nån intresserad att LN2-överklocka i Lund?

Permalänk

nån intresserad att LN2-överklocka i Lund?

tjenare galningar!

är väldigt nyfiken på LN2 överklockning, men har varken utrustning eller erfarenhet..
dock har jag tillgång till flytande kväve!

så tänkte fråga lite preliminärt om det finns intresse såhär mitt i varma sommarn...

edit:
lista över folk som som änmält intresse so far:

OC:ers

Mr 3D 'Daniel Gustavsson Ask'
med utrustning:
i7-920 D0, R2E och GTX260 55nm core 216

Evil_AnAnAs 'Fredrik Bjersing' (förmodligen inte)
med utrustning:
1: RE + e85/6 + gtx 280
2: RE/P5k/commando osv + cedar mill
3: M3E + 661, SuperPi 1m, har ingen bra cpu men jag funderar på att köpa ännu en så kanske.
+ ev annat som framtiden har att bjuda på

Arne-Mohammed 'Oskar Uhrbom' (kanske)

spectators:
mig
Saandberg (kanske)
Divine_ (mm, kaka..)
cat_fish_1
freddechr
snoogiloo

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av duck_the_hitman:

tjenare galningar!

är väldigt nyfiken på LN2 överklockning, men har varken utrustning eller erfarenhet..
dock har jag tillgång till flytande kväve!

så tänkte fråga lite preliminärt om det finns intresse såhär mitt i varma sommarn...

jag är intresserad, men det är för långt till lund om du kunde vara i gbg så skulle jag gärna kunna vara med
jag har även en pot över dock är den gjord för dice

EDIT: det är nog smartare om du börjar med dice om du aldrig överklockat med dice/ln2

Permalänk

Kan bara hålla med, göteborg låter optimalt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

tror inte jag orkar släpa med mig alla grejjer på tåget en gång till haha

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Arne-Mohammed:

tror inte jag orkar släpa med mig alla grejjer på tåget en gång till haha

skippa vattenkylningen så orkar du väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

tror inte jag orkar släpa med mig alla grejjer på tåget en gång till haha

Starka pojkar bär 800D under armen.


Bor i Lund, men är tveksam om jag vill hålla på med flytande kväve ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

tjenare galningar!

är väldigt nyfiken på LN2 överklockning, men har varken utrustning eller erfarenhet..
dock har jag tillgång till flytande kväve!

så tänkte fråga lite preliminärt om det finns intresse såhär mitt i varma sommarn...

Hejsan!
DET VORE VÄLDIGT INTRESSANT!
Vi kör på torris idag. Bor i BARA , vid staffanstorp. Vi lägger upp resultat av dagens OC här i extreme delen snart.
Jag tycker vi borde ta och prata lite mer

MVH//Daniel W

Permalänk
Medlem

Saknar resultat.....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

så hittills har Snowman89 och Dz2 hört av sig...
men, jag har det grymt fullt i plugget nu när all den härliga värmen försvann.
Däremot tänkte jag man kunde göra nån Jul-extreme-klockning när det är vitt ute (och lite ledighet)

då kan vi säkert hålla till på plugget (ska höra närmare om det)
kan diskutera närmare detaljer senare...

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk

En trevlig Helsingborgare tar gärna med glatt humör och kommer och kollar Har dock också en del i skolan så jul låter bra om jag inte åker hem till Dalsland då:)

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Casemod-mästare

jag pratade just med morsan och hon sa att hon kunde skjutsa mig så jag behöver bara en bättre pot till ln2 sen kan jag gärna vara med om någon vill ha skjuts ifrån ungefär lidköpings området så kan ni åka med så delar vi på bensinkostnaden

Permalänk

Jag kanske kan köra ner, alltid gött att leka med ln2.
Beror dock på hur det blir med omtentor och andra festliga grejer.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Skulle ni vänliga herrar ha något emot en amatör-klockare som aldrig har hållt på med L2N att vara med och titta lite för att lära sig?
Stockholmare, men va fan ... roadtrip! Ingen värdefull kunskap att erbjuda här, men kan baka otroligt god kladdkaka och ta med !

Permalänk
Casemod-mästare

det är ju alltid trevligt med fler folk som vill lära sig denna hobby

Permalänk
Medlem

Jag kommer gärna ner en sväng och kollar!
Har ett gäng fläktar jag kan ta med om någon behöver, bla 2st ultra kaze 3000rpm

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av Divine_:

Skulle ni vänliga herrar ha något emot en amatör-klockare som aldrig har hållt på med L2N att vara med och titta lite för att lära sig?
Stockholmare, men va fan ... roadtrip! Ingen värdefull kunskap att erbjuda här, men kan baka otroligt god kladdkaka och ta med !

Du och jag Divine_ jag kollar gärna

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

TS får väll kolla upp var och när han kan tänka sig att ordna det, kräver ändå lite tankemöda om det ska bli vettigt.
Om jag kan och får komma kan jag väll troligen bidra med både kunskap och en del hårdvara.

Rent planeringsmässigt för ln2 kan jag väll säga att det är lite att tänka på. Säg att man kör tre-fyra riggar med någon gpu under ln2 så skulle jag säga att man kan räkna med att det drar 100liter/dagen, visst kanske lite tilltaget men går det bra utan stor avbrott och man använder större kärl så går det åt en del. I timrå på LN2Lan gick det åt 200(250?)liter ln2 på två dagar med snitt på fyra riggar, två dagar hos ASUS drog väll 350liter men då var ett kärl dåligt och det var ganska varma saker som kördes.

