Colorful Radeon HD 6850 med kylare från Zalman och 4xCF

Permalänk
Melding Plague

Colorful Radeon HD 6850 med kylare från Zalman och 4xCF

Kinesiska Colorful lanserar Radeon HD 6850 med förmonterad Zalman-kylare och stöd för upp till fyra grafikkort i Crossfire.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

6850. med dubbla pci-express strömförsörjningskontakter.

Känns lite väl.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nattmannen:

6850. med dubbla pci-express strömförsörjningskontakter.

Känns lite väl.

Ja, precis. Go oss passivt.

Permalänk

Överdrivet på ett sånt kort, men trevligt på sitt egna stt antar jag

Permalänk
Medlem

Så, nu slipper folk klaga på att det "bara" går att använda två kort.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Najs med den kylaren på, riktigt bra. Ligger priset bra till så är det ju inte fel

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Emmm. Skulle vilja veta vilket moderkort som får plats med 3 eller 4 av dessa kort...

har för mig att den kylaren tar upp ytterligare en slot. Alltså triple slot.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk

Fler kort med 3:rd part kylare plz! Finns inget kort som presterar så bra som Anarchy!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

Emmm. Skulle vilja veta vilket moderkort som får plats med 3 eller 4 av dessa kort...

har för mig att den kylaren tar upp ytterligare en slot. Alltså triple slot.

Jo, du har rätt. Lustigt att välja dubbla CF-portar till grafikkortet som i princip inte har användning för det.

Men jag antar att tre kort går att montera i ett HPTX-chassie (stöd för nio kortplatser). Men det är ju allt annat än vanligt.

Permalänk
Medlem

Varför kan det inte komma fler med vattenblock på i stället för bara en hög med luftkylare.
Något mer vattenkylda tack ^^.
Finns för få referencedesignkort för att kunna smälla på en själv ju.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

GE MIG REFERENSKYLARE!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hade varigt roligt om alla kort med tredjeparts kylare hade en pcb som följde referens design.. allt hade blivigt så mycket enklare då

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hade varigt roligt om alla kort med tredjeparts kylare hade en pcb som följde referens design.. allt hade blivigt så mycket enklare då

Helt klart så.
Förstår inte varför dom måste ändra pcb för att få dit en egen kylare.
Krongar ju bara till det för oss som inte vill ha den :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

Oo det lär finns overclock potential i detta kortet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Den där kylaren verkar ju inte så mycket tystare än stock, där försvann mitt intresse.

SPCR • View topic - Still no decent aftermarket cooler for the Radeon 5870?

Borde man inte kunna kyla 6850 passivt med lite vilja? 5770 finns ju i passiv version, men den har ett TDP på 108W. 6850 har ett TDP på 127W, det kanske är för mycket?

Jag vill ha en passivt kyld spelburk nuuu!

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Borde man inte kunna kyla 6850 passivt med lite vilja? 5770 finns ju i passiv version, men den har ett TDP på 108W. 6850 har ett TDP på 127W, det kanske är för mycket?

Jag vill ha en passivt kyld spelburk nuuu!

Med något i den här stilen borde det inte vara något problem: Arctic Cooling Accelero S1 rev2 VGA Cooler - Inet.se

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Med något i den här stilen borde det inte vara något problem: Arctic Cooling Accelero S1 rev2 VGA Cooler - Inet.se

Tror inte skillnaden mellan den och min Scythe Musashi är sådär jättestor. Kanske skulle prova vilka temperaturer jag får på mitt 5850 om jag stänger av fläktarna...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor