Permalänk

Ny dator, köpråd.

Så, äntligen dags att skaffa en ny laptop. Hade tänkt o skriva om vad jag vill ha o ngt eget förslag så får ni bara fylla på med frågor, förslag m.m.
Använder datorn dagligen, spelar en del spel (WoW, Starcraft 2, CS o Far cry 2) så skulle vara glad om den kunde ta iafall några lite tyngre spel.

Budget: 10 k.
Processor: Helst Intel core i5 (har inte superkoll vad som krävs).
Batteritid: 6 h minst.
Skärmstorlek: 13 - 15''.
Vikt: Max 2.5 - 3 kg.

Har ingen aning om vad som krävs för grafikkort men vill kunna köra på medium-inställningar. Dom datorer jag kollat in hitintills är:
Komplett.se - ASUS U45JC 14" HD LED
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
Komplett.se - Toshiba Satellite R630-138 13.3" HD LED

Märket spelar ingen roll.

Permalänk
Skrivet av Poncho-91-:

Så, äntligen dags att skaffa en ny laptop. Hade tänkt o skriva om vad jag vill ha o ngt eget förslag så får ni bara fylla på med frågor, förslag m.m.
Använder datorn dagligen, spelar en del spel (WoW, Starcraft 2, CS o Far cry 2) så skulle vara glad om den kunde ta iafall några lite tyngre spel.

Budget: 10 k.
Processor: Helst Intel core i5 (har inte superkoll vad som krävs).
Batteritid: 6 h minst.
Skärmstorlek: 13 - 15''.
Vikt: Max 2.5 - 3 kg.

Har ingen aning om vad som krävs för grafikkort men vill kunna köra på medium-inställningar. Dom datorer jag kollat in hitintills är:
Komplett.se - ASUS U45JC 14" HD LED
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
Komplett.se - Toshiba Satellite R630-138 13.3" HD LED

Märket spelar ingen roll.

WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black här har du en bra bärbar men hur batteri tid är vet jag ej men den har ett 9 cells batteri så den borde hålla ett tag

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Tack
Den verkar dock lite tung (3.5 kg) vilket är lite för mycket egentligen då jag ska försöka bära runt den några ggr i veckan men ska kolla in den lite mer o jämföra.

Permalänk

Har en gx660 själv och batteriet håller max två timmar under arbete, så den går bort

Permalänk

Är den verkligen så tung också?

Skulle någon kunna säga något om de datorer jag länkade på? Vad ni vet/tror om dom. Om de kan ta spelen etc.

Permalänk
Keeper of Traditions

Asus U35JC kanske du kunde ta dig en titt på, det är väl nästan precis samma laptop som den U45JC som du länkade till, men komplett rear ut den just nu...

Komplett.se - ASUS U35Jc 13,3" HD LED

Och om du ska bära runt på den så föreslår jag att du inte köper någon Acer och kanske tittar på laptops med lite högre kvalité.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ska nog bära runt på den lite men det är prestandan som är viktigast.
Asus = bra speldatorer?

Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED någon som har erfarenhet? Ser iafall väldigt bra o skön ut.