Apple världens fjärde största mobiltelefontillverkare

Permalänk
Medlem

fyfan är så jävla trött på allt Iphone tjat överallt -.- blir ju trött på Iphone utan att äga den. Själv är jag Nokia Fanboy men äger just nu en Samsung S5230 som funkar kanon

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt...

Det märks ju framförallt på barn. Dom vill ha en iPhone. Statusjakten går allt längre ner i åldrarna och när 10åriga flickor bara måste ha en iPhone är det fan sjukt. När man frågar varför dom vill ha en och vad dom skall ha den till får man bara till svar jag vill ha en.

Men om nått är bra eller inte verkar inte spela nån roll. Bara rätt personer har det och det har en aura av exklusivitet kring sig. Sen om det i fallet med UGGs är en fruktansvärt opraktisk stövel som inte ger nått stöd till foten och så fort det är slaskigt ut så fungerar dom som en svamp eller i fallet med iPhone att man inte kan kan skicka filer med blåtand till andra eller man måste använda proprietära mjukvaror för att få till grundläggande funktioner som att lägga in musik på skiten.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

ingen annan som aldrig haft en mobil nyare än t68? ^^

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Skrivet av Peth:

Visst gör de det, bara att kolla senaste kvartalsrapporten.

Senaste kvartalsrapporten säger ju ingenting om hur de sålde förra kvartalet. De säljer inte 14 miljoner mobiler i kvartalet men har gjort det, det senaste kvartalet.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

Hur i h*lvete kan Nokia ligga först fortfarande??

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Hur i h*lvete kan Nokia ligga först fortfarande??

Marknaden är konstig. Nokia tillverkar numera ganska dåliga mobiler. Deras N8 eller vad den heter är ju både buggig och seg, men ändå dyr. Dock Har de ju pressat sina priser rejält. Brorsan har en nokia som kostar strax över 1000kr. Den har s60, gps och är i stål. Sjukt billigt för en telefon i metall som man kan köra spotify på. Nokia har ju fått svälja sin stålthet och dra ner vinstgen på varje telefon rejält, därför de säljer så bra.

Lika konstigt som det är att nokia leder, är det att det går så braför apple. De säljer två dyra telefoner, som inte kan göra mycket jämfört med dess konkurrenter. Jag menar hela OSet bygger på ett par 4 år gamla app-ikoner..

Varför får de då sålt mobiler? Jo - MARKNADSFÖRING + att de var ute först med en duglig touch-telefon. Det har hängt med tills idag. Folk gå rju omkring och tror att iphone fortfarande är den bästa telefonen liksom, även om deär ganska långt efter konkurrenterna. Folk förknippar ju i princip smartphone=iphone. Iphone är ju jävligt känt, medans htc är mindre känt till exempel.

Får väl hoppas att folk snart ser att iphone har blivit omkörd av sina konkurrenter så att apple får lite konkurrens

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

blarggghhhh

Om du tror att OS:et bygger på 4 år gamla app-ikoner så vet du väldigt lite om abstraktionslager...

På vilket sätt skulle nu iPhone vara omsprunget? Är det den ökad försäljning varje kvartal? Eller att det fortfarande är den enda telefonen med en fungerande butiken för tredjepartsapplikationer?

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Det är klart, men man måste väll ändå prioritera lite kvalité? eller kanske bara jag som har sån otur på dom Nokia jag kommit i kontakt med? Förutom då klassikerna 3210 och 3310, men dom säljs ju inte längre Hellre en billig Samsung

Kan inte mer än att hålla med, tycker Nokia är rent skit om jag ska vara helt ärlig men jag vet inte, andra länder kanske inte har Samsung eller SE. Så vitt jag vet så har Alcatel en hyfsat stor marknad i Chile, lite lustigt när vi i Sverige knappt hört talas om dem

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Om du tror att OS:et bygger på 4 år gamla app-ikoner så vet du väldigt lite om abstraktionslager...

På vilket sätt skulle nu iPhone vara omsprunget? Är det den ökad försäljning varje kvartal? Eller att det fortfarande är den enda telefonen med en fungerande butiken för tredjepartsapplikationer?

Nja, det enda telefonens mjukvara består av är ju lite ikoner, och som mest kan man flytta runt dessa om man vill "anpassa" telefonen. Menar inte att den säljer mindre, utan att den har mindre funktioner än konkurrenterna. Vad är det som är så dåligt med androids butik?

Htcs android mobiler är ju betydligt roligare än iphone.. Man kan anpassa dem helt som man vill och få vilken info man än vill direkt på startskärmen via en widget. T.ex hur mycket pengar du har på kortet eller väder osv. Jag har en HTC desire medans tjejen har en iphone 3gs (en kompus har iphone 4, exakt samma upplevelse som 3gs, förutom skärmen). Jag hade aldrig stått ut med att se samma färglada ikoner i något år utan att kunna ändra något..

Tänk den som ägt en iphone sedan 2007. Telefonens menyer har sett lika dana ut i 4 år snart ^^ Stackare. Jag hade känt mig extremt instängd med en sådan primitiv telefon.

Dock är ju iphone bra för teknikhandikappade, just för att den är så primitiv. Det går att ringa, surfa, smsa och ladda ner appar enkelt. Men det går inte att anpassa den på något sätt, så inget kan ju bli fel, eftersom man inte ens kan göra något på den=D

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Nja, det enda telefonens mjukvara består av är ju lite ikoner, och som mest kan man flytta runt dessa om man vill "anpassa" telefonen. Menar inte att den säljer mindre, utan att den har mindre funktioner än konkurrenterna. Vad är det som är så dåligt med androids butik?

Du har fortfarande inte förstått vad abstraktionslager är för något.. Vad du ser på skärmen är betydligt mindre än det som döljs under ytan. Du får gärna förklara vilka dessa "funktioner" är som saknas..

Om du nu har missat det så var det väl inte förrän i oktober i år som du ens kunde köpa applikationer på Android Market i Sverige. Utbudet är dessutom i storleksordningen 10% av AppStore.

Skrivet av Devrer:

Htcs android mobiler är ju betydligt roligare än iphone.. Man kan anpassa dem helt som man vill och få vilken info man än vill direkt på startskärmen via en widget. T.ex hur mycket pengar du har på kortet eller väder osv. Jag har en HTC desire medans tjejen har en iphone 3gs (en kompus har iphone 4, exakt samma upplevelse som 3gs, förutom skärmen). Jag hade aldrig stått ut med att se samma färglada ikoner i något år utan att kunna ändra något..

Jo.. det är jätte svårt..

http://modmyi.com/forums/attachments/iphone-2g-3g-3gs-ipod-to...

http://modmyi.com/forums/attachments/iphone-2g-3g-3gs-ipod-to...

Skrivet av Devrer:

Tänk den som ägt en iphone sedan 2007. Telefonens menyer har sett lika dana ut i 4 år snart ^^ Stackare. Jag hade känt mig extremt instängd med en sådan primitiv telefon.

Dock är ju iphone bra för teknikhandikappade, just för att den är så primitiv. Det går att ringa, surfa, smsa och ladda ner appar enkelt. Men det går inte att anpassa den på något sätt, så inget kan ju bli fel, eftersom man inte ens kan göra något på den=D

Du borde nog sätta dig ner med iPhone SDK och ta en titt en dag, du hade förmodligen kunna lära dig något: iOS Dev Center - Apple Developer

Precis som du måste roota Android telefoner så kan du Jailbreaka iPhone och göra lite som du vill.

Permalänk

Och nu väntar vi på att alla mac-talibaner skall börja skrika om hur "orättvis" världen är!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Du har fortfarande inte förstått vad abstraktionslager är för något.. Vad du ser på skärmen är betydligt mindre än det som döljs under ytan. Du får gärna förklara vilka dessa "funktioner" är som saknas..

Om du nu har missat det så var det väl inte förrän i oktober i år som du ens kunde köpa applikationer på Android Market i Sverige. Utbudet är dessutom i storleksordningen 10% av AppStore.

Jo.. det är jätte svårt..

http://modmyi.com/forums/attachments/iphone-2g-3g-3gs-ipod-to...

http://modmyi.com/forums/attachments/iphone-2g-3g-3gs-ipod-to...

Du borde nog sätta dig ner med iPhone SDK och ta en titt en dag, du hade förmodligen kunna lära dig något: iOS Dev Center - Apple Developer

Precis som du måste roota Android telefoner så kan du Jailbreaka iPhone och göra lite som du vill.

Multitasking och mappar var tydligen väldigt svårt att implementera i iOS.
Sen gillar jag inte riktigt den stängda plattformen som iPhone är där man måste jailbreaka för att kunna leka. Android är mer öppen i sin natur vilket passar mig bättre. Sen gillar jag av princip inte Apples stil med proprietär mjukvara för att göra grundläggande saker, samma hat riktas för övrigt mot Sony.

I grund och botten handlar det om två helt olika designfilosofier och de passar olika personer olika bra. Både HTC med Android och Apple gör bra telefoner men med lite olika designfilosofi. Apple satsar mycket på att deras produkter ska vara väl integrerade med varandra och det lyckas det bra med. Det sker dock på bekostnad av öppenhet och flexibilitet. Huruvida det är bra eller inte beror på personliga preferenser och det finns inget absolut sant eller falskt i debatten som många verkar tro.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24