Permalänk
Medlem

Stendöd...

Jaha ja... och där trodde jag att mitt nya bygga skulle boota...
Ingenting händer när jag trycker på power-on knappen. Inget livstecken alls.
Det enda som syns är den gröna stand by LED:n som lyser på moderkortet.

Hur 17 felsöker jag det här?

-CPU fan sitter i.
-Grafikkortets 6-pin kontakt sitter i (men det hänger en 2-pin löst bredvid för mitt agg hade ingen bättre PCI-e sladd.)
-EATX 12V sitter i. Visserligen står det CPU på den 8-pinniga kontakten, men återigen, bland sladdarna som kom med mitt Seasonic x650 så fanns ingen bättre. Det fanns en till CPU sladd men den har likadan 8-pin på moderkortsidan medan den har 8 (+4som är tomma) i den änden som ska in i aggregatet. Sen fanns det en anonym sladd med 4pin i båda ändar som jag enligt "contents" i Seasonic-manualen identifierar som CPU också. I Sabertooth-manualen står det att EATX12V kan anslutas med 8-pin eller 4-pin (de säger inget om när man ska ha vilket) men eftersom jag såg en installationsvideo häromdan där de plockade bort den lilla hatten som täckte 4pinnar på EATX12V kontakten på moderkort och sen pluggade i en 8-pin, så gjorde jag det också.

Ska jag plugga i 4-pin i EATX12V istället?

Andra idéer?

Permalänk
Medlem

hold your horses everyone, ser just att power on connectorn ramlat av... WTF!!

EDIT, det var det som var problemet. Nu står den och idlar i BIOS för jag vill kolla hur temperaturerna utvecklas innan jag börjar installera saker och ting.