Nya Macbook Air på operationsbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok jag TRYCKER inte NER touchpaden utan jag låter fingertoppen lätt nudda när jag ska utföra X aktivitet.:) Sparar både fingret och plattan!^^

Själv tycker jag "tap to click" är det värsta som finns, blir mycket mer produktiv när jag trycker ned plattan, har svårt för att dra saker med tap to click o så :p.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

...och jag tycker det är bevis nog för mina argument.:) De jag skrev ovan är ju inte de enda jag har framfört så att säga.:) Man kan inte täcka in allt: finns säkert några "flaws" men till 99% är Mac:en så fulländad den kan vara.:) Jag har aldrig sagt att en Mac inte har några fel, precis som jag.:) Sen att dessa uppstår ytterst sällan är ju en sak du bör ta med i beräkningen.:) *riktar mina ord till MarcusW:)*

Det är inte på något sätt bevis för att alla icke-apple-datorer alltid har hårdvaruproblem. Att vissa skriver riktiga argument för apple bevisar inte ditt skitsnack, bara för att ni står på samma sida. :S

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Själv tycker jag "tap to click" är det värsta som finns, blir mycket mer produktiv när jag trycker ned plattan, har svårt för att dra saker med tap to click o så :p.

I och med att plattan är så stor så tycker jag det är lätt med tap to click och tycker det går smidigt och är bekvämt, men hade nog inte klarat av det om plattan varit en win-platta á la modell obefintlig...:P

Skrivet av MarcusW:

Det är inte på något sätt bevis för att alla icke-apple-datorer alltid har hårdvaruproblem. Att vissa skriver riktiga argument för apple bevisar inte ditt skitsnack, bara för att ni står på samma sida. :S

*viftar bort dig*:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MacEnkronan:

*viftar bort dig*:D

Haha, dina argument är ju som luft. Du gör ju bara bort dig.

Det är inte hårdvaran invändigt som gör en Apple bra, det är design och OSX. Gillar man OSX så gillar man Apple, designen är mest en bonus, för har man inte nytta av OSX så har man ingen nytta av produkten alls, oavsett hur snygg och robust den är (Om man inte kör in linux i den).

Jag har också testat på Apple produkter ett tag, blev riktigt sugen men insåg att det inte var något för mig, bara för det går jag inte runt och säger att Apple är skit och vanliga PCs äger, man använder oftast datorerna till helt olika saker, hårdvaran är fortfarande från Intel/amd/nvidia i vanliga PCs så som Apple datorer..

Så vart vill du komma med det hela?

Permalänk
Medlem

Daim och Cornetto har olika målgrupper. Mac har en målgrupp, PC har en målgrupp. PLZ INTERNETS GET OVERS IT!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Haha, dina argument är ju som luft. Du gör ju bara bort dig.

Det är inte hårdvaran invändigt som gör en Apple bra, det är design och OSX. Gillar man OSX så gillar man Apple, designen är mest en bonus, för har man inte nytta av OSX så har man ingen nytta av produkten alls, oavsett hur snygg och robust den är (Om man inte kör in linux i den).

Jag har också testat på Apple produkter ett tag, blev riktigt sugen men insåg att det inte var något för mig, bara för det går jag inte runt och säger att Apple är skit och vanliga PCs äger, man använder oftast datorerna till helt olika saker, hårdvaran är fortfarande från Intel/amd/nvidia i vanliga PCs så som Apple datorer..

Så vart vill du komma med det hela?

Nej alltså jag bara tycker det är tröstlöst och diskutera med en person som förespråkar, virus, ominstallationer av OS 3:e partsprogram (se till hela användningen nu tack:)) för att OS:et ska funka snabbt och smidigt. Därför skrev jag så.

