Samsung Galaxy S får Android 2.2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av minibite3:

Någon som har mer detaljer kring vad uppdateringen innebär förutom infon i nyheten?

Android (operating system) - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Galaxy S | Swedroid

Här kan ni läsa hemskt mycket om FroYo till Galaxy S, och vad folk tycker om den.

Visa signatur

Dator.

Permalänk

Tack! Tror starkt på bluetooth-tekniken, finns mycket potential där.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Skrivet av Michaelo:

Det här är en billig iphonekopia: YouTube - Airphone 4 Review (Fake iPhone 4)

Kass är den visst också Faktiskt värd att kolla igenom hela trots längden, riktigt rolig

Ashens <3

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Någon som kan hjälpa hur man lastar in den?

Om du inte fått något svar på det ännu:

Gå in på Samsung.se, sök upp din mobil(i9000) och välj länken där det står software i slutet, eller bara tryck på bilden på mobilen, sen väljer du support & nedladdningar, sedan mjukvara, och tryck på den blåaktiga exe ikonen för att ladda ner Samsung Kies.

Efter att du laddat ner och installerat det, anslut mobilen och tryck på uppgradera mobilens mjukvara knappen

Jag tror viss data på mobilen kan försvinna under uppgraderingen, så ta en backup på det du vill ha kvar, om det inte redan ligger på SIM/SD-kortet

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade min lur precis via Kies, till vad jag trodde var 2.2, men det verkar det inte vara??
Det står Programversion: 2.1-update1 och ECLAIR.XWJM2

Luren är från Tre(3) men ska enligt folk på Swedroid inte vara låst eller brandad.
Jag har inte ens fått Swype på Svenska...

Varför hittar inte Kies nya 2.2? Senaste Kies(från 15:e Okt) är installerad.

Permalänk
Medlem

Innebär uppdateringen att det är en total reflash (all data går förlorad) eller en uppdateringen av OS (program osv är kvar men viss användardata kan gå förlorad) ?
Jag har inget SD kort i telefonen utan installerat allt på minnet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Om inget skiter sig så finns all användardata kvar. Det som hände för mig och för många andra var att Android Market var borta efter uppgraderingen och för att få tillbaka Market var jag tvungen att göra en factory reset och då försvinner användata och allt.
Hvudsakliga strulet för mig var att få KIES att funka. Tog fyra timmar med avinstallation och om installation och fippblande med drivisar.
DEt sista strulet var att Appbrain identifierade telonen med en ny profil efter oppgraderingen så jag fick manuellt kopiera alla apps på från gamla till nya profilen. (och passade på att remsa lite så helt bortkastat var det inte)

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Jag uppdaterade min lur precis via Kies, till vad jag trodde var 2.2, men det verkar det inte vara??
Det står Programversion: 2.1-update1 och ECLAIR.XWJM2

Luren är från Tre(3) men ska enligt folk på Swedroid inte vara låst eller brandad.
Jag har inte ens fått Swype på Svenska...

Varför hittar inte Kies nya 2.2? Senaste Kies(från 15:e Okt) är installerad.

Har precis samma problem som dig - laddade ner nya Kies och får meddelandet att det inte går att uppdatera modellen.

HJÄLP någon?

Uppdatering: Kandetta vara skälet?
Froyo tillbaka dragen pga bugg?? | Swedroid

Uppdatering:
Permalänk
Medlem

jupp server-problem eller bug

....läst på flera ställen nu om server-problem på samsung (ganska långvariga då jag kollade 1a gången vid 15.30 idag...) så eventuellt är det bara det som gör att uppdateringen inte är där, eller så är det en bug som åtgärdats... eller kanske både och...

Visa signatur

...weird research engineer...

Permalänk

Det är att rekommendera att göra en fabriksåterställning av luren när man kört in 2.2, innan jag gjorde det så laggade 2.2 lite. Men efter factory reset så flyter det på helt underbart.

Apps osv är bara att köra via AppBrain Android Market - find the best Android Apps and Games tex. sen bara att om installera alla apps via appbrain appen. Launcherpro inställningar som custom ikoner etc. är bara att köra backup på och flytta över till datorn sen flytta tillbaks efter reset.

För oss som har tysk lurar så måste man gå in i win-registret och ändra produktkod kies tror att man har en nordisk lur, det är inte så komplicerat som det låter. Kolla swedroid forumet för steg för steg guide. Och se till att ha senaste kies! Dom släppte en ny ver. i samband med 2.2.

Permalänk
Medlem

Menar du att uppdateringen finns tillgänglig nu igen? Det gjorde den inte igår eftermiddag... När gjorde du din uppdatering?

Visa signatur

...weird research engineer...

Permalänk
Skrivet av bunte44:

Menar du att uppdateringen finns tillgänglig nu igen? Det gjorde den inte igår eftermiddag... När gjorde du din uppdatering?

Jag uppdaterade samma dag som den släpptes, har du en skandinavisk telefon? Om inte så måste man in i registret och ända lite så kies tror att luren är skandinavisk. Jag hittade inget via kies innan jag gjorde det då min ej är skandinavisk.

Kolla här för guide:

Froyo 2.2 till SGS är LIVE! | Swedroid

Permalänk
Medlem

Har helt ny svensk lur (köpte en eftersom jag haft problem med min G1 dev phone1 efter att ha uppdaterar och kört Froyo ett bra tag på den med hjälp av CyanogenMod6)... men uppenbart via din tråd också att de tagit bort uppdateringen... tänker inte roota och fixa med denna telefonen också då jag vill ha en relativt stabil telefonlinje också
Trevligt med Swype också
Tack.

Visa signatur

...weird research engineer...

Permalänk
Skrivet av bunte44:

Har helt ny svensk lur (köpte en eftersom jag haft problem med min G1 dev phone1 efter att ha uppdaterar och kört Froyo ett bra tag på den med hjälp av CyanogenMod6)... men uppenbart via din tråd också att de tagit bort uppdateringen... tänker inte roota och fixa med denna telefonen också då jag vill ha en relativt stabil telefonlinje också
Trevligt med Swype också
Tack.

Hmm, undrar varför dom plockat bort den då. Jag har inte upplevt några buggar so far. Har rootat och kört in en lagfix. Alltså bara flashat in en ny kernel och kör superuser, inget custom rom eller så. Än iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Om du inte fått något svar på det ännu:

Gå in på Samsung.se, sök upp din mobil(i9000) och välj länken där det står software i slutet, eller bara tryck på bilden på mobilen, sen väljer du support & nedladdningar, sedan mjukvara, och tryck på den blåaktiga exe ikonen för att ladda ner Samsung Kies.

Efter att du laddat ner och installerat det, anslut mobilen och tryck på uppgradera mobilens mjukvara knappen

Jag tror viss data på mobilen kan försvinna under uppgraderingen, så ta en backup på det du vill ha kvar, om det inte redan ligger på SIM/SD-kortet

Problemet var att inte funka på min dator (win7) men testade kies på fars ena laptop (vista) vilket funka PRIMA Vart inte av med något men är en av de som inte fick upp market igen.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Problemet var att inte funka på min dator (win7) men testade kies på fars ena laptop (vista) vilket funka PRIMA Vart inte av med något men är en av de som inte fick upp market igen.

Fabriksåterställ luren så kommer market tillbaks igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Fabriksåterställ luren så kommer market tillbaks igen

Vet, har bara varit för lat

Tråkigt nog vart inte min nå snabbare, kanske kan det vara för att jag inte har återställt den eller att jag fortfarande har använt nästan allt utrymme på det interna minnet

EDIT: Ska fan återställa den då om det ska boosta, eller kan det vara så att den blir snabbare bara för att minnet är tomt?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Vet, har bara varit för lat

Tråkigt nog vart inte min nå snabbare, kanske kan det vara för att jag inte har återställt den eller att jag fortfarande har använt nästan allt utrymme på det interna minnet

EDIT: Ska fan återställa den då om det ska boosta, eller kan det vara så att den blir snabbare bara för att minnet är tomt?

Nä, innan jag hade resetat min så laggade den satan, mer än innan 2.2. Efter reset så vart den som den ska igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nä, innan jag hade resetat min så laggade den satan, mer än innan 2.2. Efter reset så vart den som den ska igen.

Återställde igår, än så länge har den fungerat bättre. Har inte varmkört den riktigt än då jag inte har tillgång till internet ATM. Hoppas det håller sig, för då kanske det är en... riktig supermobil

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

(omg..) Det är ju så att det är svårt att göra en mobil som ska vara stilren med mästadels touch, utan att de ser likadana ut..

Ärligt talat tycker jag att man kopierat designen lite för mycket.
Man skulle kunna göra den ännu mer stilren, enligt mig har htc bättre design . Men det är inte designen jag köpte Utan jag såg en fet hårdvara och ett Os med stor framtida framgång.