Sapphire förbereder överklockningsprogram för Radeon

Permalänk
Melding Plague

Sapphire förbereder överklockningsprogram för Radeon

Grafikkortstillverkaren Sapphire förbereder ett nytt verktyg för modeller i Radeon-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska provas!

Permalänk
Medlem

Måste vara jävligt bra för att konnkurera ut msi afterburner

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Värdig konkurrent till afterburner?
Denna verkar ha färre inställningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Varfor ser alla dessa program ut som hej-kom-och-hjalp-mig?
Vad ar det for fel med ett vanligt fonster med en bra menyrad?

Permalänk

hm... kommer jag ny helt plötsligt att kunna höja spänningen på min kära 4870?!

har mina tvivel men får prövas senare!

Permalänk
Medlem

någon som vet om det funkar på sapphire 4770/48xx ? Känns som att det behöver krämas ur lite till ur mitt 4770 innan man byter upp sig.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Måste man verkligen registrera ett 68xx kort för att kunna komma åt hårdvaran!?

Antingen gör jag fel eller så borde det framgå i nyheten att du måste äga ett 68xx kort för att få tillgång till programet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrooK:

Måste man verkligen registrera ett 68xx kort för att kunna komma åt hårdvaran!?
Antingen gör jag fel eller så borde det framgå i nyheten att du måste äga ett 68xx kort för att få tillgång till programet!

Antar att du menar mjukvaran
Vad är det du stöter på för problem? Kräver programmet att du registrerar ditt grafikkort?

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man måste skriva in sn på sitt 68xx för att kunna ladda ner skiten !
Har reggat mitt 4770 men kan inte ladda hem.. =( Får testa MSI AB

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Ifall frågan är hur vida man öht kan ladda ner programmet utan att registrera sig så levererar Google svaret. Ladda ner här: http://www.3dchip.de/download/ATi-Tools/TRIXX_installer.zip

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av CrazyBanana:

hm... kommer jag ny helt plötsligt att kunna höja spänningen på min kära 4870?!

har mina tvivel men får prövas senare!

Har du volterra krets på kortet så lär det funka, typ en VT1165MF krets eller liknande.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06