Razer bygger tangentbord för MMO-spelare

Permalänk
Melding Plague

Razer bygger tangentbord för MMO-spelare

Massiva onlinerollspel ställer särskilda krav på tangentbordet, åtminstone om man får tro tillbehörstillverkaren Razer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klockrent för oss som binder allt till tangentbordet, ju. Kanske man slipper kombinationer såsom alt + 6.

Permalänk

verkar vara än grym lösning på bindade

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Hedersmedlem

Haha och längst till höger finns en grön knapp som lyser om man får spela och en röd om tangentbordet tycker man spelat för mkt
Undrar när Razer ska göra ett oförstörbart tangentbord för folk som får vredes utbrott?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen inte sådana här tangentbord :S...

Den största anledningen är ju pga. att när detta väl går sönder så kan det bli extremt svårt att hitta en ersättare! Har råkat ut för detta en gång tidigare, när jag lirade WoW, och jag kan ju säga att det vara katastrof när man lärt sig lira på ett tangentbord med binds som inte alls sitter på "rätt ställe" och tvingas gå över till ett vanligt...

Nej, jag tror jag inte det blir något mer special-tangentbord för min del faktiskt.

Permalänk
Medlem

Absolut ett av de sexigaste tangentborden jag har sett... Verkar grymt jävla skönt också. Lite synd att man inte spelar Wow aktivt längre, eller att man inte spelar stationärt

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Nähä jag är helt insnöad på mekaniska tangentbord. Vi vill ha Razer BlackWidow NU!

Permalänk
Medlem

Jag e mer för klassiska tangentbord.
Spelar med Logitech UltraX svart, har kört med UltraX tgb i omkring 5år..
Köper minst 1-2/år.
Billigt och bra..

Permalänk
Inaktiv

Överpris som vanligt. Inte för att jag skulle ta i WoW med tång.

Permalänk
Avstängd

det som jag ska köpa är Black widdow.
mekaniska tangenter! mums porr, /fap /cheer :D......

Stealthbomb , du vet va som gäller !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Dock så är det Blue Cherry switchar på BlackWidow, knastrandet från tangenterna blir olidligt i mitt tycke efter ett tag. Jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt Steelseries 7G hittils (Black Cherry på detta, brun är ju det ultimata, men dessa duger fint). Once you go mechanical keyboard you never go back!

Jag skulle då aldrig betala 1000 kr eller mer för ett vanligt membran tangentbord! Snygg lösning med bindandet annars...

Permalänk
Medlem

Jag är så nöjd med mitt Model M så
Fast en windowstangent och de där extra shift-tangenterna hade ju vart smidigt :/

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Jag är så nöjd med mitt Model M så
Fast en windowstangent och de där extra shift-tangenterna hade ju vart smidigt :/

kör själv med model M vill känna på enn widow innan ja köper, sku va fint med lysta tangenter dock

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Tumknappar *brrr*

sämsta uppfinningen sen oskivat bröd?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Den här och en Naga! Då skulle man kunna lira WoW och ordbehandla i Word samtidigt och ändå inte få slut på macron!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Usch, tycker inte om såna där höga knappar, vill ha "laptop" knappar som på mitt Logitech Ultra-X!
Dock skulle jag aldrig betala såna där summor för ett t-bord!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Tumknappar *brrr*

sämsta uppfinningen sen oskivat bröd?

Tumknapparna sitter ju jättebra? Med tummen når man ju knappt över mellanslagstangenten om man inte böjer handne konstigt. Så läget är ju jättebra.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

De här tangentbordet vore ju optimalt till SC2 också, vill ha!
Lite för dyrt dock..

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut imo
Synd bara att det ska kosta så satans mycket, 1000kr är på tok för mycket pengar när man kan få ett IBM standard för 50kr.

Skrivet av MulleEng:

Haha och längst till höger finns en grön knapp som lyser om man får spela och en röd om tangentbordet tycker man spelat för mkt
Undrar när Razer ska göra ett oförstörbart tangentbord för folk som får vredes utbrott?

