Chrome 8.0 får stöd för GPU-accelerering

Permalänk
Medlem

Jag gillar

Citat:

Tabbed Settings
Uses an in-tab UI for the Settings (Options/Preferences) dialog instead of a stand-alone window.

Riktigt soft att hantera bookmarks o favoriter <3 O FY FAN vad snabbt det blev med instant . Hur aktiverar man GPU-acceleration i dev 8?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

GPU märkte jag ingen jätte skillnad på men "Instant" WOAH! Grymmt Verkligen helt överlägset FF eller IE imo (nu var det ett tag sen jag testade dessa men men).

Permalänk

GPU-accelereringen fungerar tyvärr fortfarande betydligt sämre i Chrome än i FF4 och IE9 för mig. Tex fishtank-demot verkar inte aktivera GPUn alls.

Permalänk
Skrivet av TMO KOTOR:

GPU-accelereringen fungerar tyvärr fortfarande betydligt sämre i Chrome än i FF4 och IE9 för mig. Tex fishtank-demot verkar inte aktivera GPUn alls.

Man kan ju bara drömma om hur super snabbt det blir när det funkar 100%

Permalänk

hmm verkar ju fungera ganska bra men till den stora frågan... hur fan får man fram menyn så man slipper ha allt under skiftnyckel knappen... och så vill ja flytta ner tabbarna till under bokmärkes fältet

tills dom fixat så man kan få klassiskt webläsar utseende med meny bar och tabbarna längst ner under adressbaren håller jag mig nog till firefox gillar inte när tabbarna är längst upp måste dra musen så jävla långt för å komma upp bit... känns mer logiskt att ha dom precis över fönstret.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Enda jag saknar i chrome är tillägget "Redirect Remover" som finns till firefox, iofs använder jag firefox då när jag klickar på mkt redirectar

Har du kollat om det finns någon extension?

https://chrome.google.com/extensions?hl=sv

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av lambdaN:

Om du nu vill veta så på flashbacks forum, dems bilder kommer i länk form, använder jag chrome:

scroll-klickar länken (det blir en ny flik)
går till fliken
"fortsätt"
bilden kommer fram

i firefox med redirect remover :

scroll-klickar länken (blir ny flik)
tar upp typ 100 till flikar med bilder (deras "ditt skrivbord" tråd)
när ramet börjar ta slut går jag igenom flikarna och studerar

Tips: https://www.flashback.org/sp25696291

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

hmm verkar ju fungera ganska bra men till den stora frågan... hur fan får man fram menyn så man slipper ha allt under skiftnyckel knappen... och så vill ja flytta ner tabbarna till under bokmärkes fältet

tills dom fixat så man kan få klassiskt webläsar utseende med meny bar och tabbarna längst ner under adressbaren håller jag mig nog till firefox gillar inte när tabbarna är längst upp måste dra musen så jävla långt för å komma upp bit... känns mer logiskt att ha dom precis över fönstret.

Bra analys! exakt dessa ämnen har sysselsatt mig senaste timmen. Hur få en vettig meny, och slippa klicka på skiftnyckeln? Har också märkt att mina fläktar ökar i hastighet när jag lät Chrome ställa om till grafikkorts- acceleration.

Tveksam till garfikkorts- accelerator.. det måste finna andra sätt att öka surfhastighet, tex mer minne. (?)

EDIT: Efter att ha läst här så lade jag in Firefox 4- en exakt kopia på Chrome, men bättre gränsnitt... samma funktioner i övrigt verkar det som.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Ska kolla på det där!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdaN:

Ska kolla på det där!

Hur får man den att fungera i Chrome då?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

kanske dum fråga nu men, fungerar detta till ALLA grafikkort eller är det minimum från t.ex. nvidia 8000 serien?

// knaz

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

kanske dum fråga nu men, fungerar detta till ALLA grafikkort eller är det minimum från t.ex. nvidia 8000 serien?

// knaz

+1

Jag kör inbyggt HD3200 i surfdatorn.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag testade chrome för ett tag sedan och det var inga fel på gränssnittet eller hastigheten, men det som oroar mig är deras "privacy policy". Varje tecken man knappar in i adressfältet skickas till google vad jag förstår och sparas där. Dessutom sparas en hel del annan information också.

Har det ändrats i de senaste versionerna? Har ni några synpunkter om det?

Man kan läsa lite om googles policy här:
Google Chrome

Kom ihåg det här är deras version av hur det går till. För att läsa mer kritiska versioner så kan man göra en google sökning på exempelvis "chrome privacy issues". Ironiskt är det att använda google för att hitta sådan information och man ifrågesätter vilka sidor inkluderas med i en sådan sökning men men....

Allt man knappar in i en google sökning skickas till dem ändå oavsett browser, men som jämförelse om man använder FF och inte söker i google eller google toolbar så kan man vara lite mer privat om man nu tror på exempelvis FF privacy policy.

Informationen skickas även i inkognito läget.

Permalänk

Instant var ju kul :). GPU acceleration aktiverat märkte jag inte så stor skillnad. Och inte fick jag så mycket högre poäng i peacekeeper heller. Men instant var nice. Gillar chrome.

Vad får ni för poäng?

Peacekeeper - The Browser Benchmark

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

när kommer chrome 64-bit??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Instant var ju kul :). GPU acceleration aktiverat märkte jag inte så stor skillnad. Och inte fick jag så mycket högre poäng i peacekeeper heller. Men instant var nice. Gillar chrome.

Vad får ni för poäng?

Peacekeeper - The Browser Benchmark

Testade Firefox 4b nu..

Firefox(v4.0b6) Scored:
5239 Points

återkommer med Chrome resultat..

Chrome resultat

Chrome(v8.0.552.0) Scored:
9672 Points

Permalänk
Skrivet av Mobled:

Testade Firefox 4b nu..

Firefox(v4.0b6) Scored:
5239 Points

återkommer med Chrome resultat

Okej. Hoppas du får mer med chrome. Jag fick 13000

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazooka_tim:

Okej. Hoppas du får mer med chrome. Jag fick 13000

Blev lite mer nu

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Hur får man den att fungera i Chrome då?

Asså... Det står ju i det inlägget!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

ni som inte gillar det utan bokmärken gör så här: öppna en ny flik och så längst upp där finns dem! då öppnar ni bokmärket i den nya fliken, sen kan ni ju alltid ha den som startsida, där finns även mest besökta sidor.
Själv tycker jag detta är ett mycket bättre system.

Permalänk

Tänk att man levt med IE i typ 5 år. Crome verkara vara riktigt vettigt efter en veckas prövande.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Ha instant aktiverat var ju awesome. Gör surfandet ännu snabbare

Jo jag upptäckte INSTANT igår, riktigt cool funktion måste jag säga. Det går lite snabbare att surfa nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av AHA2:

Hej

Jag testade chrome för ett tag sedan och det var inga fel på gränssnittet eller hastigheten, men det som oroar mig är deras "privacy policy". Varje tecken man knappar in i adressfältet skickas till google vad jag förstår och sparas där. Dessutom sparas en hel del annan information också.

Har det ändrats i de senaste versionerna? Har ni några synpunkter om det?

Informationen skickas även i inkognito läget.

Det var ju hur bra som helst märkte jag. Google har sparat sökningar som jag gjort för flera år sedan. Riktigt kul att kolla lite på vad jag t ex sökte i google på den 25:e mars 2007

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

hmm verkar ju fungera ganska bra men till den stora frågan... hur fan får man fram menyn så man slipper ha allt under skiftnyckel knappen... och så vill ja flytta ner tabbarna till under bokmärkes fältet

tills dom fixat så man kan få klassiskt webläsar utseende med meny bar och tabbarna längst ner under adressbaren håller jag mig nog till firefox gillar inte när tabbarna är längst upp måste dra musen så jävla långt för å komma upp bit... känns mer logiskt att ha dom precis över fönstret.

Jadu... Om man vill ha en klassisk, långsam, osmidig webbläsare kanske inte Chrome är förstahandsvalet?
Annars finns det ju en massa extensions som kan fixa en del av de sakerna du radar upp...

Men ingen hindrar dig från att vänta ett par sekunder extra när du surfar, valet är ditt:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Skrivet av Nathanael:

Jadu... Om man vill ha en klassisk, långsam, osmidig webbläsare kanske inte Chrome är förstahandsvalet?
Annars finns det ju en massa extensions som kan fixa en del av de sakerna du radar upp...

Men ingen hindrar dig från att vänta ett par sekunder extra när du surfar, valet är ditt:D

ett par sec? handlar väll mest om tiondelar kanske hundradelar... inte sådär så jag kände Wow vad mycket fortare det går...

och för att man vill ha en nenyrad och tabbarna under adressfältet skulle ändra hastigheten på surfandet hur?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Folk som använder Chromium

kan också aktivera GPU-acceleratorn (GPU Accelerated Canvas 2D), men då måste man skriva in »about:flags« i adressfältet....

Henri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ett par sec? handlar väll mest om tiondelar kanske hundradelar... inte sådär så jag kände Wow vad mycket fortare det går...

och för att man vill ha en nenyrad och tabbarna under adressfältet skulle ändra hastigheten på surfandet hur?

Det jag gillar mest med Chrome är just att tabbarna är längst upp. Då använder man skärmytan maximalt. Att ha en egen helt separat tabbrad är för mig helt otänktbart efter ha använt Chrome i drygt ett år.

Also, instant är najs men inte supereffektiv när man använder en relativt långsam anslutning eller om man surfar mest med bokmärken.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edholm:

Also, instant är najs men inte supereffektiv när man använder en relativt långsam anslutning eller om man surfar mest med bokmärken.

Nä, är väll då det är dåligt, men ifall man är hemma på sitt fiber så är det ju guld värt, känns mycket snabbare (även om det bara skiljer 1> sekund)

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Nä, är väll då det är dåligt, men ifall man är hemma på sitt fiber så är det ju guld värt, känns mycket snabbare (även om det bara skiljer 1> sekund)

1 sekund är SJUKT mycket när det handlar om laddtider!

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Scirocco:

Funkar det till Linux eller är det bara till Windows?

Alternativet finns iaf. När jag installerade senaste versionen så aktiverade jag det direkt, men saker buggade sig hårt. Avaktiverade det, och saker buggade sig fortfarande hårt dock, så det är mycket möjligt att det är någon annan förändring som gör att beta-versionen inte spelar så bra hos mig.

EDIT: Var något annat som buggade, inaktiverade en plugin och nu funkar det att köra med GPU-accelereringsvalet påslaget. Kan inte säga att jag märker av någon direkt prestandaförbättring, men kan inte heller säga att jag hade några problem innan heller.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.