Permalänk
Cdon.com

------

Hej A Sandberg

Den finns på lager, yes!!
Jag tar en titt på prisbilden, även om jag tycker att vi är bra på det
SweC erbjudandet kommer när vi släpper komponenter, det känns som att det är det folk väntar på..

Skrivet av A Sandberg:

Såg att ni hade Belkin n52TE i lagret Måste nästan köpa en, men den är lite dyr om man jämför med andra på prisjakt. Får väl vänta på ett Swec erbjudande och se om man lyckas få den billigare ^^

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

------

Hej SUMITOMO

Gratis är alltid godare den som väntar på något gott

Vi hoppas på 100+ till utan problem!!

Skrivet av SUMITOMO:

"Fraktfritt över 600kr och 29kr frakt vid köp under 600kr, jag tycker att det är bra, eller??"

Ja, men "gratis" är ännu godare.

100+ levererade varor utan några som helst problen från CdOns sida.
Var en disk från en box som var felpressad en gång.
Hade en ny dagen efter.

Och kundtjänst fungerar utan telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett par saker som irriterat mig under veckan som gått.
När det kommer nya versioner utav saker ex spel (EA Classics och andra budgetvarianter) så är det bra om det står på sidan och att bilden visar rätt version, än viktigare när det gäller datorkomponenter tex grafikkort som går ifrån referensdesign osv.

Ändringar av rutiner borde det också informeras om, tex returer av varor har ändrats men står inget om det på eran sida och kollar man bak på fakturan som man får med leveranserna så visar den på gammal information som inte längre gäller.

Kundservicen. Ställde 2 frågor förra veckan på första frågan fick jag ett snorkigt svar, på den andra 'vänligen avvakta'.
Min andra fråga har jag inte fått mer svar på än.

Mao information till kunden måste bli bättre, både på sidan och i svar på frågor. Med rätt information så hade man kunnat stryka mina punkter ovan och jag hade varit en nöjd kund, nu känns det bara trist att handla ifrån er.

Permalänk
Cdon.com

------

Hej MB76

Självklart ska det vara rätt bilder och rätt information, tyvärr är det inte alltid möjligt att få fram bilder och information, men då ska det inte heller vara något på produkten.
Har du något konkret exempel, vi ska ta direkt? I vilket fall så skickar jag vidare informationen till
spelavdelningen som får ta en titt.
Angående komponenter och datorer så håller vi på för fullt att göra om produktsidan så den blir än
mer informativ, vilket kommer höja köpupplevelsen, helt klart.

Citat:

Ett par saker som irriterat mig under veckan som gått.
När det kommer nya versioner utav saker ex spel (EA Classics och andra budgetvarianter) så är det bra om det står på sidan och att bilden visar rätt version, än viktigare när det gäller datorkomponenter tex grafikkort som går ifrån referensdesign osv.

Jag skickar vidare informationen till rätt person, då får han ta tag i det på direkten.

Citat:

Ändringar av rutiner borde det också informeras om, tex returer av varor har ändrats men står inget om det på eran sida och kollar man bak på fakturan som man får med leveranserna så visar den på gammal information som inte längre gäller.

Jag ber naturligtvis så hemskt om ursäkt ifall du fått ett svar som inte är i riktlinje med vad vår
kundservice ska prestera, jag skickar det OMGÅENDE till kundservice ansvarige som får ta en titt,
om du PMar mig dina ärende nr så tar jag tag i det på direkten.
Jag ber kundservice ta en titt på sidan med Svar på Frågor, förhoppningsvis berikas den med ännu
nyttigare information inom snar framtid.

Kundservicen. Ställde 2 frågor förra veckan på första frågan fick jag ett snorkigt svar, på den andra 'vänligen avvakta'.
Min andra fråga har jag inte fått mer svar på än.

Citat:

Mao information till kunden måste bli bättre, både på sidan och i svar på frågor. Med rätt information så hade man kunnat stryka mina punkter ovan och jag hade varit en nöjd kund, nu känns det bara trist att handla ifrån er.

Visa signatur
Permalänk

En fråga, hur länge tänker ni köra "kampanjpriserna" samt den fria hemleveransen på tv-apparaterna?
(tänkte på en av de lite dyrare LED-TV modellerna)
Tänkte beställa en i samband med flytt till ny bostad i slutet av månaden, om erbjudandet fortfarande gäller då vill säga?

