Specifikationer för HTC HD7 med Windows Phone 7

Permalänk
Melding Plague

Specifikationer för HTC HD7 med Windows Phone 7

Lanseringen av Windows Phone 7 rycker närmare och dyker detaljerad information upp om kommande telefoner med det nya operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lite sugen blir man allt.

Blir nog att plånboken får ta stryk om man blir tillräckligt sugen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Äntligen!
min Touch PRO vill ha semester nu:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Avvaktar LG's och Samsung's lurar, HTC kan drömma om att jag köper tre nästintill identiska telefoner av dem med olika OS (HD2, Evo och HD3/HD7).

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Varför har dom bytt plats på z och y tangenterna? :S

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Varför har dom bytt plats på z och y tangenterna? :S

Tyskt tangentbordslayout tippar jag på. Fransoserna har också en egen. Svenska, som vi alla vet, är ju vanligt querty + åäö, vi byter inte plats på tecken mellan "a" till "z".

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Men! Första riktigt snygga luren från HTC, och så kommer den med Windows Phone och inte Android

Snyggare än samtliga Android-lurar IMO. Är dock hemskt nöjd med min Galaxy S.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Men vad kommer WM7 kunna erbjuda som Android inte har? Prestanda? Fler apps? Tycker Android är underbart själv och skulle aldrig byta min Desire mot något annat ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Men vad kommer WM7 kunna erbjuda som Android inte har? Prestanda? Fler apps? Tycker Android är underbart själv och skulle aldrig byta min Desire mot något annat ^^

Fler apps blir de ju iaf inte,, WM market place är pinsamt litet och väldigt dyrt jämfört med android market där de mesta är gratis.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av aMp:

Men vad kommer WM7 kunna erbjuda som Android inte har? Prestanda? Fler apps? Tycker Android är underbart själv och skulle aldrig byta min Desire mot något annat ^^

Bättre prestanda är det definitivt, allt flyter på jättebra (även på de pre-production modellerna jag tryckt på) vilket är mer än man kan säga om min 1GHz snapdragon Android (2.3) mobil.

Fler apps.. det hoppas jag inte, dock kommer du att ha lika mycket funktioner på en WP7 lur som en vilken som helst Android eller iOS telefon. App-hysterin har gått overboard och det leder bara till att man får hundrafemtioelva apps som gör precis samma sak. De flesta appsen som är värda något är också multiplatform och finns/kommer till både iOS, Android och WP7 - Spotify f.ex. har idag, för första gången någonsin gått ut med information om en kommande klient, till just WP7.

Det WP7 däremot gör (förutom XBL integretion) är att ge dig, som användare, en helt annan upplevelse/interaktion med telefonen än något annat OS idag. Du behöver f.ex. inte trycka, klämma och dra på skärmen femton gånger för att se bilderna din kompis precis postat på FB från dyksemestern i Palau, de [kan] dyker helt enkelt upp på startskärmen när de laddats upp. Det samma gäller FB (eller andra sociala media) meddelande, epost, börskurser etc - det som är viktigt för _dig_ finns tillgängligt med en gång du låser upp skärmen. iPhone har ingenting ens i närheten och droids widgets känns som en 90-tals lösning i jämförelse

Givetvis finns det bakdelar med WP7 också, men OSet bör absolut inte räknas som en underdog.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Fler apps blir de ju iaf inte,, WM market place är pinsamt litet och väldigt dyrt jämfört med android market där de mesta är gratis.

Tvivlar på att det flesta kommer fortsätta vara gratis nu när Google fixat betalapps i Sverige och många andra länder.
Hur vet du att nya Windows Phone Marketplace inte kommer få så många apps? De har ju släppt riktigt bra utvecklarverktyg gratis, det finns väldigt många som redan nu skulle kunna sätta igång och skriva apps till WP7 i miljöer de redan är vana vid.
Undrar hur lång tid det tar innan folk förstår att WP7 i princip inte har något med WinMo att göra överhuvudtaget.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Tvivlar på att det flesta kommer fortsätta vara gratis nu när Google fixat betalapps i Sverige och många andra länder.
Hur vet du att nya Windows Phone Marketplace inte kommer få så många apps? De har ju släppt riktigt bra utvecklarverktyg gratis, det finns väldigt många som redan nu skulle kunna sätta igång och skriva apps till WP7 i miljöer de redan är vana vid.
Undrar hur lång tid det tar innan folk förstår att WP7 i princip inte har något med WinMo att göra överhuvudtaget.

WM market har ju funnits länge och de är bedrövligt tomt när jag loggar in och kollar. saker som finns gratis på android market kostar 79:- på WM market t.ex.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

WM market har ju funnits länge och de är bedrövligt tomt när jag loggar in och kollar. saker som finns gratis på android market kostar 79:- på WM market t.ex.

Som sagt, det är inte WinMo market som kommer användas för WP7.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

WM market har ju funnits länge och de är bedrövligt tomt när jag loggar in och kollar. saker som finns gratis på android market kostar 79:- på WM market t.ex.

Men som sagt så har WP7 absolut ingenting med WM6.x att göra. En del av orsaken till att marketplace är såpass tomt för WM är dock att de flesta apparna inte finns på marketplace (eftersom det betyder en kostnad för utvecklarna - samma som hos Android/iOS/etc) utan på f.ex. xda-developers, freewarepocketpc eller andra tredjeparts marknader. Detta då man på WM kan sideloada programvara precis som man vill utan en "jailbreak".

Jag slår vad om att du inte klarar att lista upp 10 apps som är gratis till Android som enbart finns som betalapp (eller inte alls) till WM.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Gief!

Hoppas på fina recensioner för HTC:n, så jag kan ditcha mitt förbannade iPhoneskräp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut!
Synd att WM7 har blivit så begränsat men det får man skylla på "mainstream"-eran.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ser intressant ut!
Synd att WM7 har blivit så begränsat men det får man skylla på "mainstream"-eran.

Begränsat? Vad menar du?

Har dom låst vissa funktioner som är typiska för en pc/mobil för att låsas upp med appar eller vadå?

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Det var sannerligen ingen s-amoled skärm på den inte =p Ser nästan ut som skärmen gått ner i viloläget brevid SGS'en, det kanske den har gjort också iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Bättre prestanda är det definitivt, allt flyter på jättebra (även på de pre-production modellerna jag tryckt på) vilket är mer än man kan säga om min 1GHz snapdragon Android (2.3) mobil.

Fler apps.. det hoppas jag inte, dock kommer du att ha lika mycket funktioner på en WP7 lur som en vilken som helst Android eller iOS telefon. App-hysterin har gått overboard och det leder bara till att man får hundrafemtioelva apps som gör precis samma sak. De flesta appsen som är värda något är också multiplatform och finns/kommer till både iOS, Android och WP7 - Spotify f.ex. har idag, för första gången någonsin gått ut med information om en kommande klient, till just WP7.

Det WP7 däremot gör (förutom XBL integretion) är att ge dig, som användare, en helt annan upplevelse/interaktion med telefonen än något annat OS idag. Du behöver f.ex. inte trycka, klämma och dra på skärmen femton gånger för att se bilderna din kompis precis postat på FB från dyksemestern i Palau, de [kan] dyker helt enkelt upp på startskärmen när de laddats upp. Det samma gäller FB (eller andra sociala media) meddelande, epost, börskurser etc - det som är viktigt för _dig_ finns tillgängligt med en gång du låser upp skärmen. iPhone har ingenting ens i närheten och droids widgets känns som en 90-tals lösning i jämförelse

Givetvis finns det bakdelar med WP7 också, men OSet bör absolut inte räknas som en underdog.

Kollat lite lätt på det där med och ska lätt fimpa min iPhone när det kommer en modell jag gillar med win7 oset.

Permalänk
Medlem

Den ser ju trevlig ut, bra med Dolby sound grejen, men jag hoppas fan att det kommer en version med minst 16GB minne. 8GB är lite utav en dealbreaker för mig.

Sen så tror jag att "kickstandet" kommer att vara mer problem än nytta. Det kommer troligtvis att bli glappt ganska fort

Permalänk
Medlem

ännu en plastig lur.. fast den ser ju mindre plastig ut än SGS iaf vilket är det värsta jag sett:O

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-