Du ska få ett generalexempel på vad jag menar:

1. Ominstallerade OS för 45435342 gången
2. När jag uppdaterade från Win update så la sig "uppdateringssträngen på min största HDD
3. Var ett helvete att få bort men fick bort strängen efter ett tag
4. Frågade om det här på Swec. och fick svaret att: "det är som det är.:P Strängen lägger sig på den största HDD:n den hittar
5. Med följd av att varje gång du vill (vill och vill är fan tvungen till det:P) ominstallera OS så måste du dra ut samtliga HDD:ar du har i datorn förutom OS HDD:n
6. Stackars vanliga användare som råkar ut för detta
7. Då är det bättre med en Mac: du slänger in skivan 20 min senare är det klart.^^

Jag förespråkar att datoranvändandet ska vara som punkt 7 den enda punkten!:D (Där 1-6 helt enkelt inte finns;)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nej alltså jag bara tycker det är tröstlöst och diskutera med en person som förespråkar, virus, ominstallationer av OS 3:e partsprogram (se till hela användningen nu tack:)) för att OS:et ska funka snabbt och smidigt. Därför skrev jag så.

När har jag förespråkat det?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarcusW:

När har jag förespråkat det?

Well...genom att förespråka MS och win så förespråkar du ju indirekt av mig nämnda problem ovan. Det är lite som att köpa X produkt från ett företag som har barnarbete (i detta fall problem med virus etc.) och på så vis så gör du inget för att avvärja nämnda problem (de kan istället i värsta fall bli större när du rekommenderar win till andra i din community).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av MacEnkronan:

Nej alltså jag bara tycker det är tröstlöst och diskutera med en person som förespråkar, virus, ominstallationer av OS 3:e partsprogram (se till hela användningen nu tack:)) för att OS:et ska funka snabbt och smidigt. Därför skrev jag så.

Du ska få ett generalexempel på vad jag menar:

1. Ominstallerade OS för 45435342 gången
2. När jag uppdaterade från Win update så la sig "uppdateringssträngen på min största HDD
3. Var ett helvete att få bort men fick bort strängen efter ett tag
4. Frågade om det här på Swec. och fick svaret att: "det är som det är.:P Strängen lägger sig på den största HDD:n den hittar
5. Med följd av att varje gång du vill (vill och vill är fan tvungen till det:P) ominstallera OS så måste du dra ut samtliga HDD:ar du har i datorn förutom OS HDD:n
6. Stackars vanliga användare som råkar ut för detta
7. Då är det bättre med en Mac: du slänger in skivan 20 min senare är det klart.^^

Jag förespråkar att datoranvändandet ska vara som punkt 7 den enda punkten!:D (Där 1-6 helt enkelt inte finns;)).

Det där bevisar ju bara din inkompetens när det gäller datorer.. Och för sådant folk är OSX mycket bättre, absolut, om man inte ska spela spel eller kolla på flash dvs.

Och man behöver inte installera om Windows "3278952 gånger" det räcker med en gång, speciellt nu då man sitter med Win 7, och jag tvivlar att vanliga användare börjar formatera datorn, när den blir gammal byts den oftast ut istället, samma gäller för mac datorer.

Men som sagt, jag är helt neutral då det gäller denna fråga då jag gillar båda sidorna för olika egenskaper, men att du ska sitta och smutskasta MS bara för att du är inkompetent är ju att gå ett steg för långt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Det där bevisar ju bara din inkompetens när det gäller datorer.. Och för sådant folk är OSX mycket bättre, absolut, om man inte ska spela spel eller kolla på flash dvs.

Och man behöver inte installera om Windows "3278952 gånger" det räcker med en gång, speciellt nu då man sitter med Win 7, och jag tvivlar att vanliga användare börjar formatera datorn, när den blir gammal byts den oftast ut istället, samma gäller för mac datorer.

Men som sagt, jag är helt neutral då det gäller denna fråga då jag gillar båda sidorna för olika egenskaper, men att du ska sitta och smutskasta MS bara för att du är inkompetent är ju att gå ett steg för långt..

Kort och gott: jag tycker inte att man ska behöva genomlida nämnda punkter inkompetens eller inte - datoranvändandet ska vara enkelt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Well...genom att förespråka MS och win så förespråkar du ju indirekt av mig nämnda problem ovan. Det är lite som att köpa X produkt från ett företag som har barnarbete (i detta fall problem med virus etc.) och på så vis så gör du inget för att avvärja nämnda problem (de kan istället i värsta fall bli större när du rekommenderar win till andra i din community).