Permalänk
Cdon.com

------

Hej ConTigent

Kampanjpriserna kommer att gälla så länge lagret räcker, och fri frakt har vi alltid över 600kr och
under 32tum, fri frakt och fri hemkörning över 32tum. Jag hoppas det var svar nog

Skrivet av ConTigent:

En fråga, hur länge tänker ni köra "kampanjpriserna" samt den fria hemleveransen på tv-apparaterna?
(tänkte på en av de lite dyrare LED-TV modellerna)
Tänkte beställa en i samband med flytt till ny bostad i slutet av månaden, om erbjudandet fortfarande gäller då vill säga?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej ConTigent

Kampanjpriserna kommer att gälla så länge lagret räcker, och fri frakt har vi alltid över 600kr och
under 32tum, fri frakt och fri hemkörning över 32tum. Jag hoppas det var svar nog

Okej, det låter ju jättebra! Då hoppas jag att det finns några kvar tills dess

Permalänk
Cdon.com

Nu ska jag på semester, så vi hörs om ett par veckor! Vid frågor så vet ni vart ni ska vända er!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Hemsidan
Användarvänligheten på sidan har jag alltid stört mig på. Det är väldigt irriterande om man vill bläddra bland era produktkategorier och behöva trycka på "nästa sida" hela tiden.Tycker det ser så förvirrande ut när ni blanda hej vilt, undergrupper med bilder och texter och sorteringsfunktioner mitt på sidan. Jag ser inte heller någon anledning att vilja sortera efter bokstav.

Jag ska ge ett exempel:
Jag kollar på "elektronik" och trycker sedan på "hörlurar"
Först visas sorteringsfunktion för olika typer med text, sen visas ytterligare sorteringsfunktion med bild för några få kategorier, sen börjar det blandas hej vilt med sorteringsfunktioner med text o bilder. Längre ner ser man sedan alla hörlurar med sin egna sortering.

Personligen hade jag nog övervägt att göra om hela sidan alternativ göra om vissa delar. Sidor som jag tycker är lättnavigerade är tex komplett.se Dustinhome.se, discshop.se, osv.

Jag vet inte ens varför ni ens vill konkurrera med redan etablerade butiker inom hemelektronik. Jag ser inte riktigt vad ni kan erbjuda mig som är bättre än era konkurrenter inom hemelektronik. Men jag tillhör kanske inte er målgrupp. Så jag fortsätter handla min hemelektronik hos andra butiker. Kanske kan vara nått för er ledningsgrupp att fundera över. Eller om dessa bara vill sälja "småinköp" när man ändå handlar musik på eran sida.

Musikdelen
Sökfunktionerna för musik är jag dock nöjd med då sökresultaten kommer upp som både artist och låt.
Ni kanske kan överväga att ha fler provlyssningar på alla era låtar (10sek) och ev integrera någon musikidentifieringsfunktion liknande det som finns hos Shazaam, Midomi osv. Att man kan nynna eller spela låten och så kan låten identifieras. Ibland letar man efter låtar man hört, men har inte en anning om artist eller låtnamn.

Studenterbjudanden
Alltid uppskattat med frifrakt för studenter.

Permalänk

Händer inget nytt? Över en månad sen CDON skrev i tråden. Kanske e dags för en uppdatering?

Permalänk
Cdon.com

Tillbaka

Skrivet av Airwolf:

Hemsidan
Användarvänligheten på sidan har jag alltid stört mig på. Det är väldigt irriterande om man vill bläddra bland era produktkategorier och behöva trycka på "nästa sida" hela tiden.Tycker det ser så förvirrande ut när ni blanda hej vilt, undergrupper med bilder och texter och sorteringsfunktioner mitt på sidan. Jag ser inte heller någon anledning att vilja sortera efter bokstav.

Jag ska ge ett exempel:
Jag kollar på "elektronik" och trycker sedan på "hörlurar"
Först visas sorteringsfunktion för olika typer med text, sen visas ytterligare sorteringsfunktion med bild för några få kategorier, sen börjar det blandas hej vilt med sorteringsfunktioner med text o bilder. Längre ner ser man sedan alla hörlurar med sin egna sortering.

