Var brukar ni sitta och käka - Är köksbordet ett minne blott ?

Permalänk
Medlem

Var brukar ni sitta och käka - Är köksbordet ett minne blott ?

Skulle vara roligt att få höra var ni brukar sitta och inta era måltider igentligen.

Är det köksbordet som gäller, eller är det framför tv som man hamnar. Eller är det, hur fantastiskt det än kan låta, är det vid datorn som all föda intas.

Jag köpte ett förbannat snyggt köksbord med matchande stolar för snart 3-4 årsen. Och jag kan på min högra hand räkna upp dom få gånger man har suttit vid det matbordet. Det är inte många gånger precis.

Så tyvärr, hur man än vänder och vrider på det, så blir det att man sitter vid datorn och käkar. Så det här med att man har ett köksbord, det har blivit mer att man förväntar sig att ha ett. Men det är oxå allt. Det fyller ju inte direkt något praktiskt funktion längre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har inte ens ett köksbord För övrigt har jag inte plats med ett bord i mitt kök, men vad ska jag med det till när jag ändå sitter vid datorn eller enstaka gånger i soffan... Köksbord kan väl vara kul när man har besök, men man sitter ju ändå bara i soffan så. För min del är köksbord meningslöst.

Permalänk
Medlem

Mitt köksbord har alltid bara varit en avlastningsyta för bråte. Mat intas (nästan alltid) medelst digital underhållning vid datamaskinen eller dumburken.

Just nu har jag inte ens något annat bord än det jag sitter vid nu.

Permalänk
Medlem

Stora matbordet i vardagsrummet används nästan uteslutande när vi har gäster, annars äter jag och tjejen vid det mindre i köket eller vid soffbordet och ser på film/tv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Frukost äter jag alltid i köket, sitter där med min Dagens Nyheter och avnjuter en frukost i lugn och ro.

Middag äts däremot i 9 fall av 10 framför datorn eller tv:n

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Stora matbordet i vardagsrummet används nästan uteslutande när vi har gäster, annars äter jag och tjejen vid det mindre i köket eller vid soffbordet och ser på film/tv.

Bor man hemma hos morsan och farsan, eller har någon form utav sambo så blir det nog mer naturligt att man slår sig ner vid köksbordet och käkar. Men har man direkt ingen som man lär ta hänsyn till, ja.. då blir det nog lätt hänt att man bli sittandes brevid datorn och käkar.

oobum: Man behöver nog ha köksbordet till sitt förfogande då man sitter med DN. Tänkte på själva formatet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer väl lite mot här då jag alltid äter vid matbordet, tycker det känns väldigt opassande att äta vid datorn eller tvn.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Bor man hemma hos morsan och farsan, eller har någon form utav sambo så blir det nog mer naturligt att man slår sig ner vid köksbordet och käkar. Men har man direkt ingen som man lär ta hänsyn till, ja.. då blir det nog lätt hänt att man bli sittandes brevid datorn och käkar.

Sammanfattade din egna fråga ganska bra där tror jag
Käkar för det mesta på jobbet och tar bara nått lättare när jag kommer hem. Fast helger blir det alltid mat tillsammans vid köksbordet med sambon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Sammanfattade din egna fråga ganska bra där tror jag

Skrattar... Ja,jo.. ibland så får man till det utan att man tänker på det.:)

laaf: Är man ensam så tycket jag att det inte spelar så stor roll, igentligen. Men det är ju klart, är man van med att man sitter och käkar kring köksbordet så är det ju så. Vanor bryter man ju inte på så lätt. På gott och ont.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Framför datorn eller TV:n.
Aldrig hemma i köket.

Permalänk
Medlem

Mat som i frukost, lunch och middag äts vid middagsbordet. Kvällssnacks händer ofta att det intages framför datorn och/eller TVn.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Bor man hemma hos morsan och farsan, eller har någon form utav sambo så blir det nog mer naturligt att man slår sig ner vid köksbordet och käkar. Men har man direkt ingen som man lär ta hänsyn till, ja.. då blir det nog lätt hänt att man bli sittandes brevid datorn och käkar.

oobum: Man behöver nog ha köksbordet till sitt förfogande då man sitter med DN. Tänkte på själva formatet.

Jo, när sambon är hemma äter vi ju tillsammans. Är man själv blir det dock köksbordet för det mesta ändå, men med laptopen på köksbordet :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Äter alltid vid köksbordet.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Musikälskare

Datorn + Youtube/HoNCast

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

När jag är hos mig vid tvn har inget köksbord hos morsan o de så äter jag vid köksbordet!

Permalänk
Medlem

Är jag själv blir det framför datorn, vilket inte händer allt för ofta, det är köket som gäller.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

oftast framför datorn eller ibland tv'n, köksbordet har en planta och massor av påsar och moderkort ram minnen och annat kul. har ätit där ca...ja nån gång iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Alltid vid datorn

Permalänk

Råa ägg och pepsi? Säg att du skämtar?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag äter oftast vid köksbordet, sambon äter oftast vid datorn. Äter vi tillsammans blir det framför tvn

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Bor med mina föräldrar så det blir köksbordet vid alla måltider på vardagar och även på helger med undantag för fredagkvällar, lördagkvällar och söndag-sen-lunch/middag. Lite tradition och klass får man väl ha ändå. Folk som äter vid TV:n blir jag ledsen på - det gör jag endast om jag är ensam och tycker riktigt synd om mig själv, vilket jag sällan gör.

Permalänk
Medlem

Äter alltid vid datorn/framför tvn.

Har köksbordet som avlastningsyta

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Råa ägg och pepsi? Säg att du skämtar?

Är nog lite svårt att skala råa ägg, tror du inte ?

Klart att det kanske går, men jag föredrar mig kokta, 8 minuter.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

frukost och middag är som regel alltid vid köksbordet, skulle vara om man är hemma själv och har andra tider som det kan bli framför tv eller datorn och man tittar på en film eller så.

Kvällsmat blir väl ibland framför datorn eller tv'n men brukar ändå sitta vid matbordet så nja Jag sitter 9/10 vid matbordet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vid köksbordet med resten av familjen

Permalänk
Medlem

Jag kan kolla på Tv även om jag sitter vid köksbordet i köket då vi har en stor glasskiva i väggen mellan köket och vardagsrummet. Sen är jag vann med att tillaga mina mackor där jag käkar och det skulle bli rätt så opraktiskt att göra det i vardagsrummet.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

köksbord....?

Jag diskutera lite med en polare, och han var som jag. bor man med någon eller så så äter man oftare vid köksbordet, än om man bor själv. Nu äter jag oftast vid datorn eller tvn. Även om jag har besök, eller det beror på, är det familjen eller flera så blir de köksbordet, men är de någon bara så blir de nog tvn

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Frukost vid datorn och läser nyheter mm.
Lunch / Middag varierar dator / vardagsrum med tecknat igång.

Tror jag ätit vid köksbordet ca fyra gånger sen jag flyttat hemifrån. Och två av dom var bara när jag hade tjejen över tills hon sa att hon hellre ville kolla på tecknat med när vi käkade

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd

Har väl som alla andra kanske inget köksbord inte för att jag inte vill utan för att köket är modell mindre och inte så kul att äta middag in nära på all röra efter en matlagning.

Funderar på eller kommer att sätta ett barbord troligtvis i vardagsrummet för lite intima middagar.

Permalänk
Medlem

Ända gångerna jag inte äter vid köksbordet är när man dragit hem skräpmat från frasses. Annars är det uteslutande köksbordet som gäller.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10