Nvidia säljer grafikkort under eget varumärke

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MarkSix:

Vad är skillnaden mot Intel t.ex. som säljer egen tillverkade moderkort har för mig att AMD också skulle börja med det.

Nvidia är inte Intel, det är skillnaden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Nvidia är inte Intel, det är skillnaden.

Exakt intel är en riktig jätte även mot nvidia som är större än amd/ati ihop om jag inte läste senaste siffrorna fel?

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Idiotiskt idé, gör det svårare för de själva och partnertillverkarna. Som sagt det är mycket de andra hjälper till med. Använder inte Nvidia så det kvittar för mig. AMD äger med pris och prestanda.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Apple gör så, så varför skulle inte nvidia kunna?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av Pantheus:

Apple gör så, så varför skulle inte nvidia kunna?

och apples produkter är omotiverat dyra

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Andreas D:

Nvidia är inte Intel, det är skillnaden.

Jag fattar inte Menar du att Intel (USA) helt enkelt är tillräckligt stora för att göra precis som de vill men att Nvidia (Iran) är betydligt mindre o därför inte kan?

Själv tror jag att om t.ex MSI drar sig ur partnerskapet så blir det ju mer över till Gigabyte, ASUS o de andra. I och med att budgetkorten ska slopas så behöver tjäna mer så att göra korten själv kan lite extra pengar.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

MMMHm, konkurrens = längre pris!

Läste jag rätt med "Längre" eller menar du "Lägre", om du menar längre så förstår jag i så fall inte vad du menar...

Skrivet av Pantheus:

Apple gör så, så varför skulle inte nvidia kunna?

Skulle vilja påstå att apple tillhör en helt annan kategori.

Om jag förstått tråden rätt så har väll detta hänt ett par gånger innan. Tror inte det kommer vara någon skillnad mot idag med andra ord.

Visa signatur