Personligen hade jag nog övervägt att göra om hela sidan alternativ göra om vissa delar. Sidor som jag tycker är lättnavigerade är tex komplett.se Dustinhome.se, discshop.se, osv.

Jag vet inte ens varför ni ens vill konkurrera med redan etablerade butiker inom hemelektronik. Jag ser inte riktigt vad ni kan erbjuda mig som är bättre än era konkurrenter inom hemelektronik. Men jag tillhör kanske inte er målgrupp. Så jag fortsätter handla min hemelektronik hos andra butiker. Kanske kan vara nått för er ledningsgrupp att fundera över. Eller om dessa bara vill sälja "småinköp" när man ändå handlar musik på eran sida.

Musikdelen
Sökfunktionerna för musik är jag dock nöjd med då sökresultaten kommer upp som både artist och låt.
Ni kanske kan överväga att ha fler provlyssningar på alla era låtar (10sek) och ev integrera någon musikidentifieringsfunktion liknande det som finns hos Shazaam, Midomi osv. Att man kan nynna eller spela låten och så kan låten identifieras. Ibland letar man efter låtar man hört, men har inte en anning om artist eller låtnamn.

Studenterbjudanden
Alltid uppskattat med frifrakt för studenter.

Skrivet av AndreasO_:

Händer inget nytt? Över en månad sen CDON skrev i tråden. Kanske e dags för en uppdatering?

Tjena Sweclockers

Ber om ursäkt för att jag inte svarat tidigare i tråden, har varit tillbaka ifrån semestern i någon vecka nu. Som vanligt är det mycket att ta tag i efter semestrarna men man är snart uppe och ikapp och då kommer det hända lite roliga saker som nog ni alla kommer tycka om. Vi ses snart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaka!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Gick precis in på sidan för att kolla om ni hade något kul, möttes på framsidan av en mycket patetisk reklam:

"5-50% Rabatt på allt!*"

Sen i texten nedanför står det: "Därför har vi satt nya heta priser på nästan allt!*"

Sen får man gå ännu längre ner och ser: "* 5-50%-kampanjen gäller alla varor med releasedag före den 14 september 2010, så långt lagret räcker eller till och med måndagen den 4 oktober 2010 för alla varugrupper utom Elektronik och Mobil."

Liksom, vafan. Luktar Beg. bilförsäljare över allt. Skärp er, sånthär tjänar ni inte bra omdöme på direkt.

Permalänk
Medlem

En bra butik om man inte har bråttom att få sina saker. Bra priser och ett sort utbud är ett stort plus.
Vill jag dock ha något "snabbt" (alla andra butiker levererar inom 48h, medan ni tar 72-96h) så får man ta och handla från någon annat ställe.

Gillar speciellt alla äldre spel till PS2 som ni har och är relativt svåra att få tag i från vanliga butiker.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga datorkomponenter?

Permalänk
Cdon.com

Hallååååååå Igen

Det var ett tag sen, jag ber om ursäkt för det.

Vi har nu börjat skyltningen utav datorkomponenter!!
PC Komponenter - Hemelektronik - CDON.COM

Sidan är under uppbyggnad så det kan finnas lite fel/buggar, skrik gärna till ifall ni hittar något
som ser skumt ut. Nya produkter läggs hela tiden till, men är det något speciellt ni saknar så
hojta till så ser jag till att vi har det inom kort.
Nu är det dags att dra sig tillbaka för den här veckan, ni får ha en riktigt skön helg!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hallååååååå Igen

Det var ett tag sen, jag ber om ursäkt för det.

Vi har nu börjat skyltningen utav datorkomponenter!!
PC Komponenter - Hemelektronik - CDON.COM

Sidan är under uppbyggnad så det kan finnas lite fel/buggar, skrik gärna till ifall ni hittar något
som ser skumt ut. Nya produkter läggs hela tiden till, men är det något speciellt ni saknar så
hojta till så ser jag till att vi har det inom kort.
Nu är det dags att dra sig tillbaka för den här veckan, ni får ha en riktigt skön helg!!

Äntligen.
Ja till att börja med måste ni ju lägga upp fler kategorier, men det har ni säkert redan på gång
Endast en "Pc-komponenter"-kategori är enormt svårnavigerat.

