Permalänk
Medlem

Var det bättre förr?

Såhär såg Sweclockers ut på den gamla goda tiden:
SweClockers.com diskussionsforum :
SweClockers.com diskussionsforum :

Det var bättre tider då. De flesta av er som läser denna tråd var väl inte ens födda då, så ni kan nog inte riktigt förstå vilken skön stämning det var på forumet. Helt galet var det i alla fall och hålligång på ett helt annat sätt än idag. Nuförtiden är det bara fejjan och odla virtuella grönsaker som gäller. Ni är en tragisk generation!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket! .... :s

Född var jag men använde mig inte av en dator så mycket på den tiden.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Jag var aldrig reggad på den blå tiden. Dock besökte jag sida lite då och då

Ska jag vara ärlig så var nog mycket bättre för. Tex saker var gjorda med kvalitet och ibland över designade för att hålla ihop. Nu mera är det billigaste skit och så mycket plast det bara går. Sen att tekniken går framåt. Eller Det värsta jag vet. Saker som är designade för designen utan att ens ha ägnat en tanke på hur det ska användas eller installeras

Fast det var väl inte det du menade? Jag kommer ihåg första natten jag hade ADSL 0.25Mbit.. vilka tider, satt och lirade Diablo långt fram på morgonen. Nu är det så dött på internet tycker jag. Känns som det bara är en fluga

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nej... det var inte bättre förr... det är sämre nu

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag kommer ihåg första natten jag hade ADSL 0.25Mbit..

Sedan när man väl fått fast uppkoppling så fanns det plötsligt inte lika mycket man ville göra. Men när man satt med 56k så fanns det alldeles för mycket man ville göra.

Permalänk
Medlem

känns som alla har facebook utom jag, har haft det men alla skrev bara vilken mat dom åt och att dom stod i kö på ica och alla skrev felade kommentarer på såna saker som oj va kul för dig. va gott det är med pytt i panna osv.
vissa är helt galna i det där med status medellanden och skriver exact ALLT dom gör. gick just 2 steg framåt och är lite närmre toan nu och jag är jätte lycklig.

eller så kanske det är jag som är lite skev och inte skriver om allt jag gör och slänger in hur lycklig och underbart mitt liv är lite random i status medellanden? frågan är ju om man ens har tid att vara lycklig när man bara skriver nya status medellanden hela tiden?

internet är väll lite dött eftersom alla är ju på fejjan hela tiden. fast det inte är så konstigt kolla bara på den här sidan och alla andra nuförtiden även i spel så ser man facebook, twitter och annat för att dela sina upplevelser.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Musikälskare

Känner att de var mer gemenskap på den gamla tiden, nu för tiden är det mest skitsnack och massa "facebookande/twitter = opersonligt)

Ugh de lät bittert men men ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Aahhh

Allting var alltid bäst när man var tight och 14 år. Magin kommer inte åter.
Själv minns man inte någon blå tid. Jag fanns inte då. Däremot kan man förstå känslan.. suck.. alla forum och kanaler man hängt på som gått till de sälla jaktmarkerna (internet web archive). Nu måste jag gråta en skvätt och tänka på gamla förlorade kamrater. Var är min whiskey?

På tal om FB (FlashBack?) och grönsaker. Tänk teh horor när den förlorade generationen slår upp IWA och minns gamla första verisonen av Fejjan och när Gilla-knappen kom och hur knepigt och omständigt det var att ladda upp bilder osv.
Tänk dig, Ilja, när du sitter där gamlare och gråare i rullstol och oförmögen att värna dig är du tvungen lyssna på ungdomarnas tjat om "Internet 2.0"-eran som om den skulle varit född iom sociala medium. Tänk dig teh rage när du ska berätta om roliga gamla telnet-bus och skiddos som trodde de var leet för att de kunde mircwara och de bara kollar frågandes på dig med ett "telnet? Typ teleskripting? Är inte det ganska enkelt?" (underförstått iPhone Femto skriptning).

