Permalänk
Medlem

Pistol i klass som Desert Eagle?

Yo!

Finns det pistoler som har caliber .50 som Desert Eagle? (Inga revolver) eller andra feta pistoler?

Håll gärna till ämne tack, behöver bara snabbt svar och namn på något liknande.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem

Varför behöver man så stora skott i en pistol? Är man ute och jagar grizzlybjörnar eller?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Får man fråga av ren nyfikenhet vad du söker detta till?

12.7 mm är lite väl häftigt, och har egentligen inte någon större flexibilitet om man nu inte skall avliva elefanter.

Väldigt opraktiskt kaliber när det kommer till personskydd, då man behöver komma till skott snabbt och dessutom bör kunna nedkämpa ett/flertalet sidomål, utan att rekylen tar överhand.
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad 12.7 mm för pistol har för praktiskt nyttofunktion?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Ett problem man har i Sverige är även att man har väldigt svårt att få licens på kaliber .50
Rätt svårt att hävda behov av ett sånt vapen. Sen har man inte råd att skjuta med såna vapen heller.

Är man bara ute efter att det är kraftig rekyl så skaffa en .44 istället. Inga bekymmer med licenser och laddar man själv så blir det någorlunda i pris på ammon.

Desert Eagle finns även i .357 och .44 så är man ute efter den pistolen så finns det mäjlighet till att skaffa sån. Vad man nu ska med det skräpet till.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzzEX FX:

Får man fråga av ren nyfikenhet vad du söker detta till?

12.7 mm är lite väl häftigt, och har egentligen inte någon större flexibilitet om man nu inte skall avliva elefanter.

Väldigt opraktiskt kaliber när det kommer till personskydd, då man behöver komma till skott snabbt och dessutom bör kunna nedkämpa ett/flertalet sidomål, utan att rekylen tar överhand.
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad 12.7 mm för pistol har för praktiskt nyttofunktion?

Smäller mer=coolare. Ska man använda pistol i Sverige för annat än nöjes/sportens skull så måste man vara polis eller militär.

Är det inte Israels militär som använder sig av .50 desert eagle?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Smäller mer=coolare. Ska man använda pistol i Sverige för annat än nöjes/sportens skull så måste man vara polis eller militär.

Är det inte Israels militär som använder sig av .50 desert eagle?

Det är förvisso sant
Fast då tycker jag ändå att det duger gott med en glock 17.

Stämmer, i alla fall var deras elitstyrka utrustad med dom för några år sedan.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cloudstone:

Varför behöver man så stora skott i en pistol? Är man ute och jagar grizzlybjörnar eller?

Ja. Det är syftet med dom (förutom sport och kukmätartävlingar). Men det är bara skit ändå.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rankko:

Är det inte Israels militär som använder sig av .50 desert eagle?

Det tvivlar jag starkt på. Israel har ett kompetent och bra försvar, och .50 för en pistol är ren skit.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja det är ett USA/Israel tillverkat vapen och enlilgt wikin så:

Magnum Research and Israel Weapon Industries
(2005–current)

Israel Military Industries
(2000–2005)
(1982–1996)

Saco Defense
(1996–2000)

Permalänk
Medlem

Kommer ej döda någon/eller något med den. Endast på skjutbana och kommer inte använda som en skydds pistol. Slutsats är att den kommer ej till användning alls och kommer köras på bana.

License kommer ej vara en stor problem, först och främst för att jag är Thai medborgare. Det är ju undantag för .50 med viss undantag, dvs om man känner till rätt personer.

Alla vapen är tillåtna förutom Snipers, bazooka eller garanat kastare osv.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk

50 är för småbarn. det är en 600ne du ska ha.
YouTube - Shooting .600 Nitro Mag Express

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Smäller mer=coolare. Ska man använda pistol i Sverige för annat än nöjes/sportens skull så måste man vara polis eller militär.

Är det inte Israels militär som använder sig av .50 desert eagle?

Skrivet av Crippa90:

Det tvivlar jag starkt på. Israel har ett kompetent och bra försvar, och .50 för en pistol är ren skit.

Det finns vissa som använder Desert Eagle (kommer inte ihåg vilka), fast väldigt få.

De flesta har Glock eller Sig Sauer.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

50 är för småbarn. det är en 600ne du ska ha.
YouTube - Shooting .600 Nitro Mag Express

Pris, användningsyftet, råd att köpa och tillgänglighet... gör att jag avstår.

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

50 är för småbarn. det är en 600ne du ska ha.
YouTube - Shooting .600 Nitro Mag Express

En annan fin variant på samma tema är ju en pistol kamrad för gevärskalibern .375H&H, en kaliber som sparkar rätt bra även när man skjuter den med gevär. De där afrikakalibrarna känns i största allmänhet som rätt mycket overkill, dock.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kazen:

Det finns vissa som använder Desert Eagle (kommer inte ihåg vilka), fast väldigt få.

