Permalänk

Behöver akut hjälp och råd!!

Skall köpa en bärbar dator och har kikat på en massa intressanta sådana, men när man inte är speciellt insatt i vad man bör tänka på vid köp så är det en enda djungel.
Nu är jag inte villig att lägga ned för mycket i kostnad, då det är till min son på 8år. Men datorn skall användas till spel, filmer etc.
Så tanken var att hålla mig kring 4500kr, inte över det.

Vad har ni för snabba tips och råd? Superb om ni även kan länka till några datorer som jag bör kika mer på
Vill gärna ha svar från er så snabbt det bara går, då jag skall beställa datorn inom 2 timmar.

OBS!! De jag kikat på är följande:

Asus X8AIJ-VX310V

Komplett.se - HP Compaq Presario CQ62-a11 15.6" HD LED

ONOFF

Är någon av de ovanstående något att ha till det vi skall använda datorn till? (främst film och spel)

Länkar
Permalänk
Keeper of Traditions

Ingen av dem klarar väl mer än det allra simplaste spel, eller lite äldre spel. Film ska dem väl klara av allihop.

Ta en titt på Acers eMachines, så mycket mer budget går inte att finna. Ganska bra hårdvara till ett relativt lågt pris, brukar dem ha.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köp ALDRIG från Siba eller ONOFF, det är helt löjligt vilka dåliga datorer man får för pengarna. Köp istället från Komplett eller Inet, rekommenderar Inet för deras billiga priser, utbud och snabba leveranser som även är gratis för Sweclockers medlemmar. Angående datorn så måste du förstå att för 4500 kr så får du inte mycket till dator att spela på när det handlar om bärbara datorer.

https://www.inet.se/artikel/1968926/hp-compaq-625

Toshiba Satellite C650-12J - Elgiganten

Där har du två datorer jag lyckades skrapa fram. Kom ihåg att din son endast kommer kunna spela enklare spel och surfa... Lycka till med köpet!

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

HP625 sin Alfis lankade till ovan ar det som du ska ta! Helt ok processor och battre an intels grafik.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Nu är den beställd!

Hittade ytterligare en dator med bra Ram minne samt Hårddisk
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=609535

Permalänk

Den sista är faktiskt helt okej för det priset. Ska inte vara några problem med varken spel eller filmer. Tycker att du ska slå till på den!

Permalänk
Skrivet av Jurkedurke:

Den sista är faktiskt helt okej för det priset. Ska inte vara några problem med varken spel eller filmer. Tycker att du ska slå till på den!

Ja det känns som ett bra köp efter allt velande i dator-djungeln
Fick bra tips av er på de andra datorerna, men så slutligen fick jag lite tips av en duktig säljare på Komplett.se, som helt sonika övertygade mig om att valet av HP datorn var mycket bra
Återstår att se om den håller mina förväntningar.