Razer bygger tangentbord för MMO-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köpråd:

"Tangentbordet är bakgrundsbelyst och kan skifta i 16 miljoner färger."

Va?

Elaborate! Vadå kan det bli rosa och ljusrosa och va? Asså har det en 16bits-TNpanel under knapparna?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bbx8:

Elaborate! Vadå kan det bli rosa och ljusrosa och va? Asså har det en 16bits-TNpanel under knapparna?

EDIT: fick tänka om lite... Det lär vara ett par dioder som har 4 ben vardera. en för varje färg och jord(?).
dioderna styrs sedan av samma chipp.
24bit --> 2^24=16miljoner värden, dvs 16milj färger. varje färg (röd,grön,gul) styrs av 8bitar vardera.
Det ger att varje färg kan anta 2^8 ljus styrkor.
dvs samma färgkodning som i vanliga bildprogram på datorn. 0-255 skala per färg (röd,grön,blå).

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

hmm... om jag skulle designa ett keyboard för mmo så skulle jag lägga en extra rad knappar ovanför 1-5 (dvs under F1-F4). Personligen skulle jag nog bara kunna använda 1-2 av tumknapparna utan att det skulle kännas konstigt. Man kan ju likna det vid musknappar/touchpad på en laptop, de funkar men de är sällan bekväma att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusB:

Jag gillar verkligen inte sådana här tangentbord :S...

Den största anledningen är ju pga. att när detta väl går sönder så kan det bli extremt svårt att hitta en ersättare! Har råkat ut för detta en gång tidigare, när jag lirade WoW, och jag kan ju säga att det vara katastrof när man lärt sig lira på ett tangentbord med binds som inte alls sitter på "rätt ställe" och tvingas gå över till ett vanligt...

Nej, jag tror jag inte det blir något mer special-tangentbord för min del faktiskt.

Tyvärr har detta hänt mig. Jag älskar knappuppsättningen men kvaliteten på tangentbordet är det sämsta jag någonsin ägt. En av tummknapparna gick sönder efter att jag tryckt på den ett par ggr, fjädern slutade fungera. Har bytt det men det tog inte många dagar innan space-knappen slutade fungera korrekt, nu måste man trycka "mitt på" annars kärvar den.

Någon som har haft liknande erfarenhet av tangentbordet?