Förhandstitt på Radeon HD 6800

Permalänk
Medlem

... såklart kan den vara MINIMALT bättre å inte alls värt valutan, men att marknadsföra ett kort med PR jippo som i slutändan är sämre än nuvarande kort är väl....

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett mellansegment kort, kan väl inte ha 5870 prestanda då. Prestandan blir naturligtvis strax över 5850 samt lite svalare och mindre strömkrävande. Det låter ju som ett kanonkort, tycker jag i varjefall. Frågan är ju bara hur hållbara och klockvänliga dom blir, toleransen på minnena blir intressant att se

Permalänk

Aaah, vad skönt nu har jag blivit lite lugnare i sinnet ......ska bli spännande att se resultaten klockan 04.00 också.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag inte hållit mig á jour på grafiksidan så mycket sen senvåren-försommaren, pratar vi en rejält hottad 5XXX arkitekturmässigt eller är detta en ny akritektur och dessa som blir efterföljare och både mellan- och högprestandachip från AMD?

Tacksam för svar!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Måste erkänna att jag inte hållit mig á jour på grafiksidan så mycket sen senvåren-försommaren, pratar vi en rejält hottad 5XXX arkitekturmässigt eller är detta en ny akritektur och dessa som blir efterföljare och både mellan- och högprestandachip från AMD?

Tacksam för svar!

har väl besvaratas en sissodär 500000000 gånger för den som orkar söka

förbättrad cypress i samma NM, lägre strömförbrukning och bättre kompitabilitet med DX11. Skall även ha ett nytt sätt att använda AA som inte skall vara lika krävande, men detta får ngn annan berätta mer om då jag inte riktigt kommer ihåg hur det var

Permalänk
Medlem

Skall man tro Kyle på Hardocp (och det kanske man skall iom att han lär ha recensions kort) så verkar det som om Bart kommer kunna bli ett stort hot mot ett stort segment av Nvidia nuvarande fermi serie.

"Word on the street is that NVIDIA is changing UMAP pricing on the GTX 460 1GB and the GTX 470 for the better, from the consumers perspective anyway. Expect to see some fairly big price drops in the next couple of days that will bring both the cards down to previously unheard of prices. The drops on the GTX 470 will turn it into what will likely be a very well received enthusiast "sweetspot" card. The 460 looks like it will likely not fare so well on the "value meter" after Friday morning though and just how far it will fall from greatness will certainly be balanced out with how low its price goes. Bottom Line: The GTX 460 1GB and 470 are going to be getting cheap this week."

[H]ard|OCP - Big Price Drops on NVIDIA Cards Coming

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Skall man tro Kyle på Hardocp (och det kanske man skall iom att han lär ha recensions kort) så verkar det som om Bart kommer kunna bli ett stort hot mot ett stort segment av Nvidia nuvarande fermi serie.

"Word on the street is that NVIDIA is changing UMAP pricing on the GTX 460 1GB and the GTX 470 for the better, from the consumers perspective anyway. Expect to see some fairly big price drops in the next couple of days that will bring both the cards down to previously unheard of prices. The drops on the GTX 470 will turn it into what will likely be a very well received enthusiast "sweetspot" card. The 460 looks like it will likely not fare so well on the "value meter" after Friday morning though and just how far it will fall from greatness will certainly be balanced out with how low its price goes. Bottom Line: The GTX 460 1GB and 470 are going to be getting cheap this week."

[H]ard|OCP - Big Price Drops on NVIDIA Cards Coming

Hoppas. Om ett dygn vet vi!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Säg vad man vill om denna PR ide av AMD.
Jag kan tyvärr bara skriva under att jag blir mer & mer sugen för varje dag, nu sitter man här i abstinens av att inte få läsa dessa resentioner.

PS! Men om dessa kort inte är bättre än GTX460 då kan detta rus snabbt ändras till en flopp så jag hoppas att dom spelar korten rätt

Permalänk
Medlem

Stämmer ryktet om 255mm2 så rör det sig om en betydligt mindre krets än GF104 (367mm2) faktiskt tom nära GF106 (238mm2) och kan man ur den förhållandevis begränsade kretsytan pressa ur likvärdig prestanda på samma 40nm processnod som AMD (tidigare) och Nvidia's nuvarande betydligt större kretsar så kan man inte annat än bli lite imponerad.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Moderator
Moderator

GTX-korten har redan börjat gå ned på vissa håll här.

Prisförändringar hos Inet

Exempelvis
Gigabyte 470 SOC -180 :-
Gigabyte 460 OC -190 :-
KFA2 Geforce GTX 470 EX OC -300 :-
KFA2 Geforce GTX 460 EX OC -200 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

11 timmar och 40 minuter kvar!!

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Viken din visas korten?
Finns korten i lager imorgon?

Permalänk
Medlem

Tydligen råkade Guru 3D publicera recensionen för tidigt, den är tillbakadragen men bilder finns eller så kollar man google cache;
Radeon HD 6850 & 6870 review
(ändra siffran i slutet på url för nästa sida)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tydligen råkade Guru 3D publicera recensionen för tidigt, den är tillbakadragen men bilder finns eller så kollar man google cache;
Radeon HD 6850 & 6870 review
(ändra siffran i slutet på url för nästa sida)

Nice! Ser mycket bra ut. Kommer definitivt att köpa 6870

Permalänk
Medlem

Bara 3 timmar och 25 minuter kvar. Godspeed

*EDIT*
3 timmar och 24 minuter kvar.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

nu borde den vara uppe

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB