Permalänk

Göra i Fredrikshamn över dagen?

Jag och brorsan ska till Fredrikshamn över dagen på lördag, så tips är tacksamt senast fredag kväll (vet att jag är lite sent ute).

Vi hade tänkt kila in på "The Reef"-badhuset, men det är tydligen fullbokat. Så vi måste ha en plan B. Vi tänkte käka ute någonstans + något mer.

Vad jag förstått så finns det inte mycket att göra i Fredrikshamn. Vi kommer vara där ~12-20 ungefär.

Helst inte svar med "Skittråkig i Fredrikshamn, åk inte dit" osv, för vi ska dit och tips är det enda jag är intresserad av. Förövrigt är vi två vuxna.

Tack på förhand

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Avstängd

Köp bärs > Drick den

Done !

Permalänk

Jo det lär det bli, men någon "aktivitet" hade inte skadat ;). Köper man bärs på någon krog är det ju inte så förmånliga priser direkt, och sätta sig i någon park med bärs, nja, inte riktigt stilfullt

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

GÖR DET INTE!!
Fredrikshamn är HEMSKT att vara i 8 timmar! Jag har gjort det, och det var nog fan det tråkigaste jag gjort någonsin.

Jag föreslår att ni åker upp till skagen isåfall!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Saken är ju att man behöver inte vara gäst på Reef-hotellet för att bada där om jag minns fel.

Annars finns det faktiskt inte så mycket att göra. Om ni har bil, ta och åk någonstans.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Nej, ingen bil. Skagen känns inte aktuellt just i morgon, där har vi varit för längesen..

Har förstått att det inte är någon jättehöjdare i Fredrikshamn, men det måste väl finnas restauranger och pubar man kan besöka iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

GÖR DET INTE!!
Fredrikshamn är HEMSKT att vara i 8 timmar! Jag har gjort det, och det var nog fan det tråkigaste jag gjort någonsin.

Jag föreslår att ni åker upp till skagen isåfall!

Kan vara så att Gunvald har rätt. Fredrikshavn åker man bara till för att supa och slåss med vidriga danskar. Nu för tiden är dock ölen lika dyr i danmark som i sverige så danmark kan fara.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk

Precis hemkommen. Vi kom in på "The Reef", men var en besvikelse. Som barnfamilj kan det ju vara OK, men ändå tveksamt. Så himla bra var det inte. Bara som en sådan sak som värmen i bubbelpoolerna, var ju fesljummet. Var ungefär hälften så stort, hälften så "coolt"..

Vid ~15 letade vi efter restaurang, tog oss ungefär två timmar att ens hitta en restaurang som inte var enbart Café eller som ens var öppet. Ruggigt dålig utbud på allt i princip. Vi hittade en duglig restaurang som vi käkade på.. och sen som tur var hittade vi ett par pubar som var öppna. Annars kändes det lite som en film när alla dött av en naturkatastrof och vi var de enda överlevande, fanns knappt synliga människor under dagen vi var där..

Nej, jag håller med er, Fredrikshamn åker jag inte gärna tillbaka till, åtminstone inte utan bil så man kan åka därifrån.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Told you so......

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av Sandstorm:

Precis hemkommen. Vi kom in på "The Reef", men var en besvikelse. Som barnfamilj kan det ju vara OK, men ändå tveksamt. Så himla bra var det inte. Bara som en sådan sak som värmen i bubbelpoolerna, var ju fesljummet. Var ungefär hälften så stort, hälften så "coolt"..

Vid ~15 letade vi efter restaurang, tog oss ungefär två timmar att ens hitta en restaurang som inte var enbart Café eller som ens var öppet. Ruggigt dålig utbud på allt i princip. Vi hittade en duglig restaurang som vi käkade på.. och sen som tur var hittade vi ett par pubar som var öppna. Annars kändes det lite som en film när alla dött av en naturkatastrof och vi var de enda överlevande, fanns knappt synliga människor under dagen vi var där..

Nej, jag håller med er, Fredrikshamn åker jag inte gärna tillbaka till, åtminstone inte utan bil så man kan åka därifrån.

hahahaha

Permalänk
Medlem

Du var i Frederikshavn och inte i Fredrikshamn. Frederikshavn ligger i Danmark och Fredrikshamn i södra Finland. Hamina på finska.

Visa signatur

Fagerja