Radeon HD 6870 på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Rent utseendemässigt gillar jag 8800Ultra referenskylning. Väldigt snygg tycker jag.

Håller helt klart med dig där... snyggaste kortet än så länge. Tycker dock att 9800gtx och hd4870(utan klistermärke) var snygga i referensdesign med. Sen har det nog gått mest ut för...

För mig är utseendet ganska så viktigt... hade nog slängt ut 4-5 hundra extra för att det ska vara snyggt/matcha färger osv.

Permalänk

Trevligt att sätta en bild på namnet.

Däremot vet jag inte varför jag ens tittar in på kommentararer i sådana här nyheter längre. Jag har aldrig förstått mig på fanboys men jag är väl bara för gammal får sandlådetjafs. Jag håller mig till det som passar mig, mina behov och min plånbok för stunden. Inte fan bryr jag mig om vilken logga produkten är beklädd med.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Vad tråkigt att du tycker det är fult. Vet du vad som är bra däremot? Det lär utprestera ditt 460 ganska hårt.

De är väll klart. Men det lär kosta din plånbok mer än vad 460 kostar min plånbok.

Varför köpa ett 190000W nätagg när man bara behöver 400W? (metafor)

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av Doctor Pepper:

Jag håller mig till det som passar mig, mina behov och min plånbok för stunden. Inte fan bryr jag mig om vilken logga produkten är beklädd med.

Sjukt rätt!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

De är väll klart. Men det lär kosta din plånbok mer än vad 460 kostar min plånbok.

Varför köpa ett 190000W nätagg när man bara behöver 400W? (metafor)

Dålig metafor om något..
Så vad om det kostar lite mer när det kommer vara mycket bättre?
Ett 460 klarar knappast de nyaste spelen på högsta inställningar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av joelsvantesson:

De är väll klart. Men det lär kosta din plånbok mer än vad 460 kostar min plånbok.

Varför köpa ett 190000W nätagg när man bara behöver 400W? (metafor)

Pinsam kille alltså. 6870>460 i både pris och prestanda.

Snälla, kör igång Metro 2033 på max så får vi se hur bra det går.

Permalänk
Medlem

Vill ha!!!!!...

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Lär ju bli grymt snabbt! hah stackars folk som har köpt 58XX serien! suckers! 68XX lär bli grymt! Fast är inte det lite snabbt mellan 58XX och 68XX?!

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Dålig metafor om något..
Så vad om det kostar lite mer när det kommer vara mycket bättre?
Ett 460 klarar knappast de nyaste spelen på högsta inställningar.

Läs om läs rätt...

Skrivet av joelsvantesson:

Varför köpa ett 190000W nätagg när man bara behöver 400W? (metafor)

460 funkar prima för mig. Klart detta grafikkort är bättre än mitt! Har jag sagt annat? Jag sa bara att det lär kosta därefter..

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Pinsam kille alltså. 6870>460 i både pris och prestanda.

Snälla, kör igång Metro 2033 på max så får vi se hur bra det går.

Läs om läs rätt...

Skrivet av joelsvantesson:

Varför köpa ett 190000W nätagg när man bara behöver 400W? (metafor)

460 funkar prima för mig. Klart detta kort kan va cp-mycket bättre, har jag sagt annat? Jag sa bara att det lär kosta därefter..

Skrivet av FlummbulleN:

Snälla, kör igång Metro 2033 på max så får vi se hur bra det går.

Jag köper grafikkort efter vad jag behöver, inte efter vad som finns på marknaden.

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelsvantesson:

460 funkar prima för mig. Klart detta kort kan va cp-mycket bättre, har jag sagt annat? Jag sa bara att det lär kosta därefter..

Saken är ju den att det inte lär bli så mycket dyrare och prestanda/krona lär bli bättre än 460.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av L33tKr3w:

Lär ju bli grymt snabbt! hah stackars folk som har köpt 58XX serien! suckers! 68XX lär bli grymt! Fast är inte det lite snabbt mellan 58XX och 68XX?!

Vi kan omöjligt säga att de som köpt 5xxx-serien är "suckers", de har köpt det som passat deras behov, och de har köpt kort som varit mest aktuella på marknaden när de skulle bygga sina system.

För övrigt har du ingen som helst aning om hur de här korten kommer prestera, eftersom att de inte är släppta än. Och de första månaderna kommer de absolut inte prestera till fullo, eftersom att de kommer att dras med barnsjukdomar och dålig optimering i de första drivrutinerna, precis som med nästan alla andra GPU:er.

