Spel laptop för ca 7000:- ( Kan ändast köpas på Elgiganten ) Behöver hjälp att välja

Permalänk

Spel laptop för ca 7000:- ( Kan ändast köpas på Elgiganten ) Behöver hjälp att välja

Hej! Spelar som alla andra, WoW / HoN / D3 när det kmr..
Behöver något som klarar dessa på halv bra grafikinställningar! (Alltså inte maxxade)

Var inne på denna laptop: Acer Aspire 7551-P323G - Elgiganten

Men min trogne vän som inte hade så jätte mkt tid att hjälpa mig sa någonting om att graffe kortet var integrerat, och skulle ta minne från ramen, samt spelet ta minne från ram, och att det skulle bli pankaka med denna datorn ( Kan mkt väl ha sagt fel nu, men tror han sa något i den stilen ).

Behöver lite hjälp nu då jag ska införskaffa denna laptop imorgon redan!

Datorn måste finnas innom Elgigantens lager!

Tack på förhand / Rasmus

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Datorn MÅSTE finnas på elgiganten :)! thats the whole point of this thread

SÅ om du orkar, skulle jag vara jätte glad om du titta fram några förslag på elgiganten med. Å skriv gärna vad jag får bättre lr sämre om priset ökar/sjunker

Permalänk

Denna MSI CX620-019, har en Core i5 processor och ett ATI Mobility Radeon HD 5470 grafikkort.
Inte optimalt för krävande spel men de andra modellerna har bara Intel GMA HD eller Nvidia 320M vilka är lite långsammare.

MSI CX620-019 laptop - Elgiganten

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

HP Pavilion DV6-3011SO som elgiganten säljer är det bästa alternativet. Riktigt bra spelprestanda för 7500:-. MSIn som nämns ovan är inte alls i närheten när det kommer till spelprestanda. Däremot har den en snabbare processor.

HP Pavilion DV6-3011SO - Elgiganten

Permalänk

Ingen av ovannämnda datorer är direkt bra. Om du vill ha en "speldator" får du lägga ut runt 10-12 och inte på elgig då, utan webhallen, komplett etc som inte rånar dig. Avbetalning kan du få där också (ej komplett.se) om det var därför du ville köpa just på elgiggen. Eller kanske du kan säga varför? Finns säkert andra butiker som kan erbjuda samma sak. Du förlorar mkt på at köpa på elgig för dom har 30%+ overpriceade priser. för 7k ska du ha minst i3 och 5650. En data med random AMD proc och 54xx kan du få för 5k på säg inet.

Permalänk
Medlem

saken är den att du MÅSTE ha ett ati 5650 för att spela eller bättre vilket blir extremt svårt från elgiganten.. men får man fråga varför det måste vara från elgiganten?

Edit: och ända datorn hittills som har vart värt pengarna är packard bell datorn från netonnet

Edit2: kollade igenom lite mer och hittade att det bara finns 2 datorer just nu som är värda att köpa runt 7000kr.. PB datorn från netonnet samt denna
Acer 5740G - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

extremt synd då jag vet att det har funnits precis den från onoff för ca 6000-6500 i sommras hos så gott som alla butiker =/

Skrivet av Kislotnij:

Eller kanske du kan säga varför? Finns säkert andra butiker som kan erbjuda samma sak..

kan vara som så att han ska få en utbytes dator och får välja vilket gör det svårt att köpa på någon annan butik utan att strula med Elgiganten och fixa pengar tillbaka ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

är 6990 gränsen?
annars kanske denna kan va något, Acer Aspire 5553G - Elgiganten

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Algen:

är 6990 gränsen?
annars kanske denna kan va något, Acer Aspire 5553G - Elgiganten

+1

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algen:

är 6990 gränsen?
annars kanske denna kan va något, Acer Aspire 5553G - Elgiganten

dock är det skräp för pengarna^^ när man får samma hårdvara fast triple core istället för quad för mer än 2000kr billigare på netonnet^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Äh. ett tips, gör såhär.
Ta och skriv ut 3-4 olika modeller som är intressanta från div nätbutiker i din prisklass. sedan tar du med dig alla papper och åker in på elgiganten och säger " Hej, dom här modellerna har jag tittat på, vad har du som det är bättre pris på och minst samma prestanda?"
Jag har jobbat på Elgiganten i Sundsvall i över 5år. jag hade fixat det, ser att du bor i Göteborg. Men är du i närheten är du välkommen in.
Mvh Kalle

Visa signatur

Oiiiiiiiiiii

Permalänk

Elgig kommer säga: Det här är dom modeller vi har. Vi köper inte in nånting nytt från andra återförsäljare åt dig. Du får välja en dator för så mkt som din gamla kostade. punkt
Btw så har du rätt enligt konsumentköpslagen att inte acceptera något "tillgodokvitto" dvs "välj en annan dator från oss". Du ska få pengarna tillbaka om du vill det.
Jag har fått strula om det otaliga gånger hos diverse butiker när mina saker gått sönder. Saken är att dem flesta återförsäljare följer aldrig köplagen fullt ut. Utan dom har bestämt sina egna "småregler" och har blivit bekväma i dom för dem flesta konsumenter har ingen ork/tid att bråka eller anmäla dem. Det här är elektronikbransch kulturen i Sverige dessvärre. Om du orkar stå och bråka eller inte är upp till dig.