Permalänk

Tung fas i livet?

*Död väldigt nära och speciell arbetskollega (check)
*Död släkting (check)
*Nära kamrats mamma får hjärntumör (check)
*Avlivning av vår 3år gammal katt (check)
*Päronen ska skiljas (check)
*Avlivning av vår 13år gamla hund (check)
*Död arbetskollega (check)

Hmm börjar kännas underligt just nu. Har typ inga negativa känslor kvar, blir bara ett "jahopp det var ju tråkigt" och sen så känner jag inget mer.... Aja, nu får det vara nog med död och elände nu....

Detta har hänt från början av september och fram tills nu....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Från September?! Herrejävlar...mycket har hänt på en gång!

Själv känner jag igen att man inte har några negativa känslor. Man liksom blir bedövad när saker händer...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Skrivet av Leeloo:

Från September?! Herrejävlar...mycket har hänt på en gång!

Själv känner jag igen att man inte har några negativa känslor. Man liksom blir bedövad när saker händer...

Mjo, första kollegan gick bort hastigt i lung cancer, sen efter att vi tog bort vår katt och jag fick reda på att päronen ska skiljas så är jag bara tom/full på negativa saker. Just nu så känns det som att vad som helst kan hända och jag rycker på axlarna och går vidare.... Väldigt underligt, är en väldigt känslosam person innan allt det här hände och nu så vete fan. :S

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Fyfan. Så mycket sorg på en och samma gång ska ingen behöva genomlida. Tänkt på att samtala med någon?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir så och det är jobbigt. Mycket skit som man inte kan rå för och man blir lite avtrubbad. Jag har varit med om en del död och tragedi men man skapar nya band och för mig finns det kvar en del känslor. Man kan nog inte hantera allt på en gång bara, man lagrar väl det och arbetar bort det över en tid.

Permalänk

Kommer ihåg när mina föräldrar skildes... eller snarare inte.
Var 10 år men minns ändå ett skit, the awesome power of the mind.. eller?
Det var väl lite blåsigt hemma, men minns ändå inget speciellt, annat än när de flyttade till varsin lägenhet och vi tömde vår gamla villa.

Men jag måste säga att jag känner igen den här avtrubbningen som blir: "Nähe.. men det var ju tråkigt", inget mer. Känner nog att jag till stor del fortfarande sitter fast där.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

*Död väldigt nära och speciell arbetskollega (check)
*Död släkting (check)
*Nära kamrats mamma får hjärntumör (check)
*Avlivning av vår 3år gammal katt (check)
*Päronen ska skiljas (check)
*Avlivning av vår 13år gamla hund (check)
*Död arbetskollega (check)

Hmm börjar kännas underligt just nu. Har typ inga negativa känslor kvar, blir bara ett "jahopp det var ju tråkigt" och sen så känner jag inget mer.... Aja, nu får det vara nog med död och elände nu....

Detta har hänt från början av september och fram tills nu....

usch fy... tyckte mitt liv var surt ett tag... och de var de väl, men hände mycket positivt i samma veva/efter de.. så efter regnet kommer solsken, låter kanske lite klyshigt men så är det oftast... de kommer bli bättre.. det kommer de alltid. Swec finns för dig.. alltid

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Fyfan, vad jobbar du med egentligen?

Finns väl egentligen inte så mycket man kan göra mer än att låta tiden gå och försöka se det positiva i ens liv.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Känner också att allt är åt helvete då jag är så misslyckad på de flesta sätt och ibland trycker tamefan alla ner en i skiten men det är inte lika illa som dig:/..

Undrar om det får gå så jävla illa som det gått för dig.

Permalänk
Medlem

Prata med någon. Snarast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Prata med någon. Snarast.

Låter som en väldigt bra förslag.

Permalänk

Mjo, har pratat med lite "vettigt" folk och mår faktiskt riktigt bra. Men är fortfarande relativt tom/full på negativa saker. Kan inte ta åt mig mer, gränsen är nådd och bägaren är full..... Mår inte dåligt av det utan känns bara lustigt då jag aldrig har känt så här innan...

Som sagt life goes on och är bara att jobba vidare, har som tur var en underbar sambo som jag ska gifta mig med nästa sommar. Har även en hund och två katter som lätt får en på andra tankar.

Kan dock vara skönt att skriva av sig anonymt på ett forum....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Fyfan. Så mycket sorg på en och samma gång ska ingen behöva genomlida. Tänkt på att samtala med någon?

Hoppas att Sweclockers inte var det första stället som du, TS, vände dig till.

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Hoppas att Sweclockers inte var det första stället som du, TS, vände dig till.

haha, åå nej. Finns tyvärr bättre personer irl att prata med....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Grymt tråkigt TS.
Kanske en psykolog hjälper om du vill bara prata ut, vad vet jag ditt jahopp vet jag inte hur du känner när du säger så.

men en sak som man lärt sig, ta en dag i sänder o handskas med problemen.
Stoppa aldrig upp din vardag för något. (jag säger så nu, jag kanske ångrar mig senare)..vad vet jag.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk

önskar jag kunde säga att livet blir bättre,men det kan jag inte.
visst,livet har ju vissa ljusa perioder,men livet är(beroende på sin omgivning) fylld utav sorger,hat,irritationer,bitterhet,död etc.
det enda man kan göra är att härda ut och få mer skinn på näsan (så att säga) för att senare kunna ta smärtan.
tråkigt dock det som hänt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasBoot_swe:

Mjo, första kollegan gick bort hastigt i lung cancer, sen efter att vi tog bort vår katt och jag fick reda på att päronen ska skiljas så är jag bara tom/full på negativa saker. Just nu så känns det som att vad som helst kan hända och jag rycker på axlarna och går vidare.... Väldigt underligt, är en väldigt känslosam person innan allt det här hände och nu så vete fan. :S

Skrivet av anton_mjor:

Kommer ihåg när mina föräldrar skildes... eller snarare inte.
Var 10 år men minns ändå ett skit, the awesome power of the mind.. eller?
Det var väl lite blåsigt hemma, men minns ändå inget speciellt, annat än när de flyttade till varsin lägenhet och vi tömde vår gamla villa.

Men jag måste säga att jag känner igen den här avtrubbningen som blir: "Nähe.. men det var ju tråkigt", inget mer. Känner nog att jag till stor del fortfarande sitter fast där.

Tack och lov att man inte är den där datanörden/genomsnittskillen som "inte har känslor".:) Tycker det är så trist att killar reagerar (eller brist på rekation:P) och agerar på detta viset. Tycker det är beklämmande att folk ska försöka vara macho.:( Det finns ju fler känslor än de som dyker upp i penis om ni inte visste?;)

Skrivet av Cloudstone:

Fyfan. Så mycket sorg på en och samma gång ska ingen behöva genomlida. Tänkt på att samtala med någon?

Tror inte killar "vågar" (de vill inte upptäcka sitt inre)/vill gå i terapi (machoprylen försvinner då...:P)...

Skrivet av turbi:

Prata med någon. Snarast.

Det är ju detta den manliga delen av befolkningen borde göra oftare (i situationer som dessa).:)^^ Fram för mer känslor och kärlek istället för "ok...va synd...oj glömde lägga till...för dig menar jag"-attityden...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

det här året har varit jobbigt för mig med. började med att man blir dumpad av en tjej man kännt i 5 år, trodde hon var "the one". sen dör min storebror( han blev bara 35år) sen dör våran 15 år gamla katt. sen så känns det som man misslyckas med allt man gör, så det här året tänker jag bara "sitta ut". eller det som jag gör och verkligen satsar på och får mig att må bra är träningen

angående känslor så känner jag mig ganska avdomnad nu oxå, jag bryr mig inte så mkt längre helt enkelt. kanske för man känner att nu kan det inte bli mycket värre iallafall?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Kolla in denna tråden: #10489723 där jag ger ett lästips på alt. behandlingsmetoder för den som är skeptiskt till ECT.:) (Med anledning av att Uppdrag Granskning gjorde ett reportage som visade att svenska läkare "dolt" att ECT kunde ha en negativ inverkan på minnet). Men allt står i nämnda tråd ovan.:)^^

Magnetterapi kan bota depression - DN.se

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

tor en riktig psykolog är bättre än magnetterapi, vill jag ha det så lägger jag huvvet när min bas låda :). tror magnetterapi mest är placebo vilket många saker är. eftersom jag är skeptiker skulle det nog inte fungera så bra på mig.

sen så kanske man ska komma åt problemet om VARFÖR man mår som man gör. magnet terapi känns lite som lyckopiller, fast dom har oandra sidan en BEVISAD effekt...men man "skjuter problemet under mattan".

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

tor en riktig psykolog är bättre än magnetterapi, vill jag ha det så lägger jag huvvet när min bas låda (...).

Baslådan var dagens!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

*Död väldigt nära och speciell arbetskollega (check)
*Död släkting (check)
*Nära kamrats mamma får hjärntumör (check)
*Avlivning av vår 3år gammal katt (check)
*Päronen ska skiljas (check)
*Avlivning av vår 13år gamla hund (check)
*Död arbetskollega (check)

Hmm börjar kännas underligt just nu. Har typ inga negativa känslor kvar, blir bara ett "jahopp det var ju tråkigt" och sen så känner jag inget mer.... Aja, nu får det vara nog med död och elände nu....

Detta har hänt från början av september och fram tills nu....

Usha, sånt där ska man inte behöva uppleva : P Viktigast att uttrycka sig hur man känner för några stycken så blir det bättre!

Jag var med om en del skit för ett tag sen... Hade sökt jobb konstant i ca 1,5 år hemma hos morsan där jag inte orkar vill bo kvar. Får ett jobb på Vägverket (JAAAA!!) som jag går en 3 månaders utbildning (sitta vid datorn från 06-16 varje vardag). När jag var klar med utbildningen så jobbar jag 3 veckor och sen inte får jobba kvar pga personal sänkning, på köpet missade jag intagningen på en musikutbildning som jag alltid velat gå.

Har ett deltidsjobb på coop ialf nu Tror det är viktigt att inte tänka på vissa saker som varit, man får se det som en trappstegs resa till sitt mål/dröm

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

När min farsa dog berättade inte jag för så måna, sa till några vänner vad som hade hänt och dom förstod och dom var...stödjande, eller vad man ska säga.
Finns folk som har det värre, tänkte jag.

Dom i afrika t.ex., har knappt mat, deras föräldrar/barn/släktingar dör varje dag. Och här lever vi i i-världen och klagar.
Eller, dom som dött, dom hade inte velat att du bara skulle säcka ihop, dom hade velat att du gjort något av det.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cropsgrinder:

Och här lever vi i i-världen och klagar.

Om du inte kan se skillnaden på att gnälla över att man inte har den nyaste iPhone, och att man skapar en tråd för att man kanske inte mår så psykiskt bra, så tycker jag ärligt synd om dig.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Tack och lov att man inte är den där datanörden/genomsnittskillen som "inte har känslor".:) Tycker det är så trist att killar reagerar (eller brist på rekation:P) och agerar på detta viset. Tycker det är beklämmande att folk ska försöka vara macho.:( Det finns ju fler känslor än de som dyker upp i penis om ni inte visste?;)

Klart jag känner fler känslor än de i ballen. Må dåligt över tråkiga saker osv. är ju klart att jag gör.
Men ofta så känns allt så stressigt och påträngande än att jag inte blir annat än likgiltig över det som sker. Det är inte macho på något vis alls, men ska man gräva ner sig över allt dåligt som händer så blir det ju bara ännu jobbigare.

Skrivet av Cropsgrinder:

Eller, dom som dött, dom hade inte velat att du bara skulle säcka ihop, dom hade velat att du gjort något av det.

Det är ju klart att de avlidna förmodligen inte ville att man ska sörja dem i all evighet, men helt känslokall kan man väl inte vara "för deras skull"?
Dåligt exempel på ett i-landsproblem.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

@anton Nejnej, men det jag menade var att man inte ska gräva ner sig i sorgen och sen inte göra någonting.
När nåt sånt jobbigt händer bör man väll göra motsatsen, göra roliga saker. Umgås med ens vänner och sånt.
Självklart ska man minnas dom döda och sörja dom. Men inte till en sådan grad att man inte klarar av något själv, det är ju lätt att man blir helt orkeslös när någon/några nära dör.

@crippa Jag säger inte att han ska tänka så, det var jag som tänkte så när min farsa dog. Och det hjälpte mig, det finns folk som har det värre, det kunde vart värre.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Tror inte killar "vågar" (de vill inte upptäcka sitt inre)/vill gå i terapi (machoprylen försvinner då...:P)...

Jag tycker väldigt synd om dig om du lever i en värld där du måste upprätthålla nånslags machopryl hela tiden. Om du är så pass osäker i dig själv kanske det inte vore så dum idé av dig att snacka med någon.

Men bara så du vet så är det faktiskt inte så att alla människor lever i en sån bubbla, många av oss umgås faktiskt inte i sånna kretsar där det skulle innebära nånslags respekt att vara "macho".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hapone:

Jag tycker väldigt synd om dig om du lever i en värld där du måste upprätthålla nånslags machopryl hela tiden. Om du är så pass osäker i dig själv kanske det inte vore så dum idé av dig att snacka med någon.

Men bara så du vet så är det faktiskt inte så att alla människor lever i en sån bubbla, många av oss umgås faktiskt inte i sånna kretsar där det skulle innebära nånslags respekt att vara "macho".

Jag syftade *inte* på mig utan alla andra killar.:D;) Jag är aldrig macho. Jag är mjuk, ödmjuk och snäll som siden: jag är Don Juan!;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Fast det stämmer lite det Mc(don juan(EnKronan...om att män mindre vill gå i terapi. Tror jag?

Ålder vet jag iaf har med saken att göra, ingen ....20 åring vill ju gå i terapi lixom.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.