Permalänk
Medlem

Väldigt svårnavigerat, men kul att ni tagit in lite datorkomponenter.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Väldigt svårnavigerat, men kul att ni tagit in lite datorkomponenter.

Just navigering är väl CDOn's stora problem oavsett om det är spel eller datorkomponenter. Ofta fina priser men enda sättet att hitta en vara är via prisjakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Just navigering är väl CDOn's stora problem oavsett om det är spel eller datorkomponenter. Ofta fina priser men enda sättet att hitta en vara är via prisjakt...

Jo hela sidan är likadan, faktiskt ganska synd.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Cdon.com

Jo vi håller på och jobbar på navigeringen som galningar, förutom det
Är det något ni saknar, något ni känner att vi måste ta in för att vara med och slås med kollegorna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jo vi håller på och jobbar på navigeringen som galningar, förutom det
Är det något ni saknar, något ni känner att vi måste ta in för att vara med och slås med kollegorna

Moderkort, processorer, ramminnen och interna hårddiskar/ssd är en bra början. Hoppas också att ni planerar ta in fler än de fem grafikkort ni har i sortimentet just nu.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MolenXs:

Moderkort, processorer, ramminnen och interna hårddiskar/ssd är en bra början. Hoppas också att ni planerar ta in fler än de fem grafikkort ni har i sortimentet just nu.

Fler produktgrupper kommer tillkomma under veckan, var så säkra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni några ambitioner and snabba på era leveranser? För att få hem något till helgen är man tvungen att beställa på måndag, hos övriga är det med 99% sannolikhet onsdag som är sista dag för leverans på fredag.

Permalänk
Medlem

Hej bokade tidigare idag black ops från er och undrar om det finns någon möjlighet att få tag i sin produkt nyckel, så man kan ladda ner spelet från steam redan nu så man slipper alla överbelastade servrar på tisdag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ibymafayhas:

Har ni några ambitioner and snabba på era leveranser? För att få hem något till helgen är man tvungen att beställa på måndag, hos övriga är det med 99% sannolikhet onsdag som är sista dag för leverans på fredag.

Ambitionen är alltid dagen efter leverans ifall man beställer innan kl14:00 föregående dag, ifall så inte är fallet är det naturligtvis ett stort misslyckande.

Skrivet av bjinko:

Hej bokade tidigare idag black ops från er och undrar om det finns någon möjlighet att få tag i sin produkt nyckel, så man kan ladda ner spelet från steam redan nu så man slipper alla överbelastade servrar på tisdag.

Skicka mig ett PM med ditt kundnr / ordernr så ska jag be killarna på spel kolla upp det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Skicka mig ett PM med ditt kundnr / ordernr så ska jag be killarna på spel kolla upp det.

Såg det nu tack så mycket:) hoppas jag inte såg det försent så du gått hem.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

ett tips till framtiden är att ni ger bort produkt-nycklarna direkt efter beställning då detta garanterat skulle ge er mer kunder då alla vill kunna spela direkt och steam erbjuder preloade på bla black ops.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Cdon.com

Jag har skickat vidare önskan om att få tillgång till nyckeln någon dag innan, tyvärr funkar det inte på alla spel, men de där vi kan göra det kommer vi göra det har jag fått lovat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problem med order.

Hej hej!

Jag har sprungit på ett litet problem.

Beställde en Noctua NH-D14 kylare, Socket AM2 Noctua NH-D14 Cooler - Hemelektronik - CDON.COM, den 11/11 på morgonen med förhoppningen att den skulle skickas samma dag.

Så var dock inte fallet och då mailade jag igen på kvällen och avbokade ordern, Då jag behövde delen tills fredag var köpet ej aktuellt längre. Fick som svar att mitt ärende hade skickats vidare till en annan avdelning.

Jag förstår att ni kan ha mycket och göra och allt men trots att jag avbeställde på torsdagen så fick jag nu ett mail idag att "min order har gått iväg".

Då dyker frågan upp, läser ni inte mailen innan ni skickar vidare dem ? Inte konstigt att en vara är på väg nu då om ingen har läst mitt mail förrän idag.

Skapade ett nytt ärende imorse och nu fick jag samma svar att det hade skickats vidare till en annan avdelning.

Hur ska vi lösa detta?

Mvh Calle