Bios snart historia skrev en nyhets sajt i veckan.

Permalänk

Bios snart historia skrev en nyhets sajt i veckan.

Så här skrev dom!

UEFI Forum, det organ som ansvar för utvecklingen av startprogram för pc, meddelar att arbetet med efterföljaren till bios nu är slutfört. Den nya versionen kallas unified extensible firmware interface, uefi, och ska innebära att det går betydligt snabbare att starta datorerna

men vi som skall leka med CPU... hur går det till om detta är ett program, och datorn helt utan Bios.... dom trodde att bios skulle dö ut inom 1 år ???
Tror inte jag!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Det är en vidareutveckling av bios, och ska väl klara allt bios klarar och en del extra saker, tex gui och musstöd.

Du hade väl inte trott att de skulle bara ta bort bios och inte ersätta det med nåt likvärdigt?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte sett sweclockers artikel om detta? (iofs bara MSI, men gäller iaf UEFI)

http://www.sweclockers.com/nyhet/12157-msi-fasar-ut-bios-uefi...

Där ser du ju även på bilden att det kommer finnas "Settings" osv.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

tror min laptop har detta, en Dell Latitude E5510

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

jag försökte hitta här på forumet utan resultat. sorry för ett nytt tråd i.s.f.

Visa signatur

:P