Och nej, det är inte nära mellan 5xxx och 6xxx, det har gått ett år - vilket är ungefär normalt.

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Saken är ju den att det inte lär bli så mycket dyrare och prestanda/krona lär bli bättre än 460.

Saken är ju den att det inte lär bli så mycket dyrare och prestanda/krona lär bli bättre än 460, så länge man tror PR-maskinen. (Jo likt Nvidia så har även AMD en sådan om än klenare) saker ändras och man måste faktiskt kunna inse att den andra tillverkaren faktisk kan komma ikapp och även förbi utan att bli förolämpad.
Jag skiter i vem som tillverkar mina grafikkort, så länge om de presterar som de skall (och är hyfsat tysta eller rätt enkla att dämpa)
I dagsläget, så är GTX460 ett bra alternativ. Om HD6850/6870 är bättre till ett attraktivt
pris, så köp det istället. Saken är den att HD6850 borde vara i klass med HD5870 (om man skall följa tidigare seriebyten), allt annars är lite klent. Det är min åsikt, sedan kan folk komma med vilka åsikter de vill, jag kände samma sak när 9800GT presenterades (vilket var en variant av 8800GT fast med mindre tillverkningsteknik och något högre klockfrekvens. Hade allt varit rätt, så skulle 9800GT presterat som gamla 8800GTX/ultra)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Trevligt att sätta en bild på namnet.

Däremot vet jag inte varför jag ens tittar in på kommentararer i sådana här nyheter längre. Jag har aldrig förstått mig på fanboys men jag är väl bara för gammal får sandlådetjafs. Jag håller mig till det som passar mig, mina behov och min plånbok för stunden. Inte fan bryr jag mig om vilken logga produkten är beklädd med.

Helt riktigt!!

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Det här kortet fyller säkert sin funktion och det ser helt nice ut (som det skulle spela någon större roll).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Gillar sådana bilder, här finns en till i samma tema.

Själv tillhör jag den lilla minoritet som gillade de röda genomskinliga plastkylarna som tex HD3870 hade.

Okej? Sen när blev det här en diskussion kring bilder? (Använd PM med andra ord)
Kul att veta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Till alla nVIDIA fanboys:
Visst, jag var själv nVIDIA fanatiker en gång i tiden och tyckte att allt som hade med ATI att göra sög blablabla, men jag tar nu ett bra exempel åt er när det kommer till dagens grafikkort. AMD/ATI Radeon HD 5000-serien dök upp på marknaden för drygt 1 år sedan, men hur länge fick ni sitta och häcka med era nVIDIA GeForce GTX 200-seriens kort egentligen förrän den omtalade "Fermi" dök upp på marknaden!?
Bara för att AMD lyckats prestera bättre på senare håll och gått vidare med utvecklingen betyder inte att de är sämre, snarare tvärtom.

Sen en till fråga. Hur länge hade GeForce GDDR3-minnen på sina grafikkort tills de såg att GDDR5 fanns? Tänk på det en stund...

Till alla andra:
Hoppas det här kortet presterar dubbelt så bra som dagens 5870. Det vore guld värt och även värt pengarna. Det gör inget om kortet presterar minst 25% mer. Enda jag kan säga är att oavsett vad, när det gäller denna serie så ska jag inhandla ett, vare sig det ett 6870 eller ett 69X0 eller 6990, allt beroende på priset förstås, något som vi alla väntar på att få veta!

Och nej, vi som köpte 58X0-kort är inte "suckers", vi köpte dessa eftersom det kortet var aktuellt just då och presterade bäst för prislappen.
Att det fanns gamla GeForce 200-kort fortfarande då var inget man ville ha längre med tanke på att vissa utav dessa kort kostade fortfarande mångdubbelt så mycket som i jämförelse ett Radeon 5870-kort. Det är snarare logiskt tänkande som kom fram vid den tidpunkten.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bara läst första sidan men ingen hittils som anmärkt på att det inte finns nån VGA anslutning ÄNTLIGEN! Undrade när denna gamla relik skulle försvinna!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Funktionalitet framför allt. Utseende kommer nog i tionde hand.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tror han menade grafikkort generellt eftersom tråden handlar om det, inte så svårt att förstå

Wow, det verkar bara vara jag som är omogen nog att förstå min kommentar

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Nu börjar det ju bli ordning på sweclockers...

Skål på dig själv!

Edit: Hyllning till bryggarn och alla andra som gillar när det rör på sig, oavsett utseende.;)

lm5RkeuKC1Q

ja där på mantorp har man kört och plågat bilen många repor så tack för filmsnutten

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W