Permalänk

Sista etappen.

Så. Nu har det kommit ner till 2 alternativ.
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
eller
Komplett.se - Acer Aspire 5745G 15.6" HD LED
Skulle bli väldigt glad om ni kunde berätta om era erfarenheter eller vad ni bara allmänt tror/vet om dessa.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Åh, någon svara gärna på detta! jag är själv intresserad av att veta vilken som är bäst!

Permalänk
Medlem

Timelinex är bättre för spel bättre grafikkort den andra har bättre cpu. Den är en prioritetsfråga vill man spela då är det bättre grafikkort som gäller annars den andra.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

MSI GX660-069NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer <- bättre för spel
Ska du använda processorkrävande program så kör med aspire 5745g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

MSI GX660-069NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer <- bättre för spel
Ska du använda processorkrävande program så kör med aspire 5745g.

De enda spel jag ska spela / spelar är wow wrath of the lich king och kommande catacalysm, så borde inte Acer Aspire 5745G - Inet.se vara tillräckligt för det då? då MSI datorn du länkade är lite utanför min prisklass : /

Permalänk
Sötast

Visst kommer det att GÅ att spela på den datorn.

Kommer det bli en underbar upplevelse (om man har lite krav?)

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Visst kommer det att GÅ att spela på den datorn.

Kommer det bli en underbar upplevelse (om man har lite krav?)

Nej.

Såpass : / Just nu spelar jag på en macbook pro 13" med det betyldigt sämre grafikkortet "NVIDIA GeForce 320M 256mb" vilket det faktiskt fungerar helt ok på de flesta ställen i spelet utom högpopulerade ställen ( huvudstäder / 25manna raids / wintergrasp ) ..

Sen provade jag en samsung dator med samma grafikkort fast i3 Processor istället för i5 och på den funkade det helt galant överallt så då borde väl även acern göra det tycker jag? eller har jag fel?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Phastx:

Såpass : / Just nu spelar jag på en macbook pro 13" med det betyldigt sämre grafikkortet "NVIDIA GeForce 320M 256mb" vilket det faktiskt fungerar helt ok på de flesta ställen i spelet utom högpopulerade ställen ( huvudstäder / 25manna raids / wintergrasp ) ..

Sen provade jag en samsung dator med samma grafikkort fast i3 Processor istället för i5 och på den funkade det helt galant överallt så då borde väl även acern göra det tycker jag? eller har jag fel?

Det beror väl på vad man har för krav helt enkelt.

Jag skulle aldrig klara av att spela på en sån, men det är jag.

Sen är ingen av dem *gamingdatorer* i sig, men om du känner dig nöjd med prestandan den ger, så är det väl helt klart värt det för din del.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en konstig jämförelse då det är en markant storleksskillnad mellan datorerna. Du kan spela på dem och båda duger förmodligen åt dej då du testat lira på en mindre kraftfull maskin, men den stora skillnaden är att 3820 är en mycket mindre dator så jag tycker du ska ta med det i beräkningen.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450