Ok, kan inte påstå att jag minns att jag har förespråkat Windows. Använder det inte själv.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av MacEnkronan:

Kort och gott: jag tycker inte att man ska behöva genomlida nämnda punkter inkompetens eller inte - datoranvändandet ska vara enkelt.:)

Intressant nog har jag sett lika mycket både hårdvaru och mjukvaruproblem hos mina vänner som kör olika lösningar från Mac som jag och andra som kör Windows och/eller Linux.
I grund och botten är det samma skit med lite olika GUI. Välj det GUI som du tycker är snyggast och var nöjd sen. Själv prioriterar jag kompatibilitet med den mjukvara jag använder före att det är lätt att koppla in en iPod. Alltså blev det Windows före både OSX och Linux för jag orkar inte med dualboot och olika emulatorlösningar.

Edit: För att sammanfatta. Alla datorer krånglar, det är en feature.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Jaha? fast deras billigaste dator är dyrare än de pcs som har bättre prestanda...

Jag var ju ironisk. Folk tror att mac har revolutionerande hårdvara som är bättre än alla PCs. När man förklarar att det är samma skit i, förutom att man får betala mer för sämre skit hos apple så förstår dem inte. De tror att apple utvecklat hårdvaran själva typ^^

Minns bara i skolan när vi höll på med video-rendering. Vi hade en datorsal fylld med datorer med intel core 2 dues. Men en elev envisades vid att sitta vid sin mac book pro, eftersom den var snabbare för att den var en mac;) Hela klassen höll med honom..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kort och gott: jag tycker inte att man ska behöva genomlida nämnda punkter inkompetens eller inte - datoranvändandet ska vara enkelt.:)

Riktigt så illa är det inte. Man behöver inte formatera om windows hela tiden och det hänger sig inte ofta, min brors mac book pro hänger sig oftare än mina windowsdatorer gjort. Dock brukar mac låsa sig, stå och tänka ett tag och sedan lösa problemet, medans de få gångerna en PC hänger sig så är det bara omstart som gäller.

Nu är ju windows även snabbare än mac, med samma hårdvara.

Dock är detta ett typiskt windows scenario:
Du ska starta ett program. Antingen händer det absolut ingenting, eller i bästa fall så kommer det upp en ruta "det gick inte att starta", utan att förklara varför.
Samma hos mac - programmet startar bara, om inte så får man förklarat varför.

Men i övrigt krånglar mac och pc lika mycket vad jag erfarit. Samma gäller iphone och andra mobiler. Vet när min tjej skulle ansluta till ett trådlöst nätverk med sin iphone. Hon fick bara upp ett medelande som sa "kunde inte ansluta", ingen förklaring alls. JAg testade med min htc touch diamon - den anslöt direkt.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

edit,, såg att tråden blev rensad, rensar mitt svar,

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Skrivet av Sahlstrom:

Som sagt: kom in i matchen

Du fjällvandrar i en vecka och försöker ändå minimera vikten. Du skaffar dig en Spork i titan och kör med lättviktstält. Allt för att spara några kilon.

På precis samma sätt gör du med din laptop. Kan du spara ett par kilo att släpa till och från jobb * 240 dagar/år så ger det en hel del. Det är bara att inse.

Jag är inne i matchen men du borde hamna i utvisningsbåset.

För det första: Jag har bara aluminiumram på min ryggsäck och fram tills nyligen använde jag ett gammalt tygtält...

För det andra: När man bär omkring något som vägen 25 kg är varje sparat kilo ganska skönt, men när man bär en laptop i väskan 500 meter till och från bussen/pendeltågen känns de där 500-850 gramen man sparar inte allt för viktiga. Vem orkar inte bära, säg, ett kilo en kilometer om dagen? De som svara ja på den frågan borde besöka ett gym eller åtminstone sluta ta hissen om dagarna.

Att bära en dator på tre kilo känns ju knappt, särkilt om man skaffar en laptopryggsäck. Men jag antar att det inte är för fult och töntigt för en macägare (så länge det inte är en viss typ av frukt på den så klart...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det där bevisar ju bara din inkompetens när det gäller datorer..

Skrivet av MarcusW:

Ok, kan inte påstå att jag minns att jag har förespråkat Windows. Använder det inte själv.

Grabbar, sluta mata trollet. MacEnkronan har i sin egenskap av fanboi mentala skygglappar stora som badlakan.

Nya MB Air är dock den första bärbara från Apple som tilltalar mig. Blir det en sådan så blir det tillsammans med LightRoom, Aperture lyckades ju krascha hela datorn.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net