Fallout: New Vegas kräver dual-core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Dualcores har väl varit måsten en längre tid, oblivion flöt inte bra med single heller. Ser fram emot spelet även om 3 an var betydligt sämre än de två första odödliga klassikerna.

Nuuuuuu är du väl å cyklar nån helt annanstans på planeten... Min gamla 4000+ med ett 3870 kunde maxa Oblivion med Texture packen ~35fps, och Fallout 3 med nästan allt på max runt 25fps... Så ja, nä det går alldeles utmärkt med en "gammal" singlecore fortf.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Utvecklat av Obsidian som sagt. En del på Obsidian är från Black Isle Studios, skapare av Fallout 1 & 2 samt Planescape: Torment. Stora chanser för bra story mao

Jo, storyn tvivlar jag nog inte på när det gäller Obsidian. Många av dom är väll gammalt bioware folk också?

Det Obsidians svaghet alltid har varit är

1. Buggiga spel
2. Gårdagens grafik

Jag bryr mig inte så mycket om grafik, men deras spel brukar vara fyllda med buggar som dom inte hinner/har budget att fixa.

Ironiskt nog samma sak med Bioware fast i mycket mindre grad, både Dragon age och ME1 & ME2 hade mycket buggar. Finns fortfarande spelkrashande buggar i Dragon Age, personligen så fick jag sitta i timmar för att ens kunna installera awakening för att bioware inte läst uppdateringarna som winrar folket har gjort för flera år sedan.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Nuuuuuu är du väl å cyklar nån helt annanstans på planeten... Min gamla 4000+ med ett 3870 kunde maxa Oblivion med Texture packen ~35fps, och Fallout 3 med nästan allt på max runt 25fps... Så ja, nä det går alldeles utmärkt med en "gammal" singlecore fortf.

Tjah om man nu tkr 25 fps e spelbart

(Nä men förstår vad du menar, sänker du får du ju klart högre)

Tycker inte det är konstigt att spel "kräver" 2 kärnor, hade faktiskt inte blivit förvånad om det skulle kräva 4 st, 4 har funnits bra länge och det finns ju flera processorer med 6st redan.. Hänger man med med feta grafikkort så ska man inte slappa efter med processorn. Tvärtom...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Synd att Fallout 3 inte går att lira på Win7 (förutom för ett fåtal lyckliga). Hoppas New Vegas funkar bättre

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Synd att Fallout 3 inte går att lira på Win7 (förutom för ett fåtal lyckliga). Hoppas New Vegas funkar bättre

Låter undligt men inte omöjligt troligt, själv kan jag inte få TES IV att funka på W7 men TES III funkar ok

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Trasigare spel än Oblivion och speciellt Fallout 3 får man då fan leta efter dock. En mindre spelmässig katastrof om man tittar några millimeter under skalet på skapelsen tyvärr, såg fram mot spelet enormt men det blev som vanligt...

Må det kanske vara så. Men jag har funnit att jag har kunnat spela om dessa två spel om och om igen utan att bli uttråkad, mest pågrund av att dessa två spel är inte så linjära som allt annat.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EvilPuppy:

Synd att Fallout 3 inte går att lira på Win7 (förutom för ett fåtal lyckliga). Hoppas New Vegas funkar bättre

Tur att Fallout 3 går att lira på Win7 (förutom ett fåtal olyckliga).

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Tur att Fallout 3 går att lira på Win7 (förutom ett fåtal olyckliga).

Kolla runt på steams forum ska du se att det ploppar upp trådar dagligen om att det inte funkar i W7. Utvecklarna har själva gått ut och sagt att FO3 inte funkar som det ska i W7.

"Does Fallout 3 Support Windows 7?
Fallout 3 is not an officially supported title of Windows 7." Fallout: Welcome to the Official Site

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EvilPuppy:

Kolla runt på steams forum ska du se att det ploppar upp trådar dagligen om att det inte funkar i W7. Utvecklarna har själva gått ut och sagt att FO3 inte funkar som det ska i W7.

"Does Fallout 3 Support Windows 7?
Fallout 3 is not an officially supported title of Windows 7." Fallout: Welcome to the Official Site

Enda som krånglat för mig är lite codec-problem iaf, men sånt fanns i t ex Vista också.

Permalänk
Medlem

Min surfburk är kapabel att driva F:NV, vilket jag tycker låter uppmuntrande. Nu är det egentligen bara grafikprestandan och snabbare minnen som är till spelburkens fördel, men det är där spelet hamnar.

Om jag sen ska vara lite gnällig... En del här har hängt upp sig på att Fallout 3 & addonerna inte gav samma spelupplevelse som Fallout 1&2. Kom igen. Vad hade ni väntat er. Jag är själv barnsligt förtjust i Fallout 2, men finner mig sitta och spela Fallout Tactics mer. Inget av de båda spelen hade fått en speciellt stor kundkrets i dag, även om man hade pumpat upp grafiken så att prestanda kraven hade blivit orimliga. Tack vare V.A.T.S. kan även vi som inte spelar FPS avnjuta Fallout 3, och även om spelet inte var vad jag väntade mig när jag installerade det, har det gett mig flera hundra timmar av speltid, och jag har roat mig klart mer med Fallout 3 än de tidigare spelen sedan slutet av 2009. (Jag skaffade Fallout 3 först när game of the year editionen kom ut.) F:NV kommer jag troligtvis att plocka upp strax efter den initialla releasen, och sen avhålla mig från att skaffa addons tills de annonserar en pack med allt materialet samlat. Trist att behöva jaga själva spelet två gånger, men vad gör man. Jag gillade Fallout 3, och addonerna. Behöver en ny dos underhållning, och Diablo III är inte här än.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.