Super Talent lanserar strömsnåla DDR3-minnen

Permalänk
Melding Plague

Super Talent lanserar strömsnåla DDR3-minnen

Nya DDR3-moduler med extra låg spänning är på väg ut på marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt att dem är låga, men annars så mäh.

Permalänk
Inaktiv

Trevliga specifikationer, att de är låga är också det ett plus. Skulle haft dessa för ett par månader sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Trevliga specifikationer, att de är låga är också det ett plus. Skulle haft dessa för ett par månader sedan.

Av ren nyfikenhet - vad skulle du ha dem till som kräver att de är så låga ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lambi:

Av ren nyfikenhet - vad skulle du ha dem till som kräver att de är så låga ?

Höjden underlättar val och montering i SFF-system, med dessa hade jag kunnat använda min kylare utan att behöva modifiera min kylning. Kylarfästet tog i minnena.

Nu finns det ju förvisso lite mer kylare att välja på idag (jag bytte med tiden till en Scythe Big Shuriken) men 1,35V minnen och lågprofil är verkligen inte dumt i små chassin. I vanliga chassin är de rätt onödiga i mitt tycke då man oftast har ett hyffsat avstånd mellan CPU-sockel och minnen.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Höjden underlättar val och montering i SFF-system, med dessa hade jag kunnat använda min kylare utan att behöva modifiera min kylning. Kylarfästet tog i minnena.

Nu finns det ju förvisso lite mer kylare att välja på idag (jag bytte med tiden till en Scythe Big Shuriken) men 1,35V minnen och lågprofil är verkligen inte dumt i små chassin. I vanliga chassin är de rätt onödiga i mitt tycke då man oftast har ett hyffsat avstånd mellan CPU-sockel och minnen.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2009/10/29/33491.jpg...

Tajt

Visa signatur

/ Antec Ninehunderd Two / GA-MA790x-UD3P / 1090T @ 4ghz / XMS2 4GB / XFX HD6870 / WD 250GB WD 1TB / XFX 750W / Antec Kühler H2O 620 /

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, hoppas fler följer efter.

Visa signatur

5950X, 3090