SteelSeries 6Gv2
På Blizzcon så stog designen/skaparen och slog med det i deras bord som var gjort av sten utan att det gick sönder. Filmen nere på sidan så slår dom lite på det ;P

Permalänk

ogillar VERKLIGEN att macroknapparna till vänster är så sjukt långt bort från WASD, sitter på ett G15 och skulle ALDRIG kunna använda dom knapparna för spells, vad är så jäkla fel med att ha dom lika nära som de normala knapparna är med varandra? knappast att du kommer missklicka shift/tab/caps eftersom att dom är så stora, VARFÖR SKA DOM VARA SÅ LÅNGT BORTA? försök själv att trycka så långt bort med lillfingret, det är helt omöjligt när man sitter och slåss om snabbt. kommer som mest användas till mount/mat etcetc...

snälla nån razer, kan inte dom göra nånting rätt som alla andra gör sååå fel?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SteelSeries 6Gv2
På Blizzcon så stog designen/skaparen och slog med det i deras bord som var gjort av sten utan att det gick sönder. Filmen nere på sidan så slår dom lite på det ;P

Men...
Varför flytta på windowstangenten? Jag tror aldrig att jag under alla år jag spelat lyckats tycka att den är ivägen. Och jag kan inte minnas att jag "tryckt fel" heller.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jahapp det var ju jävligt skitfult ^^ Dom som alltid brukar göra fina saker, det här ger ju Microsoft/Razer Reclusa-vibbar.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Men...
Varför flytta på windowstangenten? Jag tror aldrig att jag under alla år jag spelat lyckats tycka att den är ivägen. Och jag kan inte minnas att jag "tryckt fel" heller.

Jag håller med. Jag vill ha windows tangenten där den sitter från början eftersom det händer att jag använder den.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Möjligt dock att FN-knappen går att binda om till en windowstangent. Dock undrar jag om jag någonsin brukar/brukat använda höger win.
Men det är iaf bättre lösning än vad det är på mitt MS X4:a. Där är höger Win borta, så det flyttar Alt Gr ett steg åt höger. Är knappast så att man behöver så pass stor space-tangent som man har nu. Och det stör rätt mycket när man behöver använda Alt Gr då den sitter fel. Blir ofta att man trycker in space istället för Alt Gr då man ska göra en \.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

"Tangentbordet är bakgrundsbelyst och kan skifta i 16 miljoner färger."

Va?

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Blir ofta att man trycker in space istället för Alt Gr då man ska göra en \.

byt till linux:)
då slipper du \...

ont: är det inte lite dyrt...?

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

ogillar VERKLIGEN att macroknapparna till vänster är så sjukt långt bort från WASD, sitter på ett G15 och skulle ALDRIG kunna använda dom knapparna för spells, vad är så jäkla fel med att ha dom lika nära som de normala knapparna är med varandra? knappast att du kommer missklicka shift/tab/caps eftersom att dom är så stora, VARFÖR SKA DOM VARA SÅ LÅNGT BORTA? försök själv att trycka så långt bort med lillfingret, det är helt omöjligt när man sitter och slåss om snabbt. kommer som mest användas till mount/mat etcetc...

snälla nån razer, kan inte dom göra nånting rätt som alla andra gör sååå fel?

mm håller med, samma sak när det gäller F tangenterna, vem kom på denna layout, vidrigt att ha en 1 cm typ mellan siffrorna och f1 tangenterna, VARFÖR?? Gamla mac tangentbordeet hade F tangenterna DIREKT ovanför och det ägde, synd att det tappade känsla och vart extremt svampigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

ogillar VERKLIGEN att macroknapparna till vänster är så sjukt långt bort från WASD, sitter på ett G15 och skulle ALDRIG kunna använda dom knapparna för spells, vad är så jäkla fel med att ha dom lika nära som de normala knapparna är med varandra? knappast att du kommer missklicka shift/tab/caps eftersom att dom är så stora, VARFÖR SKA DOM VARA SÅ LÅNGT BORTA? försök själv att trycka så långt bort med lillfingret, det är helt omöjligt när man sitter och slåss om snabbt. kommer som mest användas till mount/mat etcetc...

snälla nån razer, kan inte dom göra nånting rätt som alla andra gör sååå fel?

Kanske så att alla har olika händer. För mig sitter dom perfekt. Enligt bilden bör jag utan problem kunna nå T7 och T5-tangeterna och ändå bibehålla de övriga fingrarna på wasd.
Det samma gäller de knapparna till vänster, går att nå med lillfingret. Åtminstone två av dem. Men kan hålla med om att det är lite dum placering, bättre än inga knappar alls ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Ser riktigt bra ut imo
SteelSeries 6Gv2
På Blizzcon så stog designen/skaparen och slog med det i deras bord som var gjort av sten utan att det gick sönder. Filmen nere på sidan så slår dom lite på det ;P

Ja, lite slog de på det, inte så värst mkt, jag menar ett som man kan slänga i väggen m.m. och banka riktigt hårt i bordet. Dessutom så var det gjort att stål och inte sten, sten är faktiskt ganska poröst.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hmm för dom som spelar TFGH istället för WASD så hamnar man i knipa. Fast old-school CS eller Quake är väl knappast prioriterat på ett MMO-tangentbord

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB