Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk
Skrivet av norrby89:

haha xD du var rolig du bara att du kollar på xbox, xbox 360, PS2 och PS3 ingen av dom har NÅGONSIN kunnat prestera bättre än en pc från samma tid!!

Xbox är en pc, så det är ett konstigt argument.

Permalänk
Medlem

Sänka priser är ju alltid att sätt att marginalisera sig utifrån kapitalflödet. Därför sämre kapital att bereda nya investeringar. Om man inte ämnar att erbjuda likvärdig produkt till mindre pris. Som jag ser det är dessa två ej jämlika. Ström är ju utslagsgivande. Men vi som konsumenter vinner inte på någondera går under. Vi får bättre produkter om det finns en kamp. Men min undran om inte denna kamp kommer att fortsätta mellan intel och AMD i fortsättningen genom deras integrerad grafik.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Xbox är en pc, så det är ett konstigt argument.

Deffinera det där lite mer tack^^ en PC är en Dator och tyvärr så är Xbox en tv-spels konsol... dvs Xbox är inte en PC

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Xbox är en pc, så det är ett konstigt argument.

Alla konsoller är i så fall specialanpassade pc-maskiner, så jag tycker nog att ditt argumente var lite konstigt, även om jag förstår precis vad du menar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Alla konsoller är i så fall specialanpassade pc-maskiner, så jag tycker nog att ditt argumente var lite konstigt, även om jag förstår precis vad du menar.

Xbox har/hade en helt vanlig x86 intel celeronprocessor, om än med ovanlig klockfrekvens. Vill minnas att det var 733 MHz med 133 MHz buss, medans normalmodellen hade 66 MHz buss för att visa på dess budgetinriktning.
Varken före eller efter har en spelkonsoll haft en x86 PC-processor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Xbox har/hade en helt vanlig x86 intel celeronprocessor, om än med ovanlig klockfrekvens. Vill minnas att det var 733 MHz med 133 MHz buss, medans normalmodellen hade 66 MHz buss för att visa på dess budgetinriktning.
Varken före eller efter har en spelkonsoll haft en x86 PC-processor.

klockrent

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Deffinera det där lite mer tack^^ en PC är en Dator och tyvärr så är Xbox en tv-spels konsol... dvs Xbox är inte en PC

Varken Sonys eller Nintendos konsoler är pc-aktiga. Xboxen är å andra sidan bara en förklädd pc med handkontroller. Av förståeliga skäl.