Jag ser verkligen fram emot att skratta åt de något yngre som trodde att leetspeak uppfanns iom CS.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

känns som alla har facebook utom jag, har haft det men alla skrev bara vilken mat dom åt och att dom stod i kö på ica och alla skrev felade kommentarer på såna saker som oj va kul för dig. va gott det är med pytt i panna osv.
vissa är helt galna i det där med status medellanden och skriver exact ALLT dom gör. gick just 2 steg framåt och är lite närmre toan nu och jag är jätte lycklig.

fejjan har en fin filterfunktion för dom som håller på sådär.
Du kan bara trycka hide eller trycka krysset på deras inlägg som spammar mycket så ser man inte dom längre.

Jag hade tre stycken sådana på mitt konto som jag bara tog hide på och sen dess så är det en fröjd att kika in då och då

OnTopic: Jag håller med delvis, det kändes mer magiskt på den tiden när man satt med modem eller 0,5mbit bredband

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Klart man var med på den tiden. Finns ju t.om. en tråd av mig där i första länken.
Och ja, det var bättre då. Castor Troy var ju den ultraelaka moderatorn som var mäktigare än gud... nästan..
Okay, att köra med modem var ingen hit, men runt 2001 fick jag adsl vill jag minnas.

Edit:

Vilken grym dator man hade då...

Citat:

System:
P3(133) 733Mhz@733Mhz, max klockad: 998Mhz
128Mb Ram
GeForce 256 Pro DDR
19" Hitachi CM715
46,1 GB IBM Deskstar
Pionner DVD 16x/40x
HP CD-Writer Plus 8x/4x/24x
AOpen Fulltower HQ08 Blue

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Jag hade en användare på det blå forumet vill jag minnas. Överklockade min Duron 700 till ~900Mhz och körde ett Voodoo2-tilläggskort på 12MB för att kunna maxa Quake 2. Tider.

Körde 56K-lina till 2003 då vi skaffade 0,5Mbit ADSL. Snabbaste som gick att få på den adressen då

Edit: Voodoo2-kortet hade jag nog till en tidigare dator. Svårt att komma ihåg allt. MEN vad kul allt var då. Första datorn jag byggde själv var i alla fall den med Duronprocessor. AOpen HQ08 och ASUS A7V är också komponenter jag minns.

Permalänk
Medlem

tror jag reggade mig på blåa precis innan skiten dog, kommer dock inte ihåg.. börjar bli gammal och senil.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Reggade mig nåt år efter hehe..Synd man missade den blå tiden:(

Men ja det var nog lite bättre förr iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Reggade mig nåt år efter hehe..Synd man missade den blå tiden:(

Men ja det var nog lite bättre förr iaf.

Något år efter? Du är reggad 2005(?) och trådarna är från 2001. Eller har jag missat något?

Permalänk

Haha..."vad betyder w00t" <3

Ja, det var bättre förr. På alla sätt, nu var jag inte här då. Men...allt annat var bättre förr, livet.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nmc:

Något år efter? Du är reggad 2005(?) och trådarna är från 2001. Eller har jag missat något?

Jo jag reggade mig 2005..

Några år då;).. The point är att jag missade den riktigt blå tiden..

Permalänk

missade också den blå tiden, besökte dock sidan när filarkivet fortfarande fans.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Det var bättre tider då. De flesta av er som läser denna tråd var väl inte ens födda då,

Något oft förvisso men är inte medelåldern på swec en bra bit över tjuge? (om vi räknar bort dem som bara skrivit ett inlägg om att datan inte startar)

Varför väger alltid ens egna nostalgiska minnen alltid tyngst? Är det en otänkbarhet att andra i valfri annan generation kan ha nostalgiska minnen av samma kvalité?

ont: Kommer ihåg att man kände sig som en kung på sc när ISDN (~120 kbit om inte minnet sviktar) införskaffades. Var väl 97 eller så där, gick att prata i tele samtidigt som man var uppkopplad samt att det alltid kostade otroliga max 25 spänn per dag

Permalänk
Medlem

Det här kändes verkligen långt ifrån det man sitter med i dag. Jag tror inte ens att man besökte formet på den tiden. Om jag ens visst att det existerade. Vad gjorde man 2001 ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Missade också den blå tiden med något år. Men sweclockers i sin nuvarande tappning var också bättre back in the days, om du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Missade också den blå tiden med något år. Men sweclockers i sin nuvarande tappning var också bättre back in the days, om du frågar mig.

