Snabbtitt på Windows Phone 7

Permalänk

Blev faktiskt positivt överraskad. Gillade inte alls det här box-systemet när jag såg det först. Men efter att ha sett den här videon så tycker jag att det flyter på sjukt fint. Riktgt snygga övergångar mellan menyerna osv osv. Att det inte hackar eller är segt överraskar faktiskt.

Kan Microsoft bara fixa till de här bekymren med multitasking och flash så blir det nog fint.

Permalänk
Medlem

Gillar gränssnittet, föredrar detta betydligt mer än t.ex. iPhone med bara en massa appar.
Köpte själv nyss en Wildfire och likaså där så tyckte jag alltid såg plottrigt ut. Visst, gillar att jag kan göra som jag vill men i slutändan så ser min Wildfire ut som mina datorer, bara meny/program genvägar längst ner som går och scrolla åt sidorna (kör med LauncherPro då HTC sense är nog ett av dem fulaste GUI jag stött på) och sen självaste storytan har en bakgrund och en klocka. Gillar inte när alla widgets ser olika ut och inte matchar. Det blir som för mycket.
Näe får se, om jag av någon anledning skulle få lust och köpa en ny telefon och betala multum för dessa överskattade smartphones så blir det nog en med Windows phone 7 om allt fungerar som det ska.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Skall man tro folk på insidan av stora mobilmakare så kan puttemjuk vilja hur mycket allvar dom vill, om dom nu ens vill det, det blir inga telefoner för det. Och det är inte så svårt att tro på, om inget annat för att det är tänkt att man skall bygga appar i stendöda Silverlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Det finns närmare 1000 apps ute till WP7 just nu, och de flesta är väldigt bra.

Okej vet du något om de kommer splitta marknaden så vi i europa blir utan 80% av innehållet? Kommer Zune pass funka i sverige om man kör med svenskt visa kort? Kan man köpa något från marketplace?

Skrivet av emigrating12:

Webläsaren fungerar finfint, dock är det vissa websidor som inte presenterar riktig version till den - detta kommer säkerligen fixas så fort det finns lite mer lurar ute in the wild och folk rapporterar problemet till de olika siterna.

Jag tycker endå webläsaren känns ofärdig. Men eftersom det ska gå smidigt att hoppa mellan flera fönster eller "tabs" så känns det helt ok. Måste nog endå får testa innan jag utrycker mig mer om den saken.

Skrivet av emigrating12:

Både Flash och Silverlight är på väg och jag räknar med att iallafall Silverlight kommer med Cut'n'Paste uppgraderingen tidigt nästa år.

Borde varit med från realise. men bra att det kommer.

Skrivet av emigrating12:

Youtube funktion finns - första gången man försöker öppna en youtube video hämtar den ned en app från marketplace.

Okej men då misslyckas användarna tydligen att förstå hur man gör. I sweclockers fall funkade det inet eftersom det inte hade något konto.

Skrivet av emigrating12:

Nej, samma processor i alla telefonerna, QSD 8x50. Alla har med andra ord Adreno 200 GPUn. Dock behövs inte mer förutom till evt. HD video avspelning.

Ska komma ståd för fler GPU:s eller hur? men vad jag förstått så ska den telefon man köper nu även funka med nya uppdateringar från MS. Kan man göra uppdateringar direkt från MS eller måste allt komma från telefontillverkaren eller operatören?

Skrivet av emigrating12:

Tangentbordet är toppen - dock finns det ju ingen Svensk rättstavning på telefonen, så det är lite mindre toppen om man inte skriver på Engelska (där det automatiskt rättar det du skriver, och ofta gör så 100% korrekt).

Antar att det blir samma kavlitet på rättstavningen som med office paketet. Tummen upp när det kommer. Borde funnits dag 1 tycker jag.

Skrivet av emigrating12:

Då har du till viss del missuppfattat hele "upplevelsen". Hubbarna är faktiskt ett väldigt bra koncept. Du behöver inte leta fram en speciell app för att jobba med f.ex. bilder - du öpnar helt enkelt Pictures hubben och alla apps som kan arbeta med bilder finns med som val där. Det samma med Video/Music och People.

Hmm får väll testa själv och se helt enkelt. Kanske är förlätt så att folk blir förvirrade?

Skrivet av emigrating12:

Att alla sedan kan göra sina egna hubbar är trevligt, en TV hub f.ex. som initiellt kanske bara visar "what's on" kan sedan byggas ut av tredjepart att även streama TV genom alla dessa "play" tjänsterna som finns etc.

Awesome!

Skrivet av emigrating12:

Hubbarna är ju liksom hela grejen med operativsystemet - det är det som är nytt. Testa det så ska du se att det verkligen är en bra ide

Will do.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av z84:

Skall man tro folk på insidan av stora mobilmakare så kan puttemjuk vilja hur mycket allvar dom vill, om dom nu ens vill det, det blir inga telefoner för det. Och det är inte så svårt att tro på, om inget annat för att det är tänkt att man skall bygga appar i stendöda Silverlight.

Va? Och med mobilmakare menar du hårdvarutillverkarna? Så du menar att även om WP7 blir stort så vill inte tillverkarna tjäna pengar för att det är Microsoft som gör OS'et?

Sättet att bygga appar är väl nog det som blivit väldigt väl mottaget bland utvecklarna. Visual Studio används av väldigt många och koda i C# och XAML är väldigt trevligt. Sedan att man har tillgång till XNA gör ju inte saken sämre heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av z84:

Skall man tro folk på insidan av stora mobilmakare så kan puttemjuk vilja hur mycket allvar dom vill, om dom nu ens vill det, det blir inga telefoner för det. Och det är inte så svårt att tro på, om inget annat för att det är tänkt att man skall bygga appar i stendöda Silverlight.

Definera "stora mobilmakare"

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate

Visa signatur

Q6600 @ 3.2 GHz | XFX 8800 GT | 4 x 1 GB 800 MHz CL4 | Asus Maximus II Formula

Permalänk
Medlem

Varför har dom en knapp som är format som Windowsfönstret på telefonen... ser ut som en påklistrad reklampin... snyggt... not!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Avstängd

Snyggt när hälften av alla "applikationer" börjar med liten bokstav! not.