Problem med optisk ut på Ljudkort TerraTec Aureon 5.1 PCI 5.1

Permalänk

Problem med optisk ut på Ljudkort TerraTec Aureon 5.1 PCI 5.1

Hej!

Har köpt ljudkortet TerraTec Aureon 5.1 PCI 5.1 som har optisk S/PDIF utgång.
Kan dock bara få det att fungera med PCM Stereo signal ut på den optiska utgången.

Det jag behöver är även att kunna få ut DD 5.1 och DTS.

Kan inte se någonstans att kortet ska stödja DDoc DTS men vem 17 behöver en optisk utgång som bara klarar PCM Stereo?

Någon därute som vet mer och kan hjälpa mig att antingen ställa in mitt ljudkort eller rekommenderar ett annat som täcker behoven ovan?

Permalänk

Har efter kontakt med tillverkare fått det bekräftat att detta kort inte stödjer annat än PCM Stereo på den optiska utgången.

Om någon av er kan rekomendera ett ljudkort som stödjer DD och även helst DTS (inget måste) på otisk utgång så hör av er.

Har hittat ASUS XONAR D1 Audio Card som gör detta men den verkar vara slut hos alla i hela Sverige.

Permalänk
Medlem

Vet att jag drar upp en gammal tråd nu men ifall att det finns fler som undrar över detta så finns det en drivrutin till detta ljudkortet så att det faktiskt stöder 5.1 via optiska utgången:
cmediadrivers - Project Hosting on Google Code

Jag själv letade efter detta svin länge men nu funkar kortet som det ska (DTS 5.1)

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

Jag behöver också hjälp!

wignello: Jag förstår faktiskt inte hur man gör :/ jag håller på att ladda hem WDK just nu.. men sen då?

Skulle du vilja hjälpa mig lite? Skulle vara till jätte stor hjälp faktiskt..

/MVH Jonas