Laptop för ca 10k men mest hur man väljer?

Permalänk
Medlem

Laptop för ca 10k men mest hur man väljer?

Jag behöver byta ut min laptop som börjar sjunga på sista versen efter 4 år och golvbesök av min kära jycke.

1. Datorn skall användas till skoldator då jag för alla mina anteckningar på lektioner med dator. Men jag vill också kunna spela lite, lana lite borderlands och sånt med mina polare utan att behöva bekymra mej över trycket i maskin. Redigerar lite film ibland med så det sku va nice om den orkade med det.

MEN jag har försökt leta, har hittat en massa bra datorer i prisklassen, men jag fattar verkligen ingenting vilka processorer man ska ha, det finns i5 o i7 o dualcore o hittan o dittan, har förstått att det nödvändigtvis inte är megaherzen som spelar roll mera men kanske inte antalet kärnor heller spelar roll. så där är steg 1
vad ska man ha för processor?
grafikkortet är ju viktigt vad jag förstår och där är jag ännumer bortkollrad! de heter ditten o datten o har si o så många gigabyte o megabyte o trådar o whatnot. O jag hittar inte nån bra up to date information om just GF kort till laptops.

Hittade gigabytes datorer med dockningsstation med rejäla GF kort som jag skulle vilja ha, men hittar ju ingen som säljer o därmed inte ens om de håller den prisklass jag är ute efter.

så för att förkorta det. vad ska jag ha för dator och om inte annat vad för processor och grafikkort ska jag satsa på för att få most bang for buck?

Permalänk
Medlem

Kanske en msi gx660 Prisjakt - Kunskap före köp lite över din budget men,men.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

fanns typ 5 olika modeller av den den billigaste låg rätt nära mitt pris. Men var det den du menade, är just den bra bang for buck t.ex. eller ska man upp till värstingen för att det ska va värt det?

Permalänk
Medlem

Den billigaste kolla msi gx660 tråden folket är nöjda med datorn.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870