Corsair släpper headset för gamers

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vilka som egentligen gör headsetet, vad det är för USB-ljudkort och om lurarna ansluts exklusivt via USB eller via 3.5mm till det medföljande ljudkortet. Det enda 'bra' gamingheadsetet jag känner till är det som QPAD köpt från Beyerdynamic, men det bygger ju på en riktigt fin Beyerdynamiclur också.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Det är juh usb man vill ha, men jag anväder mest mitt headset till o snacka i vent så...
Är det stor skillnad på ljudkvaliten? om man jämför med ett ljudkort inbyggt i moderkortet?

Men som folk har sagt, ser inte så snygga ut.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Alltså om du vill ha maximal ljudkvalitet så kopplar du in dem med 3.5mm i ett riktigt ljudkort, skulle inte vilja påstå att inbyggt ljudkort i moderkortet är så bra heller.

Men USB är ju bara ledsamt. De kan väl försöka göra alternativ? T.ex. att man kan byta kabel mellan 3.5mm och USB eller nåt.

Visa signatur

|| ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 32GB 6000MT/s CL30 RAM | AMD Ryzen 7 7800x3D | Nvidia RTX 4090 | 1TB + 2TB NVMe SSD ||
|| Gigabyte Aorus FO48U 48" 120HZ OLED & LG 27GL850 27" 144HZ IPS ||

Permalänk
Medlem

Hmmm nja... inget som till talar mig direkt.
Håller nog fast vid mitt Plantronics 777 headset.

Dom har en kanon bra lösning när det gäller USB eller 3.5mm.....
Bara att skita i deras usb-ljudkort och ansluta direkt till sitt vanliga ljudkort.

Samt att man kan gömma micken när man inte använder den.
Bara att fälla upp den så gömmer den sig i bygeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Frågan är ju vilka som egentligen gör headsetet, vad det är för USB-ljudkort och om lurarna ansluts exklusivt via USB eller via 3.5mm till det medföljande ljudkortet. Det enda 'bra' gamingheadsetet jag känner till är det som QPAD köpt från Beyerdynamic, men det bygger ju på en riktigt fin Beyerdynamiclur också.

Håller med, älskar mina QPAD QH-1339, helt klart det bästa headsetet!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Vad ger det för konkreta nackdelar att ha USB?

Då kan inte jag använda det med ljudkortet eller förstärkare.

Lite trist då lurarna ser grymma ut.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Påminner mig om min Plantronics gamecom 367 som för övrigt kostar hälften så mycket och är riktigt riktigt fin

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Påminner mig om min Plantronics gamecom 367 som för övrigt kostar hälften så mycket och är riktigt riktigt fin

Jag köpte ett par Plantronics gamecom 367 men lämnade till baka efter en halv dag. De satt inget skönt, klämd för hårt på huvudet.
Nu kör jag med ett par vanliga Koss SB 49. Inte det bäst men bra nog.
Men var tvungen att slänga ut mitt X-FI kort när jag upp gradera till CrossFire och saknar verkligen surround ljudet i lurarna när man spelar BF så det är nog dax att uppdrager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boldtaar:

Jag köpte ett par Plantronics gamecom 367 men lämnade till baka efter en halv dag. De satt inget skönt, klämd för hårt på huvudet.
Nu kör jag med ett par vanliga Koss SB 49. Inte det bäst men bra nog.
Men var tvungen att slänga ut mitt X-FI kort när jag upp gradera till CrossFire och saknar verkligen surround ljudet i lurarna när man spelar BF så det är nog dax att uppdrager.

Man måste ha lite tålamod ;D Sen kanske du inte ha dem tillräckligt förstorade? Då kan dem trycka rätt hårt :/

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd

Som vanligt blir dessa headset aldrig ens "hyffsade". Ett par billiga sennheiser/akg/sony lurar och en zalman clip-on mic för en hundring slår allt detta rappel.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem

Ser ut som vanlig "gaming"-skit.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynips:

Ser ut som vanlig "gaming"-skit.

ööööööööh?? är detta bara något "gaming"-skit? seriöst? HS1 är bland de bästa headset som går att köpa idag å du kallar de "gaming"-skit?

Permalänk
Skrivet av Cynips:

Ser ut som vanlig "gaming"-skit.

Tråkigt att du säger det då jag är väldigt nöjd med mina.