Vet inte vad det är, eller kan sätta fingret på själva orsaken. Men utav någon anledning så tyckter jag nog att "Övriga ämnen" var bättre förrut innan man bestämde sig för att stänga ner härligheten. Kan väl inte direkt formulera orsaken till det, men något är det som "stör" i det stora hela.

Från det ena till det andra, menar jag.

Edit: Blev skum formulering på texten såg jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Enligt mig så tycker jag det är bättre nu än förr i alla fall på sweclockers men det finns mycket annat som var bättre förr

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Missade den blå tiden, men jag minns när jag på högstadiet satt och kollade på ELITEMODD'S kreationer i galleriet. Runt 2002-3 tror jag :>

Permalänk
Medlem

Jag levde dessvärre inte under antiken. Dock föddes jag under den epok när det blåa var valbart.

På vissa sätt var det bättre förr, dock inte på alla. Förr kunde stämningen vara mer avslappnande, idag känns den rätt så krystad ibland.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var livligare här runt 2004 då jag registrerade mig... har använd sidan sen 2002 eller 2003 annars...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpa:

Och ja, det var bättre då. Castor Troy var ju den ultraelaka moderatorn som var mäktigare än gud... nästan..

Väcker gammal tråd, men är bara tvungen
Those where the glory days

Permalänk

De där ikonerna känner jag inte igen. Var nog precis innan jag reggade mig. Swec var blått då men inte så blått. Kom ihåg nått snack om det gamla blåa forumet redan då.
Visste ni föresten att Da_bear ska träffa en tjej som han snackat med på icq ?? - De ska tydligen se en film.

Den kan ni inte ha glömt va? Vi var som en enda stor familj då. Vilken sammanhållning, vilken värme det fanns

Eller varför inte när vi gjorde oss lustiga på alla de då moderatorerna med photoshop bilder. Har kvar endel på nån gammal hårddisk.
Detta var runt -02 om jag inte minns fel och jag hade varit medlem ett tag då.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

De där ikonerna känner jag inte igen. Var nog precis innan jag reggade mig. Swec var blått då men inte så blått. Kom ihåg nått snack om det gamla blåa forumet redan då.
Visste ni föresten att Da_bear ska träffa en tjej som han snackat med på icq ?? - De ska tydligen se en film.

Den kan ni inte ha glömt va? Vi var som en enda stor familj då. Vilken sammanhållning, vilken värme det fanns

Eller varför inte när vi gjorde oss lustiga på alla de då moderatorerna med photoshop bilder. Har kvar endel på nån gammal hårddisk.
Detta var runt -02 om jag inte minns fel och jag hade varit medlem ett tag då.

Det var bättre förr. Kändes som att det hände mer på forumet innan ÖÄ stängdes.
Den blåa tiden var jag dock för sen för att uppleva, började besöka Swec i slutet av 2001 och enligt waybackmachine så har inte Swec ändrats allt för mycket på snart 10 år.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Det var bättre förr. Kändes som att det hände mer på forumet innan ÖÄ stängdes.
Den blåa tiden var jag dock för sen för att uppleva, började besöka Swec i slutet av 2001 och enligt waybackmachine så har inte Swec ändrats allt för mycket på snart 10 år.

Tror stängningen av ÖÄ sammanfaller mycket väl med när jag slutade vara särskilt aktiv här...
Sakna(r/de) framförallt Akademiska avdelningen.

Permalänk
Medlem

Ja det var bättre "förr". När jag reggade mig klagade folk på att det var bättre förr och att det "nu för tiden" på sweclockers bara var småungar som inte kunde stava. Då fattade jag inte riktigt vad de snackade om, tyckte det var skön stämmning.

Nu, 7 år senare känner jag att kvallitén på trådarna och inläggen är hemska. Folk stavar inte, folk är dumma, folk är otroligt dumma. Jag trivs sämre och sämre här. Jag stavar själv som en kratta ibland, men man försöker ändå hålla god nivå på vad man skriver. Visst kan jag förstå att stavfel slinker in då och då. Men när man undviker alla svenska skrivregler som finns i kombination med allmän omogenhet blir jag bara förbannad.

Just nu är det nyheterna och "senaste ni köpte"-tråden som håller mig kvar här.