Så har du några riktlinjer i alla fall. Vill du ha någon att bolla idéer med är det bara att höra av dig

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag har ett grafikkort jag kan bidra med, ett ati x700 se. Kan dra på en vmod på det så kanske man kan få lite fart på skiten...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

ok, lite besvikelse, men svaret jag fick var "kom tillbaka i slutet på nästa vecka" - deja vu
men men, kan inte göra mer än att sitta tajt

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Skrivet av duck_the_hitman:

tjenare galningar!

är väldigt nyfiken på LN2 överklockning, men har varken utrustning eller erfarenhet..
dock har jag tillgång till flytande kväve!

så tänkte fråga lite preliminärt om det finns intresse såhär mitt i varma sommarn...

Är det okej om man bara kommer och tittar lite och så? Tycker det verkar kul med överklockning men jag saknar tyvärr pengarna att hålla på :/ Men om det är i Lund skulle det vara mycket kul att komma och kolla (25min bilfärd)

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av duck_the_hitman:

ok, lite besvikelse, men svaret jag fick var "kom tillbaka i slutet på nästa vecka" - deja vu
men men, kan inte göra mer än att sitta tajt

har du hört något nu?

Permalänk

Ok, såhär ligger det till so far:
Har blivit ombedd att sammanställa en mer detaljerad "lista" över vad som är tänkt att hända.
*deltagarlistan finns i första inlägget*

Är du intresserad att delta, skriv ett inlägg med vilken hårdvara du tänkt överklocka med ln2, och ev annan relevant info.

Vi kommer vara begränsade med plats och kväve, vilket betyder två saker:
Choosing "hardware that counts", alltså inget typ 5 år gammalt.
Spectators är välkomna (är väl ingen hypokrit^^), men inte hur många som helst. Kom om du verkligen är intresserad, men alltså inte bjuda alla sina kompisar...
Har sagt 20-30 pers max so far.

Det är bekvämast att ta det på arbetstid en vardag innan ledigheten.
Då finns det folk med access som kan fylla på dewarerna med LN2, måste dock komma överens med någon så denne har tid.

Priset på kvävet är satt till 10 SEK/L. Och det blir nog inte mycket över 100L (men är inte spikat).
Vilket BÖR vara hur nog som helst då det krävs 400J för att förånga 1g ln2
==> 1L kan kyla ett OC gtx480 i runt 1000s, och 2 timmar konstant blir 8L.
Håller man på en hel dag med ett par riggar igång samtidigt hela tiden så visst kan jag se att det kommer upp i 100-150L snåret.
Så förutsatt vi inte slösar i onödan, kan nån ev er med erfarenhet ge mig lite noggrannare siffror?

Övrigt:
Skulle va fett najs om nån kunde fixa en bra videokamera (ju närmare full-HD desto bättre^^) för att dokumentera.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk

Trevligt, om tiden funkar för mig kan jag säkert dra ner. Finns troligen tre olika riggar jag drar med mig, osäker på vilken jag kör dock.

1: RE + e85/6 + gtx 280, riggen är optimal för 3dmark01 så det kanske kan bli några topp resultat.

2: RE/P5k/commando osv + cedar mill, enbart för att nå hög mhz, 8ghz är ju målet som vanligt.

3: M3E + 661, SuperPi 1m, har ingen bra cpu men jag funderar på att köpa ännu en så kanske.

Sedan har jag ju ingen aning om vad jag har för hårdvara hemma i framtiden, något skoj blir det nog.

Jag har två termometrar och två gpuer tuber så beroende på vad jag kör kan jag låna ut en termometer och två gpu tuber.
Skulle vara vettigt att veta hur mycket koll folk har på ln2 bench, man behöver ju faktiskt inte använt det för att ha bra koll på hur det fungerar med cb/cbb osv.

Edit: ett 480 drar klart mer än du räknade på, om man dock har lite strul och pillar med lite annat så kanske det stämmer i det långa loppet dock.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag kommer gärna och kollar på

hade varit jävligt skoj om jag kunde få sitta med någon som kan förklara lite samtidigt som han klockar så att jag kan lära mig

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Casemod-mästare

räkna med mig, och som en av mina tidigare inlägg så kan mamma köra, och vill någon med ifrån lidköping eller efter vägen så går det bra, och så delar vi på bensin kostnaden.

jag kommer köra med min i7-920 D0, R2E och GTX260 55nm core 216
jag kommer att köra CPU och GPU under LN2

om någon behöver så hade jag tänkt börja tillverka pots så om någon vill låna/köpa så är det bara att fråga

jag har aldrig använt LN2 men jag har använt DI och läst endel om LN2, så det ska nog inte vara några problem

jag tror det var allt.

p.s. jag har oxå endel armaflex som jag kan ta med

Permalänk
Medlem

Blev det något av detta? Jag har tyvärr ingen utrustning att överklocka med men jag är gärna med som åskådare.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Casemod-mästare

ja, jag undrar oxå! blir det något bench? om, iså fall när?

Permalänk

Ringde AGA om flytande kväve. ska beställa på måndag o hämta i älvsjö, deras huvudlager i s-holm
Ska knäcka 5000mhz med min 1090T.
Svetsar Aluminiumhylsa på jobbet som passar AMD cpu.

Kommer även att köra lite 3D benchmark mm.

Permalänk
Entusiast

5 GHz tar du lätt, även med torris. Det är ganska tufft att börja med kväve, men om du ändå gör det ist för torris så önskar jag dig lycka till

Just ja, aluminium + kväve är en dålig kombo. Funkar till torris, men inte kväve.

Permalänk
Skrivet av Robban_OC_swe:

Ringde AGA om flytande kväve. ska beställa på måndag o hämta i älvsjö, deras huvudlager i s-holm
Ska knäcka 5000mhz med min 1090T.
Svetsar Aluminiumhylsa på jobbet som passar AMD cpu.

Kommer även att köra lite 3D benchmark mm.

Glöm inte att isolera noggrant och bra med knådgummi och armaflex

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed