Chrome jämsides Internet Explorer – på SweClockers

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har testat nån av läsarna man får välja när man installerar Windows 7. Kommer inte ihåg va den heter men det var nåt man inte kunde göra så jag bytte tillbaka till FF.

Kör FF p.g.a. tilläggen och personas. Kan inte leva utan FireGestures.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Alla har rätt till ene egen åsikt och jag delar då inte din, senast jag frivilligt använde Opera var på skoldatorerna i början på 90-talet, har sedan dess sluppit som tur är

Och sist jag frivilligt använde windows var också i början av 90-talet. Sedan dess har jag sluppit som tur är...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulayo:

Och sist jag frivilligt använde windows var också i början av 90-talet. Sedan dess har jag sluppit som tur är...

Vad är det för dator du har i din signatur då?...

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem

Jag vill se statistik på användandet under en dag eller helst en hel vecka. Alltså en tidslinje så man ser vilken webbläsare som används för tillfället(medelvärde under en timme). Är detta något som går att få fram ur databaserna?

Misstänker att IE ligger högre under dagen än på eftermiddagen/kvällen när folk kommit hem från skola/jobb och kan använda en "riktig" webbläsare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dsk:

(...)Misstänker att IE ligger högre under dagen än på eftermiddagen/kvällen när folk kommit hem från skola/jobb och kan använda en "riktig" webbläsare.

I am about to belive the very same thing!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Kör Chrome och är tveksam till att jag kommer byta, men man ska aldrig säga aldrig. Firefox ligger alltid till hands om det skulle behövas, även IE finns men startas sjukt sällan.

Opera är det alltid en massa folk som talar gott om så jag brukar alltid tanka den senaste versionen lite då och då, och det är absolut inget fel på Opera, men för mig så passar Chrome bättre. Nu var det iofs ett tag sedan, så det är kanske dags för ett Opera-test snart igen...

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av typ:

Vad är det för dator du har i din signatur då?...

Förstod du inte att det var sarkasm?
Att hacka på något som man inte använt på 15 år och som har förändrats väsentligt sedan dess är ju bara korkat.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

ironiskt nog så krashade mitt Chrome när jag satt och läste denna artikel. Har inte hänt tidigare heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Här är en till som är väldigt intresserad vad plugin'en hetter, och ja.... jag tar det lätta vägen o frågar här
då jag är trött o pallar inte leta själv, så väntar på ett svar från plumblum

bättre sent än aldrig antar jag här det det addonet jag kör med.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5890/

Skrivet av Knashatt:

Detta fungerar ju fint i bla Opera UTAN att ha en massa plugin... Bara att tala om vart man vill ha tabbarna, vänster, höger, uppe eller nere.

Märkligt detta tycker jag. Alla hyllar just FireFox för att få det som dom vill med massa plugin när just Opera har allt från början UTAN att vara krävande eller stort.

jo jag vet om att opera klarar det, men då går man samtidigt miste om resten av firefox, många riktigt trevliga addons (adblock+ noscript) mfl detta är alltså ett aktivt val jag gör

säkert inget större fel på opera, men om det är så bra så varför kör folk det inte i större utsträckning ?