Är det bara jag som tycker denna verkar prisvärd?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker denna verkar prisvärd?

Va tycker ni?
Denna borde väl duga om man surfar, kollar film men samtidigt hatar lagg i alla dess former.

HP ProBook 4520s WS714EA - 2,26GHz DC 3GB 320GB DVD±RW 15" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

jodå det ska nog funka, dock kan man ju inte ha massa(10+) program uppe samtidigt kanske ^^'

Permalänk
Medlem

Tja det beror väl på din uppkoppling om det "laggar" eller inte. Vid filmtittande bör det inte lagga så till vida du inte streamar från internet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

När det gäller laggning så tänkte jag mest i allmänhet, inte bara vid filmtittande etc.
Ex. Jag hatar när en dator tar 5sek att starta firefox, det ska ju bara smälla till:)

Men i övrigt då, får man inte ganska mycket hårdvara för pengarna?

Permalänk

Köp den och ersätt HDD:n med en SSD.... lättaste sättet att få fart på en laptop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Köp den och ersätt HDD:n med en SSD.... lättaste sättet att få fart på en laptop.

Varför inte lägga mer pengar och köpa en bättre dator? Man få ju lägga minst 2000 kr för att få en någorlunda bra ssd på MAX 120 gb, och det räcker inte långt. och för 8-9000 kr får man en väldigt bra bärbar.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Eftersom ingen gett någon konkret kommentar så antar jag att den inte är speciellt prisvärd då eller? Om man ser till vad man får och till vilket pris...

Permalänk

Det är grafikkortet på den modellen som kanske inte hänger med alltid, inte direkt prisvärd.

Acer kanske kan vara något för dig?
Komplett.se - Acer eMachines E730G 15.6" HD

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är prisvärd! Man betalar ju för mer än prestandan om man väljer en probook.. bland annat kvalitén vilken är riktigt bra med lock och delar av "insidan" i metall/aluminium.

Jag kör en Probook 4320s, med tvåkärnig celeron och ddr3, den spelar bort min Athlon x2 4000+ med ddr2 utan problem. Så jag kan tänka mig att i3 är riktigt bra. 1080p lokalt är inga problem på min och likaså 720p stream. 1080p stream kan bli problem ibland då grafikkortet inte är särskilt bra.

Värt att tänka på är att det inte finns någon lucka på baksidan för att uppgradera hårddisk och ram.. så att installera en ssd innebär att demontera hela halva datorn. En klar besvikelse för min del.

Vidare kör jag hela adobe suiten utan problem. Det tar i snitt 5-7 sekunder att öppna de flesta program. Mycket tack vara en hårddisk på 7200rpm.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av marcusnns:

Det är grafikkortet på den modellen som kanske inte hänger med alltid, inte direkt prisvärd.

Acer kanske kan vara något för dig?
Komplett.se - Acer eMachines E730G 15.6" HD

Då ProBooks inte är meningen att vara speldatorer så går det inte att jämföra med Acer.

Är det en kvalitetslaptop man vill ha så är ProBooken väldigt mycket mer prisvärd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut! Bra kvalitetkänsla i dem, vad jag förstår, till skillnad från HP:s DV-serie.

EDIT: HDMI, eSATA, borstad metall, 72 000-disk, tar 8 gig ram, bra tangentbord, lång batteritid. Vad kan gå fel? På Dustin står det 'glare' på skärmen, men jag tror den är matt, vilket många ser som ett plus. Blir lite sugen själv...