Liten dator, bra skärm, Envy 13 fortfarande prisvärd?

Permalänk
Medlem

Liten dator, bra skärm, Envy 13 fortfarande prisvärd?

Hej, letar efter ny pc sen min gamla zepto nyss led grafikdöden. Gillade dock min zepto skarpt innan den utan förvarning bara lade av.

Iaf söker en ny dator 11-13 tum med bra skärm. Pris helst under 10k.
Vet att Envy 13 är typ 1 år gammal nu men den verkar ju ha bra skärm och bra batteritid. Byggkvaliten verkar det ju inte heller vara några fel på men hårdvaran är ju knappast den senaste. Men om man tyckte att den var prisvärd för 6 månader sen så borde den ju inte vara så mycket sämre nu om man räknar på en livsläng på minst 3 år.

Eller ska man satsa på typ timelinex serien. Behöver andras åsikter för jag kan verkligen inte bestämma mig :).

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på vad du ska använda datorn till, men hårdvaran är ju heller inte långsam för vardagligt användande i denna. 1190-modellen ger bra valuta för pengarna trots att du för samma eller billigare peng kan få en snabbare dator i samma prisklass. Det man betalar för i denna är bra byggkvalitet, bra tgb, skärmen, mm. Jag hade nog valt bort timelineX pga tangentbordet. Gillar det inte, men skulle förmodligen vänja mig efter någon veckas användande. Batteritiden på HP ska med 4 + 6 cell batteriet vara kring 10 timmar vilket får betraktas som riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Tacksam för svar. Lutar nog åt att det blir en Envy ändå. En grym skärm höjer ju intrycket rejält. Billigaste jag kan hitta för är 8,9k hos hp med 10% rabatt. Användandet är främst tänkt för vardagligt användande + vanligt skolarbete (matlab),(+kanske gamla lanspel som cs, wc3.)