Permalänk
Medlem

Acer 5745 vs 5820

Har bestämt mig för att uppgradera min Aspire 5020 till något lite nyare och har fastnat för två datorer.

Acer Aspire 5745G436G64MN

eller

Acer Aspire TimelineX 5820TG 9-cell - Inet.se

Datorn kommer att användas till surf, se filmer samt eventuellt lite spel. Speldelen kommer att bestå utav mindre krävande spel som typ Sims.

I grund och botten är väl datorerna väldigt likartade. Fördelen med TimelineX är ju helt klart batteritiden, även om det egentligen inte spelar någon roll då jag troligtvis inte kommer att använda den på resande fot så ofta. Har också hört att byggkvaliten på TimelineX ska vara snäppet bättre än övriga Acerdatorer... ? Grafikkorten är väl rätt snarlika i kapacitet, och eftersom att spel inte är speciellt högprioriterat så känns det som att deduger gott till mina behov.

5745 har ju då 6Gb RAM, jfrt med 5820 som har 4Gb. Jag har egentligen ingen uppfattning om hur Windows 7 flyter med dessa olika minnesstorlekar. Jag sitter på XP och 1Gb ram, så allt blir nog ett lyft =).

Någon som har några åsikter? Just nu lutar det åt TimelineX, just därför att jag bara har hört gott om byggkvaliten. Någon som kör någon av datorerna som kanske kan berätta lite mer?

Permalänk
Medlem

Verkligen ingen som har någon åsikt?