Samsung P2770FH – 27 tum och 1 ms responstid

Permalänk
Melding Plague

Samsung P2770FH – 27 tum och 1 ms responstid

Fler skärmar är på väg ut från koreanska Samsungs fabriker. Nu släpps en 27-tummare med endast 1 millisekunds responstid.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

27" och så låg upplösning? Lite tråkigt kan tyckas.

Permalänk

Instämmer. Det känns som att upplösningen 1920 x 1080 på 27" blir för litet. Sedan är det väl fel storlek för gamers? <24" känns som den mest populära storleken för spel.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Tillåt att jag skrattar. Jag har högre upplösning på både min 24" IPS och min 17" bärbara.
Sedan är det där med responstid bara ett dåligt försäljningsknep i mängden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Galet snygg skärm dock

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

vad är uppdaterings frekvensen då, låter ju inte så kul att sitta med en 27" och en uppdaterings-frekvens på 50Hz

Permalänk
Medlem

3500 spänn för en sån skärm... jo jag tackar.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hmm, snygg skärm ok storlek, men vad är detta med dålig (låg) upplösning, min 23" har högre.. nu får de f.. hända något snart;p då är min 23" några år oxå.. sitter bara och väntar på en 27"+ med hög upplösning.. dell har en för 8000:- iallafall, tycker de skall ner lite till i pris!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med 1ms om det endå ska vara 60hz? Är ju inte direkt för gameRZ.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Jag får drömma vidare om en 27" med 120HZ!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag får drömma vidare om en 27" med 120HZ!

Och högre upplösning!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Tillåt att jag skrattar. Jag har högre upplösning på både min 24" IPS och min 17" bärbara.
Sedan är det där med responstid bara ett dåligt försäljningsknep i mängden.

Känns absolut som ett dåligt försäljningsknep, rätta mig om jag har fel men ger inte 60hz ett intervall mellan uppdateringarna på 16,6ms?

Visa signatur

Macbook Pro 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag får drömma vidare om en 27" med 120HZ!

Tyvärr får man väl fortsätta göra det! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Sedan är det där med responstid bara ett dåligt försäljningsknep i mängden.

Skrivet av Isty:

Vad är vitsen med 1ms om det endå ska vara 60hz? Är ju inte direkt för gameRZ.

Precis grabbar - det enda som faktiskt är värt att mäta är input lag, något man i princip aldrig skriver ut eller pratar om när man vill sälja en skärm. Väldigt kul att åka på LAN med min skärm som har 5ms i responstid, men lik förbannat är jag snabbare i CS 1.6 i och med att mitt input lag ligger på under två frames. Och så sitter p12orna där med sina 2ms-skärmar och undrar vad som hände ...

Skrivet av zlim_zune:

Hmm, snygg skärm ok storlek, men vad är detta med dålig (låg) upplösning, min 23" har högre.. nu får de f.. hända något snart;p då är min 23" några år oxå.. sitter bara och väntar på en 27"+ med hög upplösning.. dell har en för 8000:- iallafall, tycker de skall ner lite till i pris!!

Ja, Dell U2711 ser ut att vara en grym skärm. Jag tycker dock att skillnaden mellan den och Dell U2410 är för liten... U2711 känns bara bredare, och med all rätt då den är i 16:9.

Jag har provat båda men gillade U2410 bättre, så den har jag nu, ifall du vill ha tips på för- och nackdelar.

MVH

Permalänk
Medlem

Nej fyfan vilken kass skärm förutom designen som var top of the line imo.

Permalänk
Medlem

Samsung önskar jag kunde gå under, vilket de inte lär göra! "Wow, kolla våran skärm, 20542304023402030 i dynamisk kontrast och 1ms i responstid". Ja, skit i att nämna att input laget vet jag. Lär väl köpas av några dumma stackare iaf

§1, tänk på språket.
Permalänk
Medlem

Förstår inte vad dem vill med 1080p... 1200 eller inget tack. 1080p kan gärna hålla sig till TV aparater!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg en ganska bitsk diskussion om 1080p´s förträfflighet. Här har vi resultatet gott folk... Förjävligt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Samsung är ett gäng horor som jag önskar kunde gå under, vilket de inte lär göra! "Wow, kolla våran skärm, 20542304023402030 i dynamisk kontrast och 1ms i responstid". Ja, skit i att nämna att input laget vet jag. Lär väl köpas av några dumma stackare iaf

Samsung T220 är en ruskigt bra skärm för sin tid (för att inte vara IPS såklart). Behövdes lite trix med färgerna bara.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Och högre upplösning!

Och IPS såklart!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag får drömma vidare om en 27" med 120HZ!

Jo, den här skärmen känns ju som den borde haft 120Hz faktiskt. Låg responstid på en 60Hz skärm är inte direkt vad jag kollar på för eventuell uppgradering direkt.

Permalänk
Medlem

Jag som har sneglat lite på att uppgradera till ny skärm men jag får allt vänta längre tills en vettig 16:10 släpps.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Samsung gör mycket bra skärmar MEN skärmfötterna är usla. De är vingliga och inte höjbara. Min LG skärm har en fantastiskt bra fot som är både stabil och höjbar. Men Samsungs skärmar har bättre bildkvalité.

Permalänk

ViewSonic X Series VX2739WM var la endå före/först med 1 ms i 27tum

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Samsung T220 är en ruskigt bra skärm för sin tid (för att inte vara IPS såklart). Behövdes lite trix med färgerna bara.

Den var bra ett tag, även jag rekommenderade den en period, den blev dock snabbt petad av Dell 2209wa på alla plan.

Skrivet av Tuvok:

Samsung gör mycket bra skärmar MEN skärmfötterna är usla. De är vingliga och inte höjbara. Min LG skärm har en fantastiskt bra fot som är både stabil och höjbar. Men Samsungs skärmar har bättre bildkvalité.

Källa tack.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Den var bra ett tag, även jag rekommenderade den en period, den blev dock snabbt petad av Dell 2209wa på alla plan.

Källa tack.

Källa på att han tycker Samsungs skärmar är bra?

Det är som att be om källa på att korvstroganoff är gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Källa på att han tycker Samsungs skärmar är bra?

Det är som att be om källa på att korvstroganoff är gott.

Han skriver "Samsung gör mycket bra skärmar". För att det ska vara hans åsikt ska det innefatta ett klargörande att det rör hans åsikt, ser du något klargörande kring det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Han skriver "Samsung gör mycket bra skärmar". För att det ska vara hans åsikt ska det innefatta ett klargörande att det rör hans åsikt, ser du något klargörande kring det?

Det är helt klart underförstått att det är hans åsikt...

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p