Permalänk
Medlem

’Snabb’ netbook sökes!

Hej!

Söker en ’snabb’ netbook i 4k – 6k prisklassen, har kollat en hel del på nätet, men har ingen erfarenhet, så har inte kommit fram till något bra.
Jag vill att det ska gå snabbt att starta, öppna Internet och ska inte lagga efter två – tre fönster. Gärna 2gig ram och 1,84gHz eller dual core. (Spelar ingen roll bara det går rätt smooth).
Obs. skärm får vara max 11’ eller mindre , vill att den ska vara rätt liten.
Ursäkta om jag ställer hårda krav, men kom gärna med tips på liknande netbooks eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Jag har letat, testat och klämt på några. Det slutade i stället med att jag köpte en begagnad ThinkPad med liten skärm och bra mycket bättre prestanda, battertid på 8 timmar. Grym kvalitet. HP har också en del fina gamla ultraportabla notebooks (tror en heter 2510p fast den har 12-tums skärm och dvd). Bara som ett tips!

De brukar ligga på 2 000-3 500 kr.

Permalänk
Keeper of Traditions

Om internet är det enda du ska göra och du vill ha snabbhet, så funkar väl i princip vilken laptop som helst som du sen sätter i en SSD i

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Den här har lite mer kräm än vanliga netbooks: LENOVO IDEAPAD U160 CI3 1.2 4GB/500 11.6" W7HP ( LENOVO IDEAPAD U160 CI3 1.2 4GB/500 11.6" W7HP - Underlättar i en modern och rörlig livsstil ) Ful som stryk men... HDMI och allt man kan önska.