Permalänk
Medlem

Köpråd

Hej!

Jag har på senaste bestämt mig för att investera i en bärbar dator, men eftersom marknaden är så stor så blir beslutet av dator lite för svårt för mig personligen, därför vänder jag mig till er som förhoppningsvis kan ge mig råd!

Jag började med att söka efter liknande trådar men då allas behöv är unika och såklart inte uppfyllde mina bestämde jag mig för att starta en ny tråd.

Vad ska jag då ha datorn till? Jo, eftersom att jag är student så ska den till största del användas till skolarbeten och övrigt skolrelaterat, den behöver inte vara särskilt kraftfull så jag har en riktigt bra stationär dator om jag vill spela något krävande eller liknande.

Det jag ser som viktigast i datorn är:

*Skärmen(12"-14"): Jag vill ha en högupplöst skärm med bra kvalit., inte en då jag behöver scrolla som en idiot när jag läser artiklar osv, vad jag ser så verkar 1366x768 vara original på dessa?

*Design: Helst inget plastskräp där tangenterna låter jättemkt, en stor del aluminium vore bra tycker jag.

*Hårddisk räcker med cirka 320gb som verkar vara rätt vanligt, man bör inte satsa på högre än 5,4k RPM? Har sett några med 7,2k men med tanke på mitt användningsområde känns det onödigt.

Hmm, det var väl inte så mkt mer jag tänkte skriva, priset kanske kan vara bra: Mellan 5 000 och 8 000 vore rimligt tycker jag.

När jag surfade runt lite själv hittade jag:

Acer Aspire TimelineX 4820T - Inet.se

Denna passar nog bäst just nu tycker jag, men läste någon recension på en annan sida att några hade fått hårdvaruproblem, men det kanske var en slump...

Hoppas och ser fram emot några råd!