Geforce Drivers 260.89 stämplas WHQL

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Varför är gainward kortens orginalfläktprofil så lågt ställd?
Bara 20% enligt msi afterburner?

Kanske borde använda deras egna expertool program? vitt jag vet så ska alla gainward kort starta på 40% sedan finns det antingen kort som väntar tills graderna kommer till 70-75 grader innan den börjar öka på och en polare med GTX460 från gainward där ökar fläkten direkt när graderna ökar minsta lilla om du startar nått spel.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Antielefant
Skrivet av alban72:

Jag hade också problem med betan såväl som tidigare versioner med mitt gtx295:((
Men nu har jag dragit på max 100% på fläkten och då verkar det funka bättre.Jag får testa denna och se om det hjälper till.

Varför är gainward kortens orginalfläktprofil så lågt ställd?
Bara 20% enligt msi afterburner?
Det verkar ju bli för varmt direkt och ändå varvar inte fläkten upp utan jag får massa skumma krascher om jag inte kör fläkten 100% manuellt före spel??
Och jag har ändå ett väl ventilerat fractal design R2:)
Återkommer när installen är klar:)

Så nu är den inlagd,jag skall testspela lite och se om tempen sköter sig,annars blir det manuell styrning igen bara jag kan spela:))

Det här är inte ett drivrutinsfel däremot, det är ett BIOS-fel. Det finns senare BIOS från Gainward som åtgärdar det felet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Gäller dessa prestandaboostar enbart 400 serien? Eller har folk med 200 serien upplevt några förbättringar?

Permalänk

Äntligen! Väntat alldeles för länge på detta nu

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Skönt att höra att det inte bara är "vi" i det röda laget som har problem med drivar

ja faaan alltså, Nvidia drivrutiner har alltid varit Rock solid fram tills nu för mig med den jävla 260xx-serien av drivrutiner. bara inte Nvida tappar det här och gör buggiga drivisar till en trend..
Kan väl vara att de spottat ur sig en massa kort nu på senast GF104, GF106, GF108,
har de glömt den första GF100 när de har varit tvugna att snabbt komma upp med kompatibla drivrutiner?
Det är min teori iaf...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Entusiast

Riktigt tråkigt då jag som ägare av ett GTX 470 endast tycker att den nya drivisen varit negativ:(
Fy på nVidia, deras drivisar har ju alltid varit bra men denhär var verkligen ett bakslag...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jo det verkar så att koncentrationen verkar vara på mainstrem korten nu ( 460 gtx mfl).
Själv har jag inga problem med dessa ännu.
Hoppas för er andra som har strul att Nvidia släpper bättre drivisar för er också.

Permalänk
Medlem

Jag trodde det var ATI/AMD som hade buggade o dåliga drivrutiner? haha samma skit med nvidia. Orka höra på snacket om att dom skulle fungerar bättre än ati osv. SÄMST

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jonathanknet:

Jag trodde det var ATI/AMD som hade buggade o dåliga drivrutiner? haha samma skit med nvidia. Orka höra på snacket om att dom skulle fungerar bättre än ati osv. SÄMST

Umm... de nya drivrutinerna i praktiken bara har problem med en spelmotor (BC2 & MoH är i grunden exakt samma spel) medan Catalyst bara fungerar bra i ett par-tre spel per drivrutinsversion?

Ja, jag överdriver lite, men bara lite, och just problemet i BC2 är väldigt välkänt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChaosClocker:

Kanske borde använda deras egna expertool program? vitt jag vet så ska alla gainward kort starta på 40% sedan finns det antingen kort som väntar tills graderna kommer till 70-75 grader innan den börjar öka på och en polare med GTX460 från gainward där ökar fläkten direkt när graderna ökar minsta lilla om du startar nått spel.

Varför det problemet är ju uppenbarligen biosrelaterat enligt zcenixc så då kvittar det ju antagligen vilken programvara jag checkar fläktens defaulthastighet med?
Och zcenixc?Är det svårt att flasha kortet tror du?Jag har gjort det en gång för många år sen på ett gammalt ati 9800pro men det kommer jag knappt ihåg:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

Jag har med stora problem med den nya drivrutinen. Kan exempelvis inte aktivera 3 eller 4 skärmar utan att hela nvidia kontrollpanelen buggar ur.

Det mest störande problemet är dock att det i tidigare versioner inte finns något bra stöd för Mafia II 3D vision, som har fixats i 260 drivern och fungerar utmärkt där. Har dock inte så stor betydelse då drivrutinen dör var femte minut.

Hoppas att de snabbt släpper en ny version som fixar problemen.

Visa signatur

Arch Linux