De flesta har Glock eller Sig Sauer.

Jag hittade det här på nätet.

Citat:

General belief of the Desert Eagle being used by various Special Operation forces so far found absolutely NO proofs. Indeed, for the price and weight of this empty gun one can easily have two pistols like Glock 17 or SIG-Sauer P228 plus good supply of ammunition; furthermore, these pistols will be much more reliable in severe combat conditions, and provide much bigger magazine capacity.

Modern Firearms - IMI / Magnum Research Desert Eagle pistol

Som sagt, helt värdelös.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

The Desert Eagle is a sport pistol which has limited practical use other than giving enjoyment on the range, and as a capable hunting weapon. Because of its distinctive appearance and reputation as a hand cannon, it is often used as a personal sidearm by antagonists in movies. It is also a weapon in many computer games.

Proffsen har lite andra krav än att det skall vara koolt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

50 är för småbarn. det är en 600ne du ska ha.
YouTube - Shooting .600 Nitro Mag Express

.600 NE känns lite mesigt. Riktiga män kör med .50 BMG...
Airborne Combat Engineer: The Maadi-Griffin .50 BMG handgun
Airborne Combat Engineer: The Thunder .50 BMG handgun
YouTube - Maadi-Griffin 50BMG Pistol

.600 NE ligger på 11400 J
.50 BMG finns från 15482 J till 20195 J beroende på modell.

Edit: Som jämförelse finns .500 S&W Magnum från 3034 J till 4109 J beroende på modell.
Och .50 Action Express (som Desert Eagle .50 kör med) finns från 1666 J till 2200 J beroende på modell.

Permalänk
Medlem

YouTube - Nuke50 - Nuclear handgun and ammunition

Kolla hela filmen av den, garvade som fan

Visa signatur

EIZO FlexScan SX2761W 29" | ASUS Crosshair III Formula | AMD Phenom II X4 955 3.21Ghz | Corsair HX1000W | Corsair Dominator 6GB 1866 MHz DDR3 | PowerColor HD 2900 XT 1GB (CrossFire) | Western Digital VelociRaptor 300GB 10KRPM 16MB SATA | D-Link DNS-323 2TB http://www.aperture1337.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Jag hittade det här på nätet.

Modern Firearms - IMI / Magnum Research Desert Eagle pistol

Som sagt, helt värdelös.

Special forces använder den säkert inte, men de finns de som gör det.
Känner en som är i IDF som sagt att den förekommer.

Kanske mer "privat"...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Special forces använder den säkert inte, men de finns de som gör det.
Känner en som är i IDF som sagt att den förekommer.

Kanske mer "privat"...

Som kukförlängare om inte annat

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av AzzEX FX:

Kan någon vänlig själ förklara för mig vad 12.7 mm för pistol har för praktiskt nyttofunktion?

Jag har svårt att förstå hur en pistol överhuvudtaget kan fylla någon funktion för en privatperson i Sverige.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zack_Ersa:

Jag har svårt att förstå hur en pistol överhuvudtaget kan fylla någon funktion för en privatperson i Sverige.

Skjuta folk, tävla, få respekt.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zack_Ersa:

Jag har svårt att förstå hur en pistol överhuvudtaget kan fylla någon funktion för en privatperson i Sverige.

Inte skjutit innan? Skytte, speciellt pistolskytte, är en extremt rolig och givande hobby.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

Skjuta folk, tävla, få respekt.

Skrivet av Crippa90:

Inte skjutit innan? Skytte, speciellt pistolskytte, är en extremt rolig och givande hobby.

Nej, jag har faktiskt aldrig skjutit något annat än älgstudsare innan. Ok, jag köper att det kan vara kul och givande att träna skytte och jag förstår att .50 kaliber förstör precisionen, men jag trodde man använde speciella tävlingspistoler.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zack_Ersa:

Jag har svårt att förstå hur en pistol överhuvudtaget kan fylla någon funktion för en privatperson i Sverige.

Jag har för mig att man kan ha nytta av pistol när du ex jagar vildsvin.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har för mig att man kan ha nytta av pistol när du ex jagar vildsvin.

Nej, inte för annat ändamål än s.k. avfångning.
Och i den situationen har du garanterat ett gevär med dig som du kan använda istället.

Det går att få jaktlicens för .22 pistol/revolver för grävlingsjakt, men det är inte samma sak.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har för mig att man kan ha nytta av pistol när du ex jagar vildsvin.

I Tyskland vet jag att man får licens för det, enligt en tysk som var på älgjakt här.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Nej, inte för annat ändamål än s.k. avfångning.
Och i den situationen har du garanterat ett gevär med dig som du kan använda istället.

Det går att få jaktlicens för .22 pistol/revolver för grävlingsjakt, men det är inte samma sak.

Skrivet av MIFFo_BEast:

I Tyskland vet jag att man får licens för det, enligt en tysk som var på älgjakt här.

Okej då hade jga fel då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb