det ASUS osv som gör dem med ? vill gjärna veta

Som jag fattat det är det nVIDIA som gör GPU-prototyper (troligen också referensdesignen på korten), som skickas till TSMC som i sin tur gör själva chipen. Dessa chip skickas sedan till tredjepart, som designar korten och klistrar på sina märken.

Så: Ja, nVIDIA designar korten, men tredjepart bygger och säljer dem.

rätta mig om jag har fel

Permalänk
Skrivet av andelf:

Som jag fattat det är det nVIDIA som gör GPU-prototyper (troligen också referensdesignen på korten), som skickas till TSMC som i sin tur gör själva chipen. Dessa chip skickas sedan till tredjepart, som designar korten och klistrar på sina märken.

Så: Ja, nVIDIA designar korten, men tredjepart bygger och säljer dem.

rätta mig om jag har fel

Intressant men då är det alltså nVIDIA som "gör" GPU'erna.

Permalänk
Medlem

Nvidia / AMD gör GPU å referensdesign
Andra hoppar in å ... 1: Tvingas till å göra kort i referensdesign, eller 2: får tillåtelse att modda ändra en eller flera saker.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

XFX Gets Boot from NVIDIA - [H]ard|Forum

"Now that NVIDIA has moved into direct retail sales, I was told today that XFX is no longer an approved NVIDIA partner."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

XFX Gets Boot from NVIDIA - [H]ard|Forum

"Now that NVIDIA has moved into direct retail sales, I was told today that XFX is no longer an approved NVIDIA partner."

Oj! Ja XFX har ju aldrig varit nå å rekommendera till andra, men så här hårt. Hehe ska bli spännande å se vad som komma skall

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

XFX är skit enligt mig, köpte deras 5870 icke referens design, fläktarna va fan på 50% i idle, var tvungen att styra dem och skit, de ska fan inte behövas, ljudnivån var äckligt jobbig.

Skickade dock tillbaka kortet omedelbart.
och bytte till ett powercolor pcs+ som funka mycket bättre.
Visst fanns det äckliga powerplay problemet där den inte kan vara i idle klock annars hänger de sig, men annars helt okej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

XFX är skit enligt mig, köpte deras 5870 icke referens design, fläktarna va fan på 50% i idle, var tvungen att styra dem och skit, de ska fan inte behövas, ljudnivån var äckligt jobbig.

Skickade dock tillbaka kortet omedelbart.
och bytte till ett powercolor pcs+ som funka mycket bättre.
Visst fanns det äckliga powerplay problemet där den inte kan vara i idle klock annars hänger de sig, men annars helt okej.

Helt okej? Hade du valt ett nvidia som exempel hade du inte haft något av de problem du beskrev.... men men, smaken är som baken man får vad man betalar för

XFX enligt mig är riktiga kanon saker, sitter själv på ett XFX Geforce gts250 och har inte haft ett enda problem med det.
Har flera kompisar som sitter på XFX saker och alla säger bara bra saker om dem.

Permalänk
Medlem

XFX är dynga, dom tar referensdesign, kör klockning, ser vad å vilka saker dom kan dra ner på för å spara pengar.
Summa= köp refenskort å klocka själv, billigare å stabilare.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.