Permalänk
Medlem

Snabba svar.

Okej vill ha lite snabba svar på dessa frågor efter som jag letar ny bärbar dator.

1. Vad är skillnaden på inter core i3 och i5 efter som det är dom prossesorerna som finns i min prisklass.

2. Är packard bell ett kvalitets märke? har hittat en men är osäker efter som jag inte vet något om packard bells bärbara datorer.

3. Har sett att någon har länkat en hemsida som ger en ett enkelt svar på vilka komponenter till bärbara som är bättre än andra osv i annan tråd om någon känner till den länka gärna!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphy93:

Okej vill ha lite snabba svar på dessa frågor efter som jag letar ny bärbar dator.

1. Vad är skillnaden på inter core i3 och i5 efter som det är dom prossesorerna som finns i min prisklass.

2. Är packard bell ett kvalitets märke? har hittat en men är osäker efter som jag inte vet något om packard bells bärbara datorer.

3. Har sett att någon har länkat en hemsida som ger en ett enkelt svar på vilka komponenter till bärbara som är bättre än andra osv i annan tråd om någon känner till den länka gärna!.

1. Core i3 är dual core allihop, i5 är snabbare och 760 är quad core resten är dual där med.

2. Enligt mig är märkena same shit different name. Enda skillnaden är byggkvalitet men jag skulle hellre välja bättre prestanda, beror lite på din budget dock. Vet inte hur packard bell är men, HP gör billiga datorer med dålig kvalité och Acer gör dyrare men med bra kvalité enligt min erfarenhet (om jag inte minns fel fanns det en lista över antal reklamerade datorer av företag).

Edit skrev Asus istället för Acer!

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Memon:

2. Enligt mig är märkena same shit different name. Enda skillnaden är byggkvalitet men jag skulle hellre välja bättre prestanda, beror lite på din budget dock. Vet inte hur packard bell är men, HP gör billiga datorer med dålig kvalité och Asus gör dyrare men med bra kvalité enligt min erfarenhet (om jag inte minns fel fanns det en lista över antal reklamerade datorer av företag).

Det är ena väldiga generaliseringar du gör...

HP är verkligen inget skräpmärke, även om deras support inte alltid är den bästa. Deras mer företagsinriktade laptops håller mycket hög kvalité, men är också prissatta därefter.

Asus gör mer mainstream laptops, mindre tanke på materialval och byggkvalité men kanske mer tanke på komponentvalen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är ena väldiga generaliseringar du gör...

HP är verkligen inget skräpmärke, även om deras support inte alltid är den bästa. Deras mer företagsinriktade laptops håller mycket hög kvalité, men är också prissatta därefter.

Asus gör mer mainstream laptops, mindre tanke på materialval och byggkvalité men kanske mer tanke på komponentvalen.

För det första var det min erfarenhet.
Och vad anser du om HPs vanliga laptops? Antar att TS inte skall köpa en företagsinriktad laptop.
Av det jag sett av HPs datorer har de känts plastiga och dåliga tangentbord / musplattor. De har även skickat med mängder värdelösa program som kan vara svåra att bli av med. Men sedan har jag inte använt en företags dator för 20k.
Sedan var det inte en generalisering du gjorde? Och var det inte det TS frågade efter?

Skrev fel för övrigt skulle varit acer och inte asus. Acer skickade inte med speciellt mycket skit program och har bättre tangentbord / musplatta.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Memon:

Antar att TS inte skall köpa en företagsinriktad laptop.

Nej, det är möjligt, men eftersom han inte skriver vad han vill ha så kan vi ju inte veta det.

Skrivet av Memon:

Men sedan har jag inte använt en företags dator för 20k.

Dem behöver inte kosta 20k, kolla på deras ProBooks, även EliteBooks finns för under 20k

Skrivet av Memon:

Sedan var det inte en generalisering du gjorde? Och var det inte det TS frågade efter?

Nej, jag tycker inte att jag gjorde någon direkt generalisering, inte en som inte stämmer i alla fall.

Skrivet av Memon:

Skrev fel för övrigt skulle varit acer och inte asus. Acer skickade inte med speciellt mycket skit program och har bättre tangentbord / musplatta.

Acer har väl blivit kända för att hålla lägre kvalité, även om deras timeline serie fått bättre mottagande.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.