Permalänk
Medlem

Snittåldern på SweClockers?

Länge sedan vi hade en "medelålder på sweclockers"-tråd, kan alltid vara intressant tycker jag. Användaren MooDHooDs ställde sig frågan i tråden Var det bättre förr?, och jag blev nyfiken.

För att slänga in något diskuterbart i tråden kan ni väl fundera lite kring hur snittåldern har ändrats genom åren, om den har det, och vad det har haft för innebörd på forumet. Eller något sånt.

Edit:
Gör rejält många alternativ, så vi slipper ett alternativ på 20-30 med 90% av rösterna.

Edit2: Ni som upptäcker att ni röstar äldst eller yngst kan ju skriva i tråden. Om ni inte skäms för det vill säga.

Edit: Istället för att uppdatera inlägget längre ner skriver jag in här istället.
Snittåldern just nu (27 röster) är ~25,06 år.
(Lär inte orka hålla på och uppdatera såhär speciellt länge till dock)

Snittåldern sjunker; 33 röster ger en snittålder på ca 24,53 år.

Snittåldern nu, 56 röster, är ~23,43 år

80 röster, åldern krymper ytterligare något, nu 23,125 år.

155 röster räknade, snittåldern ligger då på ca 23,787.
(röster på 23-24 räknas som 23,5 osv. Förutom fagerja's ålder på 66, som räknas som just 66 ist för alternativet 49.)

Permalänk

Är 19 några dagar till.
Jag är ganska övertygad om att åldern på ÖÄ är ganska mycket högre än snittet på till exempel spel delen.

Antagligen sjunker snittåldern sakta men säkert eftersom barn är ute på nätet tidigare och tidigare.
Det leder till en jävla massa onödiga trådar. Efter alla efterblivna trådar i kylning och överklockning har jag nästan slutat läsa något där.
Vilket kanske är lite synd för jag kan väll ändå bidra med lite kunskap.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Är 19 några dagar till.
Jag är ganska övertygad om att åldern på ÖÄ är ganska mycket högre än snittet på till exempel spel delen.

Antagligen sjunker snittåldern sakta men säkert eftersom barn är ute på nätet tidigare och tidigare.
Det leder till en jävla massa onödiga trådar. Efter alla efterblivna trådar i kylning och överklockning har jag nästan slutat läsa något där.
Vilket kanske är lite synd för jag kan väll ändå bidra med lite kunskap.

Skrivet av tcntad:

22 nån vecka till så jag röstade 23-24 :)..

Heh, trodde faktiskt att ni båda var äldre, där ser man. Är själv 23, fyller 24 i januari.

Och evil ananas, det är iofs mycket möjligt att det är så. Men då skulle jag i alla fall tro att just "hobby, fritid och livstil" är den delen av ÖÄ med yngst användare.

Permalänk

23 år här.
Stämmer nog bra att kidsen hänger på "Spel", medan dom riktiga männen hänger på "Akademiska ämnen".

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Blir 42år om någon vecka. *här går det snabbt utför.

Tror utan att ha direkt några belägg på hur det ligger till, men tror endå att snittåldern är klart högre under katogorin "Örvigt" än resten utav forumet i det stora hela. Men jag kan ha fel.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hapone:

Heh, trodde faktiskt att ni båda var äldre, där ser man. Är själv 23, fyller 24 i januari.

Och evil ananas, det är iofs mycket möjligt att det är så. Men då skulle jag i alla fall tro att just "hobby, fritid och livstil" är den delen av ÖÄ med yngst användare.

Haha, tja själv trodde jag att den onda ananasen var lite yngre men där ser man.

Permalänk
Medlem

Snittåldern landar efter 12 röster på ~26,8 år. (räknat 23-24 som 23,5 år, osv)

Edit:
15 röster = 26,3 år.
(Ibland har man inte så mycket att göra på jobbet)

Edit2:
Snittåldern sjunker, 21 röster ger en snittålder på ca 25.

Permalänk
Medlem

24 ^^,

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag gör mitt bästa för att dra upp snittet, men jag kan inte göra det ensam!

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Lustigt, men ibland får jag intrycket att snittåldern ligger kring 15. Dock inte när det kommer till tekniska frågor där många tycks ha högskoleexamen i hårdvara. Innehar själv dubbla snittåldern...

Visa signatur

Öh, datorn börjar bli gammal nu.

Permalänk
Medlem

19-20 rösta jag på.

Hänger bara i ÖÄ för tillfället. Lite i Appleforumet med.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk

Än så länge är jag yngst verkar det som, fyller 15 på fredag ^^

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk

Röstade 19-20 här, är 19 år, cirka en månad kvar tills jag fyller.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

min åldersgrupp leder so far.. är 20..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vem som är äldst?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

jag är bara 17, känner mig som ett litet barn här i ÖÄ
undrar hur alla forum ser ut om 30-40 år då det förmodligen är mer blandade åldrar och betydligt fler äldre människor på internet, det känns ju som att de flesta här på sweclockers är män i 15 - 30 årsåldern här på sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

min åldersgrupp leder so far.. är 20..

23-24 har alltid varit mest av...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

17 år här....
Segt tills man är 18

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Snart fyller jag 19 så röstade 19-20 !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Hedersmedlem

Fyller 21 om en månad ungefär men röstade 19-20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

23-24 har alltid varit mest av...

Möjligt men mer röster på 19-20 när jag skrev inlägget, är det nu i skrivande stund med. 21 vs 20 röster, höhö.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

29. Relativt gammal således..tillräckligt gammal för att vara medveten om och skratta åt Monty Pythons sketch med fyra herrar som skryter om sina hårda barndomar. Vad för inspirerande ord kan man gifva er ungdomar soem stååhr invhid begynnelsen af 20talet?

Hmm..

'Inget blir bättre, allt förblir detsamma förutom hopp om framtiden som sugs ner i ett svart hål likt ett nejonögas mun, ja du misstänker att där finns vissa vassa tänder också samtidigt som du inser att misstanken kommer orsaka mer otrevlig känsla än själva tänderna i det långa loppet, och nej, hon kommer aldrig börja gilla dig.'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

22 men snart är jag 30 sen 40 sen 50

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Drar upp snittåldern något med mina 34 år.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag är kanske äldst. Fyller 66 på söndag.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Ojoj fagerja...fräckt!

Vart förvånad över att det var så "många" som var över 30...

Menmen...skönt att det inte är ett sånt dära "fjortis forum" som typ...fuska eller nåt.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara kritiskt men hur många 12-14 åringar tror ni inte sätter att dom är över 20 istället?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Inte för att vara kritiskt men hur många 12-14 åringar tror ni inte sätter att dom är över 20 istället?

Kan mycket väl hända men jag tror dom flesta är ärliga, det är inte direkt omröstning om snittlängden på sin penis @ Flashback

Är 24 men funnits med ett tag.

Permalänk

Får nog instämma att det är lite äldre personer som hänger på ÖÄ.. vilket är lite skoj

Visa signatur

I am Extrazz.