Video: Ljuseffekter i Crysis 2

Permalänk
Entusiast

Hoppas de gör något vettigt av spelet den här gången för första Crysis var ju vara en tech demo för att visa hur fint de kunde göra den. Sen glömde de helt bort allt vad AI och story heter. Det är dock väldigt snyggt men det är lägsta prioritet för mig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

Nej, jag gillar fantasi spel osv. Men crysis har faktiskt en väldigt dålig story. Känns som man spelar för grafiken, Men även där så känns de som ja sa, Kan kännas väldigt "cartoonit" ibland, Och ja, ja kan spela crysis på High/very high i 2xAA, upplösning 1280

Enligt dig jag Jag till skillnad från dig råkar gilla Crysis både för gameplay & grafik, och inte enbart för något av vardera. Håller inte med dig alls om att det känns "cartoonigt", det vill säga om du syftar på det sorts realism som world of warcraft innehar; sen skiljer det sig från person till person hur man ser på en viss designstil men Crysis och Cryengine i sig är nog det närmsta realism du kommer med dagens teknik.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

läste igenom kommentarerna angående om att vi med lite nyare hårdvara skulle prova installera det igen.. kort sagt så gjorde jag det och äntligen gick det att maxa spelet helt alltså allt i Very High 1920*1200, dock utan AA, samt att jag kör med Natural Mod, ligger på 45-50FPS, dock droppar det ibland men aldrig under 30FPS, som minst 35FPS, det är när jag är ute och det händer mycket, annars ligger det på 55+ FPS, (kör dock V-Sync ON,max 60FPS) och spelet ser extremt fint ut.. ändå är det från 2007 men inget av de spel jag spelat de senaste året är i närheten så läckert, blir nog att installera Warhead sen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hoppas de gör något vettigt av spelet den här gången för första Crysis var ju vara en tech demo för att visa hur fint de kunde göra den. Sen glömde de helt bort allt vad AI och story heter. Det är dock väldigt snyggt men det är lägsta prioritet för mig.

Håller med dig.
Story:n var sådär lagom använd tidigare, AI:n åt ju upp resten av trovärdigheten - tillskymmelse av varken intressanta karaktärer eller mystik alls fick man verkligen leta efter.

Jag tycker det är roligt att det finns dom som tycker annorlunda med tanke på att Crysis var förbaskat ointressant. Tycker man att Crysis hade en spännande story så kanske man ska läsa fler böcker, se fler filmer och spela fler spel - för det är ett tecken på att man tagit för få intryck från resten av industrin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

läste igenom kommentarerna angående om att vi med lite nyare hårdvara skulle prova installera det igen.. kort sagt så gjorde jag det och äntligen gick det att maxa spelet helt alltså allt i Very High 1920*1200, dock utan AA, samt att jag kör med Natural Mod, ligger på 45-50FPS, dock droppar det ibland men aldrig under 30FPS, som minst 35FPS, det är när jag är ute och det händer mycket, annars ligger det på 55+ FPS, (kör dock V-Sync ON,max 60FPS) och spelet ser extremt fint ut.. ändå är det från 2007 men inget av de spel jag spelat de senaste året är i närheten så läckert, blir nog att installera Warhead sen.

Rekommenderar att du skippar V-Sync och tankar hem Warhead som är snäppet bättre optimerad, en fröjd för ögat och ganska kul att lira som Psycho

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Rekommenderar att du skippar V-Sync och tankar hem Warhead som är snäppet bättre optimerad, en fröjd för ögat och ganska kul att lira som Psycho

Varför skall man skippa Vsync ?

Sedan håller jag med flera personer att storyn var lite dåligt och AI var ett failure. Spela inte klart spelet utan tröttnade efter att tag när man sprang ifrån med kompanjonen från aliens.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Varför skall man skippa Vsync ?

Sedan håller jag med flera personer att storyn var lite dåligt och AI var ett failure. Spela inte klart spelet utan tröttnade efter att tag när man sprang ifrån med kompanjonen från aliens.

Eftersom ditt FPS droppar ner till 30 (Vilket självklart inte är så önskevärt ) så fort du går under 60FPS vilket förmodligen händer en del i krävande områden.
Du får tycka precis hur du vill om spelet, bara man inte försöker tvinga på sin åsikt på andra. Objektivt vet jag inte men jag och många andra gillar som sagt Crysis även för dess story och det är väl där argumentera får ta och sluta, att folk helt enkelt tycker olika, sen kan man definitivt diskutera de tekniska aspekterna kring grafiken till exempel men det har ju redan gjorts så många gånger.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nämen. mer godis! jag har 3st kopior av warhead eftersom EA har sitt J*vla kopierings skydd...men det kan man inte skylla på Cryteck/cryengine och jag kommer fortsätta köpa flera kopior om det behövs det är ju så otroligt vackert!

jag brukar faktiskt bygga min dator efter Crysis då det är en spelupplevelse som inget annat.

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Rekommenderar att du skippar V-Sync och tankar hem Warhead som är snäppet bättre optimerad, en fröjd för ögat och ganska kul att lira som Psycho

Kör jag utan vsync så får jag sjukt mycke tearing, är tvungen att köra med de på. fast så är de iof i alla spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av wix:

Kör jag utan vsync så får jag sjukt mycke tearing, är tvungen att köra med de på. fast så är de iof i alla spel

Okej, undrar varför =/ Har du testat med en annan plattskärm? Jag har prövat 3 olika TFTn med olika upplösningar och storlekar och märken / modeller och det har inte varit så farligt, kanske har jag bara haft tur.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Okej, undrar varför =/ Har du testat med en annan plattskärm? Jag har prövat 3 olika TFTn med olika upplösningar och storlekar och märken / modeller och det har inte varit så farligt, kanske har jag bara haft tur.

ja här i huset finns de 3 datorer med varsin skärm och de är mycke tearing på alla utan vsync. men vsync på är de aldrig tearing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

Nej, jag gillar fantasi spel osv. Men crysis har faktiskt en väldigt dålig story. Känns som man spelar för grafiken, Men även där så känns de som ja sa, Kan kännas väldigt "cartoonit" ibland, Och ja, ja kan spela crysis på High/very high i 2xAA, upplösning 1280

Jag trodde också alla spelade för grafiken men sen när jag körde det själv så blev jag förvånad över hur kul det var. Grafiken är riktigt snyggt specialt i skogen.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som har sett om det finns en video av bättre kvalitet tillgänglig någonstans? Man ser ju tydligt att det står ytterligare en videokamera och filmar på ett stativ. Den upptagningen vill jag se. Kan ju inte riktigt sluta sig till hur pass bra grafiken är utifrån denna skakiga upptagning.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W