Proffshjälp! [Val av bärbar dator för spel m.m. för ca 6000 kr]

Permalänk
Avstängd

Proffshjälp! [Val av bärbar dator för spel m.m. för ca 6000 kr]

Jag behöver hjälp att bestämma mig mellan två datorer:D
Jag är inte så duktig inom dator teknologi men vilken av dessa 2 datorer är bäst om man ska spela, se på film och chatta på dom??

Den första.
Acer eMachine E642G - Inet.se

Den andra.
ONOFF

OBS! Vilken har bäst grafik???

Jätte tacksam för svar! Klicka på länkarna och kolla!

OBS! Vilken har bäst grafik???

Permalänk
Medlem
Skrivet av robindata:

Jag behöver hjälp att bestämma mig mellan två datorer:D
Jag är inte så duktig inom dator teknologi men vilken av dessa 2 datorer är bäst om man ska spela, se på film och chatta på dom??

Den första.
Acer eMachine E642G - Inet.se

Den andra.
ONOFF

Jätte tacksam för svar! Klicka på länkarna och kolla!

Då ses vi igen..

Vad ska du spela för spel?

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Avstängd

counter strike source typ

Permalänk
Entusiast

Du kan spela CSS på båda dom där utan problem.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd

men vilken tyckerdu att jag ska köpa??

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt den andra

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

vrf är den så bra då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robindata:

vrf är den så bra då?

Jag föredrar Intel före Amd och då jag kör men en intel i5 själv och tycker den är ruggigt bra så kan jag inte mer än rekomendera den till dig också !

MVH

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

okej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av robindata:

okej tack

Ingen fara

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

vilken har bäst grafik?

Permalänk
Medlem

Räckte det inte med 1 tråd??

Permalänk
Avstängd

jo kom på det men kan du hjälpa mig??
Vilken har bäst grafik?

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar raderade*

Jag tog bort trådarna som du skapade av misstag. Tänk på att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma sak. Om det av misstag blir mer än en tråd fler gånger, får du gärna uppmärksamma oss på det genom att trycka på knappen "Anmäl" vid det första inlägget i tråden.

*ämnesraden redigerad*

Jag förtydligade din rubrik något. Tänk på att skriva så tydliga rubriker som möjligt. Om du bara skriver "Proffshjälp" framgår det ju inte alls vad det är du vill ha hjälp med.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av robindata:

Vilken har bäst grafik?

Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Där kan du jämföra grafikkorten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

SpelData tips?

Hej

Nu kollar jag på tre spel-laptoppar och eftersom jag inte kan så mycket om datorer frågar jag er
Jag funderar på dessa två

Acer eMachine E642G
Acer eMachine E642G - Inet.se

Samsung R530-JA07
Samsung R530-JA07 - Elgiganten

Eller denna
Samsung R730-JA01
Samsung R730-JA01 - Elgiganten

Alltså, Vilken är den bästa speldatorn ifall man ska spela counter strike source och call of duty?

Hjälp mig e ni snälla

Permalänk
Avstängd

okej tack kolla gärna min andra tråd

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Observera att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma sak. Den här gången sammanfogade jag dina trådar igen, men om du någon mer gång skapar flera trådar om samma ämne, är jag rädd att vi kommer att vara tvungna att låsa allihopa, och då skulle du förlora chansen att få hjälp med det ämnet, vilket ju inte vore särskilt roligt.

Permalänk
Avstängd

men det handlade om en annan sorts dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robindata:

men det handlade om en annan sorts dator

Efter vad jag kan se handlar det fortfarande om bärbara datorer för bland annat spel som kostar ca 6000 kr?

Permalänk
Avstängd

okej men jag behöver verkeligen den hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem

Ha bara lite tålamod, så ska du se att du får svar snart.

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför inte bara läsa igenom några av dem tvåhundra andra trådar som handlar om exakt samma sak om du nu inte får svar i din egna tråd?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.