Permalänk

International Suit Up Day 2010

Hej!
Som många av er vet (förhoppningsvis), så är det International Suit Up Day idag!

Med det menas att man ska klä upp sig i kostym idag, på arbetet och hemma. Det kommer från How I met your mother, från Barney Stinson som alltid har kostym på sig!

Vilka har eller kommer ha kostym på sig idag? Jag är en av dem iallafall!

Permalänk
Medlem

Jag övervägde det, men sen orkade jag inte.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Klart man har det. Sitter i skolan just nu, hela bakre raden sitter som fina kostymnissar här..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nej, tänkte köra det men orkade inte. Inte praktiskt att sitta och tentaplugga i skolan med kostym på sig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har inte kommit så långt än men den ska på senare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Visste inte om det, annars hade det nog blivit. Börjar jobba så tidigt också så jag inte såg tråden!

Permalänk
Medlem

ska suit up och spela starcraft boardgame hos en kompis Har inte hunnit gå ut ännu så har ingen suit på mig, men den kommer.. om jag passar i den ännu ;D

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Första gången jag hör talas om "International Suit Up Day". Men ska jag vara ärlig så känns det lite väl att ta i att sitta med kostym hemma bakom laptopen. Okej att jag går i "gubbbyxor" till vardags, och kosym när värmen tillåter för den delen. Men att sitta med det hemma för bara för saken skull, känns väl inte allt för bekvämt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite tramsigt att hylla en karaktär i en (amerikansk) TV-serie, imho

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Bara mupparna på min Facebook som följer detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Lite tramsigt att hylla en karaktär i en (amerikansk) TV-serie, imho

Skrivet av Interstella:

Bara mupparna på min Facebook som följer detta...

Indeed...

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

How I Met Your Mother är inte tillräckligt bra för att jag ska bry mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Korsordsguru

Fick duga med kavaj. Sitter hemma och jobbar så ingen större idé att dra på sig kostym.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Eptk:

Klart man har det. Sitter i skolan just nu, hela bakre raden sitter som fina kostymnissar här..

Awesome! På jobbet är dom lite tråkiga så det är bara jag och 2 till som har på sig kostym idag :c

Skrivet av DaLys:

Fick duga med kavaj. Sitter hemma och jobbar så ingen större idé att dra på sig kostym. [img]http://i51.tinypic.com/28ujlv9.jpg[./img]

Nice Förstår att sitta hemma i kostym och skjorta är lite jobbigt, hade aldirg orkat det heller (:

Permalänk

Jaha det var därför visa hade kavaj/kostym på sig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Hade jag ägt en hade jag haft den på mig i dag.
Jag kör med skjorta när jag ska ut i kväll i stället

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande magsjuk, men jag drog på mig min under en timme. Sedan provade jag att ligga i badkaret och läsa en bok. Fungerade en kort stund innan det blev lite obekvämt.

Permalänk
Medlem

Glömde helt bort det ärligt talat. Kul plojgrej annars. Kör dock stenhårt på "Friday Tie Day".

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

How I Met Your Mother suger så jävla hårt att det inte är värt.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

How I Met Your Mother suger så jävla hårt att det inte är värt.

Du vet med andra ord inte vad bra TV är...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hur kunde jag missa detta... *sigh* aja nästa år..

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Ingen kostym idag på jobbet, dock blev det att dra på sig den några timmer innan arbetsdagens början

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Polaren ringde och sa det, men.. nää... som någon sa så känns det som något som man borde lämnat i samband med puberteten. På tal om det så var det lite skoj att se när alla ungdomar/konfirmander/whatever kommer raklånga in på jobbet (jobbar som vaktmästare) och tror att de är så jävla speciella ^^ Jag älskar när nötterna sållar ut sig själva.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

fick iaf höra ett "You suited up!" av en random snubbe och ett leende kassörska så de var värt de Och starcraft boardgame var riktigt skoj

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Polaren ringde och sa det, men.. nää... som någon sa så känns det som något som man borde lämnat i samband med puberteten. På tal om det så var det lite skoj att se när alla ungdomar/konfirmander/whatever kommer raklånga in på jobbet (jobbar som vaktmästare) och tror att de är så jävla speciella ^^ Jag älskar när nötterna sållar ut sig själva.

//Gorian

Ja, folk som gör något för att göra vardagen lite roligare är nötter.

Permalänk
Medlem

För det första vill jag bara säga att NPH verkar vara en riktigt skön människa.

Självklart upplever vissa människor irritation och utanförskap när en annan grupp människor kan visa upp en trevlig gemenskap på ett lättsamt sätt. Alla har ju inte den inneboende styrkan att bryta sociala normer.
Jag klädde självklart upp mig, med det är kanske inte helt ovanligt att det blir kostym annars heller.

Gorian: Du är alltså vaktmästare... nej, vi lämnar det där

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Ja, folk som gör något för att göra vardagen lite roligare är nötter.

Skrivet av treffin:

Gorian: Du är alltså vaktmästare... nej, vi lämnar det där

Haha, det kom ut lite fel.
Om ni någonsin jobbar med konfirmander och dess assistenter så inser ni snart att det är en väldigt självgod och självcentrerad samling individer. De är nötter (i det här fallet) för att de konstant sökte uppmärksamhet och ville bottna allting i att de hade en kostym på sig för att det var "Suit Up Day".

Bah, tyst nu! Jag sätter mig i ett hörn och surar ett tag... ^^

PS! Bara timanställd vaktmästare... har varit sen jag var 15år

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Äh.. jag som inte ens har någon kavaj kvar
Jag fortsätter fira Caturday istället.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Hmm, hade lätt haft på mig kostym om jag hade haft något kontorsjobb Kan inte vara roligt o svetsa i kostym !

Visa signatur

Eeeeeeh.